Yerim Seni Dülger
Balık tezgahında dülger balığı Akşam balıkçıya uğradım. İki gün uğramasam başım ağrır. Almasam da ne var ne yok diye bakarım. Ağzımın tadına göre balık bulursam kaçırmam. Yine böyle bir günün akşamı balık tezgâhının önündeyim. Bir kadın geldi balık bakıyor. O pahalı, şu küçük bu büyük derken. Yine en iyisi Çupra deyişinden balıkla pek arasının olmadığını düşündüm sordum! Dülger balığı nasıl yenir? Nasıl bir balık bakıyorsunuz? "Nasıl derken!" Kırmızı etli, beyaz etli, dip balığı, deniz balığı, çiftlik balığı. Ayrıca fırın için mi, ızgara için mi kavurma için mi? "Yo dedi bebek için" dedi. Ahanda beni onikiden vurdu. Tezgah pahalı ama ona dülger’i tavsiye ettim. Dedi ki "çok çirkin." Dedim ki çirkinliğini örtecek bir lezzet vermiş Allah ona! Hem kemikli balıktır löp ettir! Kılçık mılçık uğraşmazsın. Ben 1 adet dülger aldım. O da aldı. Dülger kavurma tarifini verdim. İnşallah beğenmiştir. Benekli balık diye diye gitti. Ah bir de o beneklerin ...