Kayıtlar

antrepo etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

13. İstanbul Bienali ve Barbarlar!

Resim
13. İstanbul Bienali sona erdi. Bu yıl ücretsiz olmasından olsa gerek, rekor bir izleyici sayısı ile sona ermiş. Festival “Anne ben barbar mıyım” başlığı ile yer aldı, kamusal alanlardaki baskıları ve olan biteni göz önüne serdi. Ben demokratım, sen barbarsın! De mokrasi anlayışında bile “nalıncı keseri gibi” olduğumuzu gördük. Demokrasi kavramını bile kendimize yontar olduk. Benim gibiysen demokratsın, değilsen darbecisin, ocusun, bucusun. 13. İstanbul Bienali bu yüzden demokrasi kavramımızı da sorguladı, anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az, ne diyebiliriz ki! Türkiye'de her zaman otorite kamusal alanları kontrolü altında tutmayı pek sever. Çoğulculuk yerine çoğunluğun tahakkümü ve anlayışını zorlama toplumda çeşitli yarılmalara ayrışmalara neden olabilir, bu konuda hassas olunmalıdır.