Uygar İnsan
Televizyonda izlediğim taciz olaylarından sonra uygarlıkla ilgili düşüncelerimi yazayım diye düşündüm. Taksimde, Nişantaşı’nda yılbaşında yaşanan taciz olayları dolayısıyla yaşadığımız mahcubiyet her yıl tekrarlanır oldu. Yılbaşı akşamı Teşvikiye’den eve dönerken önümdeki bir grubun “deli gibi eğleneceğiz …. koyayım” şeklindeki uluorta konuşmalarıyla evde kalmaya karar vermiştim. Bu nobran davranışlar karşısında “Uygar İnsan Kimdir?” şeklinde bir soru sordum kendime. Bence uygar insanın üç önemli niteliği vardır. Birincisi nezaket ikincisi ise geleceği yaşamak, üçüncüsü de açık fikirli olmaktır. Uygar insan bayağılıktan, kötülükten, barbarlıktan, gürültüden, kabalıktan ve önyargılardan uzaktır. O şimdinin içinde geleceği yaşayan kişidir, ne kadar uzaktaki geleceği yaşıyorsa o kadar uygar demektir. Uygarlık aldığımız diplomayla, cüzdanımızdaki şişkinlikte ölçülemez, aldığımız unvanlarla alakası yoktur, giydiğimiz kıyafetlerin markası uygarlığımızın bare...