İstanbul'da Karbon Ticareti
Selçuklulardan Osmanlılara Sanat Dün İstanbul Sanayi Odası'nda bir toplantıdaydım. Bloğuma yeni yazı atamadığım için üzgünüm. Dünkü toplantının konusu karbon ticaretiydi. Gördüm ki başka bir greenwashing olayıyla karşı karşıyayız. Konuşmacılardan hiç biri üretimin yavaşlatılmasından, düşürülmesinden bahsetmedi. Üretelim ama karbon salınımını düşürelim. Nasıl yani! Ortaya çıkardığın karbonun iki katı ürünlerinle dünyayı kirletirsen yaptığın çalışmanın önemi nedir. Bize denmek istenen şu: Consume Obey Die!!!!!!!!!!!!!!! Üretim, tüketim, marka, ticaret, sosyal sorumluluk aslında kimsenin sorumluluk almaya niyeti yok. Herkesin derdi satmak için şirin gözükmek. Toplantı çıkışında Yapı Kredi Yayınları’nın Beyoğlu İstiklal Caddesi üzerindeki yayınevine uğradım. Oh be dünya varmış. Kitaplıkta Giovanni Curatola tarafından yazılmış ' Selçuklulardan Osmanlılara Sanat' adlı kitabı gördüm ve biraz içindekilere bakınca ilgimi çekti satın aldım. Kitap Türkiye’yi, özellikle de Türk...