Kayıtlar

Bayram etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

İstanbul'da Marul Bayramı Kutlayan Delilere Sesleniyorum

Resim
Blogger Bolat'ın Marul Bayramı İtirazı Kepçe Marul'a Karşı Bir grup şehir delisi yeni bir bayram ilan etmiş! Efem neymiş “Marul Bayramı”ymış, yerli tohumlarmış! Yedikule Bostanları etrafında bu marul bayramını kutlayacaklarmış.  Bi kerem "marul" Rumca bir kelime, onun bayramı olmaz beni günaha sokmayın! Ben daha önce de Defne Koryürek öncülüğündeki bir grup şehirli deli grubunun “Lüfer Bayramı” kutladığına şahit oldum. Lüfer dediğin nedir? Kasa kasa çinekop yemek istedim, sarıkanat yemek istedim  de bunlar balıkçı bastı, ellerinde cetvel halleri denetledi!  Bu lüfer koruma timi yüzünden çinekop ve sarıkanat yiyemedim! Bunun adı zulümdür, zobalıktır Defne Koryürek! Neymiş çinekop ve sarıkanat lüfer yavrusuymuş! Hiç olur mu öyle şey! Hiç denizdeki balığın nesli tükenir mi?  Siz halkın beslenme hakkına karşınız ben onu anladım! Yine tutturmuşsunuz Yedikule Bostanları'na marul ekilsin! 

Blogger Bolat "Huzur İstanbul'da " Diyor

Resim
İstanbul İstanbul Olalı İstanbul'da Bir Bayram Sabahı İstanbul Bayram'da başka güzel. Sokaklar bomboş! Keşke hep böyle olsa diyorum. Alem İstanbul'u terketse de Blogger Bolat İstanbul'da. Siz bunu bir nevi züğürt tesellisi olarak da görebilirsiniz. Bayramda İstanbul programım hiç değişmiyor aslında. Evde bayramlaşmaca, cicileri giymece. Çoluk Çocuk Torba Boncuk Nişantaşı Topağacına bayram ziyaretine. Bayramda kayıvalidede bol bol Türk mutfağının envai tür yemeğini yemece. Biraz sokakları dolaşmaca, Mahalle, Limonata gibi mekanlarda yiyip içmece ve eve dönüş. Bu mudur yani tüm program. Budur! İnanın programın bu kadar basit olması da insana huzur veriyor! Herkese iyi bayramlar, nice bayramlarda görüşmek dileğiyle. Huzur İstanbul'da diyor, esenlikler diliyorum...

İstanbul'da Bayram

Resim
Bugün bayram Teoman elimi öpünce içim bir tuhaf oldu. Öyle bir flaşback ki babacığımı hatırladım. Yaşlanıyorum galiba! Resimde gördüğünüz koç da onun anaokulu işi. Bayram kelimesinin kökeni, etimolojisi Bayram eski Türkçede “badram, beyrem” Oğuz Türkçesinde “bayram” olarak nice yıllardır şen günlerimizin ifadesidir. Bayram mutluluk, huzur, neşe, sükunet demektir. İstanbul’un bu bayramda da sükunet içinde olmasını temenni ediyorum çünkü bayramda İstanbul'dayız. Kurbanlık hayvanlara eziyet edilmediği, kimseciklerin trafik kazasına uğramadığı, neşe, mutluluk ve sağlık içinde bir bayram olmasını diliyorum. Bayramınız kutlu olsun. Bu yıl 13. gerçekleştirilen İKSV Bienali bayramda da açık, çocuklarımıza sanat zevkini aşılamanın tam zamanı. Kurban bayramındaki bu sirkülasyondan çiftçilerimizin, ticaret erbabımızın, turizmcilerimizin de kazanmasını umut ediyorum. Yaşasın, İstanbul boşaldı meydan bize kaldı. Geleneksel Nişantacı Topağacı ziyaretimizden sonra bayram...