Kayıtlar

ibb etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

Blogger Bolat'ın Kayıp Dayısı İstanbul Sokaklarında Bulundu

Resim
Şişkin Ego Göstergesi "Selfie" Çılgınlığı Bitsin Artık Birey olarak, başkalarının hakkına daha az saygı gösterir olduk. Yeni yüzyılı bu anlamda megalomanlık  çağı olarak görüyorum. Herkesin egosu o kadar şişkin ki, "selfie" çılgınlığı bunun alameti farikası. Aslanıyla İstanbul Sokaklarını Arşınlayan Alçak Gönüllü Bir Devlet Adamı Amma  ve-lakin  bir zamanlar bir Osmanlı Paşası vardı. Cezayirli Hasan Paşa, namı diğer Pala bıyık Hasan Paşa. Dürüstlüğü ile ün salmış bir devlet adamıydı. İstanbul sokaklarında evcilleştirdiği aslanı ile dolaşırdı! Hani şu Cezayir sokağı var ya, orada çeşmesi vardır amma koskoca İBB o çeşmeyi akıtacak şevke sahip değildir! Cezayir Sokağı'nın adı da Cezayirli Gazi Hasan Paşa'dan gelir. Hasan Paşa da Cezayirli değildir, onu da not edelim. Savaş Masraflarını Kendi Cebinden Ödeyecek Kadar Yüce Gönüllü İnsan Bu güzel insan, Osmanlı Rus savaşı sırasında sefer masrafı olan parayı yani 12.000 altını bizzat kendi cebinden öded...

İstanbul Simgesini Kaybetti!

Resim
Filedelfiya neresi, Alaşehir neresi! Basınımızdaki polemiklerden de anlaşılacağı gibi Amerika hala Türkiye ana gündemi için önemli! Önemli değil, diyebilir miyiz? Bence, diyemeyiz! Okyanus ötesi ve Pensilvanya kelimelerini Edirne’den daha çok duyar olduk. Peki, Pensilvanya eyaletinin Philadelphia  adlı şehrinin adını duymuşmuydunuz! O şehrin yani Philadelphia’nın, Alaşehir’de olduğunu biliyor musunuz? "İyi de Bolat? Biz neden Philadelphia’ya Alaşehir diyoruz" hemen onu da yazalım. Philadelphiaya Bizans döneminde deri ve kırmızı ipeği ile meşhur. Akın akın Anadoluya gelen atalarımız Türkmenler Philadelphiaya’ya kırmızı yani “al” kelimesinden mütevellit kırmızı ipek memleketi anlamına gelen Alaşehir adını vermişlerdir. Anadolu’daki 7 kutsal Kilise İncil’de adı geçen ve hepsi Anadolu’da olan 7 kiliseden biridir Filedelfiya. Anlam olarak “kardeş sevgisi” veya “kardeşini sevenler şehri” anlamına gelmektedir. Anadolu’nun üstü bizimse altı da bizimdir. Yani dünya mira...