Kayıtlar

Menemen etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

Menemen Yemeğinin İlginç Tarihi Kökeni ve Etimolojisi

Resim
İki Erkeğin Evde "Menemen" Yapma Hikayesi Buhar cep telefonu kamerasının netliğini aldı Dün tatil nedeniyle evdeydik, oğlumla acıkmışız ama annemiz alışverişe çıkmış. İçimizdeki martılar yemek yemek diye ağlıyor. Artık dayanacak halimiz kalmamış olmalı ki yemek yapmaya karar verdik. İki erkek evde hangi yemekleri yapabilir? Bu soruya 2 seçenekli bir cevap vardır. Bunlardan biri makarna diğeri menemen’dir. Her ikisi de az buçuk bekâr evinde kalmış, yurtlarda yaşamış olan erkek popülasyonun yapmayı bildiği yemekler arasındadır.  Teomancığım aşçı yamağı ben aşçı başıyım. Soğanları ver Teo “Al Baba”, Dolaptan biber çıkar Teo “Tamam Baba” 4 adet domates çıkar Teo “Offf her şeyi bana yaptırıyorsun Babaaa”,  Leeeeynnnn başlatma çarkına “Tamam Baabaaa” Yumurtaları çıkar Teo “Tamam, tamam” Oradan boş bir tabak ver Teo "Tamam Babaa" Evet, soğanlar kavrulur, içine mantar atılır, sonra biberler eklenir üstüne de 3 adet yumurta kırdın mı al sa...

Bir Fransızın berbat İstanbul hatırası!

Resim
Yabancı seyyahların İstanbul ziyareti Chateaubriand’ın Paris İstanbul Kudüs adlı seyahatnamesini okuduğumu yazmış Manisa Kırkağaç’a kadar Mösyö Chateaubriand efendi ile gelmiş hatta mis kokulu kavunu adeta onunla birlikte yemiştik. Bunu için “Chateaubriand Kırkağaç kavunu yerse!” Başlıklı postumuza bakabilirsiniz. Hatırlarsanız seyyah Chateaubriand  İstanbul’a doğru gidiyordu. Şimdi gelin, bu adam üşümesin şu kışta kıyamette onu çok sevdiğimiz Estambul’a getirelim. Biz İstanbullu seviyoruz ama Chateaubriand efendi İstanbul’u sevmiyor! Hemen kızmayın sadece bizi değil kendisine göre zavallı olan Rumları ve Yunanlıları da sevmediği aşikâr! Atina’da kendisine salçalı koyun eti, çam kozalağında mayalanmış kırmızı şarap ve tavuk eti ve tatlı niyetine de Hymettos dağı balı ikram eden Yunanlı’nın yemeğini yerken “ yemek yarı alaturka yarı alafranga, şarap çam kozalağında mayalanmış kırmızı içimi çok zor, oysa sonraları Anadolu Bergama yakınlarında yediğim bal bembeyaz ve ço...