Su akar Türk bakar!
Evet, öyle canım biz millet olarak suyun hastasıyız! Su akar biz bakarız. Biz durgun sulardan hoşlanmayız. Dereler, çaylar, nehirler aksın isteriz. Ama gün geldi bu sözü aleyhimize kullandılar, derdimizi anlatamadık. Olsun, su akar Türk bakar! Ekolojik bir yaklaşımdır ama anlayana! Gün geldi endüstri dayattı suya gem vurmayı! Barajlar yaptık, yeraltı sularını kuruttuk. Madem sudan bahsettik, bu yazıda akmayan çeşmelerden bahsetmek istiyorum. Peki, bu çeşmeler neden akmaz! Efenim kurnalar, musluklar tahrip ediliyor. Mazeret mi bu! Akmayan tarihi çeşmeleri akar gibi mi göreceğiz! İstanbul’da bu kadar çeşmeye yazık değil mi? Dahası bu hayratları yapan insanlara saygısızlık değil mi? Onca kuş, kedi, köpek susuzluğunu nasıl giderecek? Cebinde 1 lirası, 50 kuruşu olmayan düşkünler susuzluktan ölsün mü? Toplumun faydası için yine toplum tarafından yapılan bu eserlere olan saygısızlığımıza ne diyebiliriz! Su her şeyden önce bir insan ve canlı hakkıdır iki çeşmeyi koruyamayan re...