Kayıtlar

Karagöz etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

Kadınlara hürmet mi?

Resim
Kütüphane ve Müzeler Müdürlüğüne bağlı olan Atatürk Kitaplığı Estambul Taksimdeki Sarnıçta bir sergi düzenledi, tavsiye ederim. Akıl edenlerin aklına sağlık, sergi 31 Aralıkta sona eriyor. Sergide Atatürk Kitaplığı arşivinden ''Tanin'', ''Teminat'', ''Sabah'', “ikdam ''Vazife'',  ''Tasvir-i Efkar''…vb gazeteler ile ''Karagöz'', ''Sebilurreşad'', ''Djem'', ''Eşek'' gibi dergilerden günü yansıtan haberler, resimler, karikatürler var. Bu sergiden benim çıkarımım şu oldu. Emin olun çok fazla bir gelişme kaydetmemişiz. Kadınları şiddet altında inim inleyen bir toplumun adam olması mümkün değildir. Bu beni kahreden bir durumdur. Nasıl bu kadar şuursuz olabiliyoruz ki!

İstanbullu daha şehirliymiş sanki

Resim
Ramazan ayı geldi ve bir çok hanede yoğun hazırlıklar başlardı. Köfte kokan İstanbul eğlenceleri yerine b ir zamanlar, ş ehr-i İstanbul'da "Direklerarası" adı ile anılan mekanda nice eğlenceli geceler yaşanırdı. Meddahlar, Orta Oyuncuları, Karagöz-Hacivat, Kantolu geceler, çalgılı kahvehaneler, macuncular, pamuk şekerciler ve çeşit çeşit şerbetçiler, ateş yutan adamlar ve hokkabazlar…  İstanbullu daha şehirliymiş sanki. Gittikçe bireyselleşiyor, gittikçe eğlenmeden ve eğcenme adabından uzaklaşıyoruz. Aslında ahh ahh nerede eski İstanbul diyecek bir yaşım yok. Biliyorum İstanbul her dönem, her devir güzel lakin çarpık kentleşme ve yoğun göç yüzünden İstanbul, İstanbulluluğunu kaybetti. İstanbulluluk için ne yapılabilir?  Kentlilik bilinci daha ana okullarından başlatılmalı. İstanbul'da yaşayan annesi babası Samsun kökenli bir çocuk kendini Samsunlu değil İstanbullu hissetmeli. Şehir bilinci, şehirleşme bilinci oluşturulmalı.