Wo bist du Adam?
Âdemoğlu gökyüzünde Ay ve yıldızları gördüğü günden bu yana bu gizemli atmosferin çekim alanında olmuştur. Zaman zaman yalnız kalıp gökyüzüne baktığımda, bu sonsuzluk duygusu beni alır götürür. Kendimi adeta bir bilgisayar oyununun parçası kadar rutin, küçük ve çaresiz hissederim. Çocukluğumda ufuk çizgisine merdiven dayayarak gökyüzüne ulaşılabileceğine inananlardandım. İlkokulda Fen Bilgisi Kitabının arkasındaki aya ilk ayak basan adam Neil Amstrong’a Ay, başlıktaki gibi “Ademoğlu Neredesin” demiş midir? Hey gidi çocukluk günlerim hey! Ay bizim için insan kılığına girer” Ay dede” olurdu. Kulakları çınlasın Halam Almanya’ya Türkiye’den yeni gelmiş bir arkadaşının “bak kız görüyor musun burada da ay var” deyişine bugün bile gülerim. Kadının o günkü ay tahayyülünü anlamak isterdim. Tanrım, yıllar ne çabuk geçiyor 2011 geçti de gidiyor ona yakında “hoşçakal” diyeceğiz. NASA 2011 yılı “Güneş Yılı” ilan etmişti. Birçoğumuzun haberi bile olmadı. ...