Ah o ön kabuller

Sevgili Vildan göndermiş bu yazının linkini. Evliya Çelebi ile ilgili genel kabullerimiz var. Onlardan bir tanesini de maalesef ben yaptım. Daha doğrusu yeterli görsel olmamasından kaynaklandı. Hata mı? Elbette hata. İşte Hürriyet’ten Kanat Atkaya yazısının girişi…devamını Hürriyetten okumanızı tavsiye ederim.
GÖZÜNÜZÜ kapatıp Evliya Çelebi’nin tipini tarif etmenizi istesem, herhalde çoğunuz “Sakallı, kavuklu, at üstünde bir seyyah” cevabını verirsiniz.
Osmanlı ya, illa sakallı olacak değil mi?
Haksız sayılmazsınız, kendi tipini “Sakalım hep tıraşlıydı...” diye ısrarla anlattığı bölümleri okuyana kadar ben de böyle düşünüyordum. Dahası, kestirme yola sapıp google’daki “Evliya Çelebi görselleri”ne bakınca da hep o “mağrur Osmanlı bilgeşahsiyet” imajı çıkıyor karşımıza.
Oysa Evliya hep sinekkaydı tıraşlıymış....Yazının devamı için tıklayınız.

Yorumlar

Hayal Kahvem dedi ki…
İyi ama bir tane bile sakalsız Evliya Çelebi fotoğrafı buladım. Ne yapacağız bu durumda:)

O değil de, Evliya Çelebi kutlamaları için yapılan panel fotoğtaflarına baktım az önce. Oralarda bile sakallı Evliya Çelebi. Bari araştırılıp uygun bir resim konsaydı öyle değil mi? İyisi mi tez zamanda Seyahatnamesini okumaya girişmeli.
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle okumak lazım :) sakallı Evliya cehaletimizin ürünü olsa gerek.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı