Ellerine bakar mısın?

Nedeni olmadan ellerime baktım ve bu yazıyı yazmaya başladım. Birkaç dakikada aklıma onca şey getirdiler! Gözlerimiz görür, kulaklarımız işitir, burnumuz koklar, dilimiz tadar, kafamız düşünür, ayaklarımız yürür.

Ya eller! Eller, onlar bizim en gözde, en göz önündeki organımız. Şefkatle okşayan, cömertçe veren, yumruk sıkan, tokat atan, hırsız gibi çalan da onlar! Sevaplı, günahlı  eller! Yapan eller, yıkan eller, yakan eller, savaşan eller, kavgacı, barışçı eller.
Kalbi ameliyat eden eller, sandalyemizi yapan eller, resimleri çizen eller, klavyeye dokunan eller, kâğıda duvara yazan eller. Gitarın, sazın, tamburun, kemanın teline, piyanonun tuşuna basan eller, darbukaya, davula vuran eller.
İğneyi saplayan, tasarımı yapan, makası, mezurayı tutan, ütü yapan, yemek pişiren, kürek çeken, ağ atan, direksiyon tutan eller.
Kıyada kalmış köşe başında el açan eller. Tanrıya yakaran eller.
Televizyonu açan, fidan diken, bilgisayarı kapatan, insanı-hayvanı uçuruma iten eller,  kuyudan çıkaran yada boğazlayan eller.
Resim çizen çocuğa model olan eller. Sanatçıların, zanaatçıların, çiftçilerin, askerlerin, doktorların elleri…
İşte size çok makbul ellerin bloğunun adresini yazıyorum. Biz onlara “sketcher” yani çizen eller diyoruz. Dünya şehirlerini gezen, İstanbul’a gelmekle kalmayıp İstanbul’da gördüğünü de çizen ellerin bloğu. Kendilerini saygı ile selamlıyorum. Dünya kültür mirasına katkıları büyüktür, eserleri yıllar sonra müzelerde sergilenecektir.
Gelin birlikte bir çalışma yapalım ellerle ilgili deyim, söz, çağrışım, atasözü, tablo, heykel ve her şeyi not edelim. 
Var mısınız?
İşte ilk çağrışımlar, atasözü, deyim ve kelimeler benden:
Elin oğlu, Alan El veren Elden üstündür, Elin kızı, El değmemiş, Ellemek, El üstünde tutmak...

Sketcher: Samantha Zaza

Yorumlar

justuntitled dedi ki…
İnsan her gün yüzlerce kez kullandığı şeyi bir başkasının yazdıklarıyla farkediyorsa ne kadar normaldir? Ellerime baktım yazdıklarını okuyunca. Tuhaf duygular oluştu:)
Blogger Bolat dedi ki…
Justuntitled, ben de aynı şeyleri hissettim belki onları öpüp pamuklara sarmalıyız:)
Blogger Bolat dedi ki…
Elle gelen öğün olmaz olsa da zamanında bulunmaz,
Ankara Sıhiye meydanındaki avuç açan Eller heykeli (Abdi İpekçi anısına)
El elden üstündür,
Elim sende,
Ellerim böyle boş, boş mu kalacaktı,
Alet işler EL övünür,
El işi…
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler Afieromeno, Kıbrıs'a selamlar.
Hayal Kahvem dedi ki…
Selam Bolat,

En sevdiğim şarkı: "Kimsenin yok, yağmurun bile böyle küçük ELleri"

En sevdiğim hareket: EL sallamak

En sevmediğim hareket: EL şakası

En sevdiğim sevgi sözü: "Senin bu ELlerinde ne var bilmiyorum, tuttukça güçleniyor, kalabalık oluyorum."

EL, bilekten başlar.Sonra avucunda yazgı yazar. Biliyor musunuz ilk yaratıldığında insan baştan ayağa tırnakla kaplıymış. İlk günahla Tanrı insanı soymuş, korumasız bırakmış. Ama günahını her daim hatırlasın diye parmak uçlarında küçük bir parça tırnak bırakmış:))

Eller... Ellerr.. Ellerr.. diye Emel Sayın'ın bir şarkısı vardır.
Yorum uzayacak, girişmeyeyim ben o şarkıya şimdi Bolat:)

Böyleyken böyle.
bırtutamkekik dedi ki…
harika:)
ellerimle ilgili hiç bu kadar derin düşünmemiştim:)
takipçisiyim güzel yazılarınızın...
El eli yıkar, iki el de yüzü...
El el ile, değirmen yel ile.
aklıma gelenler...:)
Blogger Bolat dedi ki…
Ellerin dert görmesin,
Ellerine sağlık Vildan,
Blogger Bolat dedi ki…
Birtutamkekik, bir Elin nesi var, İki Elin sesi var :) bunu doğrulamış olduk.
Müstehzi dedi ki…
Ellerim çirkin benim,hiç sevemedim onları.
Yazıyı okuduktan sonra denedim ama olmadı yine,bakamadım birine bile...

''Seni ben ellerin olasın diye mi sevdim'' ilk aklıma gelen oldu...
Blogger Bolat dedi ki…
Müstehzi, onların olmadığını düşünmen ellerini sevmen için yeterli olur muydu acaba?
Blogger Bolat dedi ki…
Thanks Maelgi :)
Müstehzi dedi ki…
Uyandırış için teşekkür ediyorum...Kendime geldim ,tamamdır:))
AslıASLI dedi ki…
Oldum olası sevmişimdir ellerimi ve farkındayımdır :) belki ellerimle ilgili bir sorun yaşadıgımdandır, belkide ellerim olmadan yaşamanın ne zor oldugunu bildigimdendir..bilmiyorum, seviyorum ellerimi ben..
AslıASLI dedi ki…
Bu arada siz uzun zamandır okudugum ama yorum bırakmadıgım bloglarımdansınız benim :) bu gece ilk oldu..
inanirsakolurbence dedi ki…
Her gün ellerine şükran sunan biri olarak bu yazı çok hoşuma gitti emeğinize sağlık:)
Blogger Bolat dedi ki…
inanırsakolurbence(iob)Keşke bende sizin gibi önceden ellerimi farkedebilseydim, teşekkür ederim güzel yorum için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Sevgili Aslı yorumların için teşekkür ederim. Bodyworld'e gitmiştim mucizenin kendisiyiz biz:)
İki Kum Tanesi dedi ki…
El eliyle yılan tut, yarısını yalan tut.

Urban Sketchers için teşekkürler. Çok sevindim :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı