Kayıtlar

Pessimist Adam etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

Kadın Dostu Kent Olmak

Resim
İstanbul'da Kadın Olmak Bu kadın ve bayan laflarına sinir olan karşı cinslerimden özür diliyorum. İnanın bu iki terim yerine neyi kullanacağımı bilemediğim için yazıyorum. Dün afişini gördüm Womanist, Kadınist. Başbakanlık Tanıtma Fonu ve İKAM tarafından organize edilen, Bu Dünyada Kadın Olmak / İstanbul’da Kadın Olmak adlı bir organizasyon var. Buluşma 5-6 Kasım tarihleri arasında. Bende bununla ilgili olarak kendi çağrışımlarımı yazayım istedim. İçinde yaşadığımız kentler, insani kalkınmanın en önemli merkezleridir.   Bir kentin coğrafyası, iklimi, mimarisi, tasarımı ve bizlere sunduğu olanaklar kültürümüzü, yaşam tarzımızı, ilişkilerimizi yansıtır. İstanbul’da vatandaşlık haklarımızı kullandığımız ortak yaşam alanlarına dikkat ettiniz mi? Mecidiyeköy Metrobüs durağında kucağında bebeği ile yuvarlanmak üzere olan kadının korkularını bu garabet yeri tasarlayan insanlar hiç düşünmüş müdür? O halde, kentsel altyapılar tasarlanırken biraz ince düşünmek gerekmez mi? Şeh...

Bugünlük Pessimist Adam

Resim
İstanbul'un Ritmi Dergiydi, tasarımdı, toplantıydı.. Anlayacağınız  kafam bir dünya! O çok koşturan, İstanbul ritmini seven ben, nedense kendimi çok yorgun hissediyorum. Yediğim revani de beni kendime getiremedi.  Bugün senden uzaklaşmak istiyorum İstanbul. Uzaklara gitmeliyim, ne telefon olsun ne de araç! Karşımda set çeken dağlar, terkedilmiş bağlar,  ücra vadiler, ince patikalar olsun.  Tırmanayım bir dağın yamacına, tırmandıkça, gündelik hayatın  pisliğinden arınayım. Dağın yamacında yaşlı bir sedir ağacına sırtımı dayayayım. Engin gökyüzünü doya doya seyredeyim. Başımı döndürsün oksijen. Yabanıl otlar,  devedikenleri,  çalıkuşları,  otlarla kaplı tepelerden küçük çaylardan geçip  arınayım, kendime geleyim.