Yeni trendimiz newism
Geçen Pazar günü Hürriyet Gazetesi'nin İK ekinde “Namibya, Moğolistan, Umman Türkiye’yi geçti” başlığıyla bir haber vardı. Haber kısaca şunu anlatıyor. INSEAD tarafından yapılan Dünya İnovasyon Endeksi’ne göre Türkiye geçen yıl 65. sırada iken 2012 İnovasyon Endeksi’nde 74. sıraya düşmüş. Düşünün Namibya, Moğolistan, Umman, Brunei Sultanlığı, Suudi Arabistan, Mauritius ve Lübnan Türkiye’nin önünde yer alıyor. Peki ilk sırada kimle var Bolat? İsviçre birinci, İsveç ikinci, Singapur üçüncü sırada. Sizce neden bu haldeyiz? Mesela işinden evine gitmek için ortama 2.5 saatini yollarda hovardaca harcamak zorunda bırakılan İstanbullular nasıl inovasyon yaratacak! İnovasyon ya da Türkçesiyle Yenilikçilik alanında devletin vizyonunun kötü olduğu söylenemez hatta kalkınma planının ana akslarından biri rekabetçilik ve inovasyon olarak belirlenmiş. Kalkınma Ajansları bu konuda yatırım ve proje yapana destek veriyor örneğin Türkiye Bilişim Vakfı(TBV) ...