Neden yorgunsun Herakles!

Kültür Bakanlığı uzun zamandır Anadolu’dan kaçırılan eserlerin peşinde. Herkül(Herakles) heykeli Boston'dan alınıp ülkemize getirildi. Hatta başbakan bizzat bu taşıma için kendi uçağının kullanılmasını istemiş. Koskoca Herkül bu, kargo ile gelecek değil ya! Peki neden yorgundur Herkül? Çünkü kendisi feleğin çemberinden geçmiştir. Altın Post'u aramak üzere İstanbul Boğazından geçip Giresun Adasına kadar define arayan maceraperest kişiliğe sahiptir. Bir ara kafayı kırıp karısını ve çocuklarını öldürmüştür! Miken kralı günahlarından arınabilmesi için Herakles'e 12 görev vermiştir. Şimdi bu görevleri bilen varsa devamını okumasın. 
Biliyorum ama yine de pekiştirelim Bolat diyenlerle devam ediyoruz:
1) Nemea aslanı öldür! Çok zalimsin hacı!
2) Haydria yılanını öldür! Hayde bre yazık değil mi hayvana! İki de bir öldür öldür nereye kadar!
3) Artemis’in altın boynuzlu geyiğini yakala! Altının onsu çok para bozdur bozdur ye, yastık altı yap dolara euro'ya çevir.
4) Ermanthos domuzunu öldür! Köylünün hasadını mahvetmiş  ama öldür demiyorum bak! 
5) Stymphalos gölünde insan yiyen kuşları öldür! Geçen ciyak ciyak başımın etini yediler ben öldürmedim, sana ne oluyor!
6) Kral Augias’ın ahırını temizle! Bak sonunda adam gibi iş buldun krala söyle SSK’nı hemen yaptırsın, öğle yemeği için ticket versin, akbilini doldursun.
7) Hyperidlerin bahçesinden altın elmaları çal! Elma, Adem Baba, Cennet, Cehennem, aman dikkat kızlara asılma Atlas Baba’ya dikkat et sopayı yersin. 
8) Giritli Minos’un kuduruk boğasını zaptet! Vaktin varsa İstanbul'daki öküzlere de el at cabbarım, canavarım. 
9) Troya kralının insan eti yiyen atlarını götür. Varsa böyle atlar direkt sucuğa gönder demiyorum paso öldürüyorsun!
10) Amazon kraliçesini öldür. Yuh, Allahın Titanı böyle görev mi olur! 
11) O kralın sığır sürüsünü al bu krala ver! Yağma Hasan'ın böreği gibi güç sende kime istersen ver Herkül paşam. 
12) Ölüler diyarından Kerberus’un köpeğini getir! Köpek üç başlı Hacı Herakles, bir veterinere götür be baban Zeus hayrına.
Eveeet, başından bu kadar iş geçen Herkül yorulmasın da kimler yorulsun. Anadolu’nun Konya, Kayseri, Antalya gibi yerlerine türbeleri, pardon lahitleri dikilmiş Yorgun Herkül'ü selamlıyoruz. Hoş geldin Herkül.


Not: Bu postu dobra insan stil direktörü'ne ithaf ediyorum. Çünkü yazdığı bir yorumda bana "hacı" diye başlayarak attığı yorum beni benden almıştır, kendisini dürüst, samimi buluyorum, blog dünyasının ondan öğreneceği çok şey var.

Yorumlar

Elif dedi ki…
Eline sağlık güzel olmuş. Tamda okuduğum kitabın üstüne geldi ama ben hala tembel tembel başında takıldım kaldım.Daha kundaktayken Heranın yolladığı 3 başlı yılanı öldürmüş. İşi gücü öldürmek ve Olimpiyat oyunları eeeee kimin oğlu?
kafayı yemesin de ne yapsın, ama ne yalan bugünlerde yaşasaymış dedirttin önermelerinle..
Sis dedi ki…
Atlası tekrar dünyayı taşımaya ikna eden bu değilmiydi yaw? Sadece kas değil yani abimiz çakallık da var biraz:D
Sabahattin Gencal dedi ki…
Merhaba,
Blogların geliştirilmesiyle ilgili olarak yapılan Gencal araştırmasına katkı sağlarsanız memnun olurum.
Saygı ve sevgilerimle.
Blogger Bolat dedi ki…
Zamanı gelince olimpiyatları da yazalım :) çok matrak malzeme var orada da:) Ara sıra tembellik hakkını kullanmak lazım o bizim şarj olma süremizdir.
Blogger Bolat dedi ki…
Herkül bugün yaşasaydı ben ona zabitlik görevi verirdim, mesela İstanbul Boğazında, Arnavutköy, Ortaköy, İstinye, Sarıyer, Üsküdar, Çengelköy kısaca tüm Boğaz kıyısında abuk subuk mayo ya da donla denize giren sonra da banka uzanıp göz zevkimize felç geçirenleri sopadan geçirmekle görevlendirirdim.
Blogger Bolat dedi ki…
Yazık Atlas Baba küreyi hala omuzunda taşır onu not düşecektim ama uzamasın diye ayrı bir post yazmalıyım diye düşündüm.
Blogger Bolat dedi ki…
Hocam, siz istersiniz de ben katkı sağlamaz mıyım? Hürmetler :)
Tılsımsanat evi dedi ki…
Yorumunuz için teşekkür ederim.Sizinde yazılarınız çok güzel emeğinize sağlık.
Unknown dedi ki…
Ne kadar ilginc degil mi? Yunan mitolojisi olarak siniflandirsak bile bizim topraklarimizda gecmis bir tarihle hic ilgilenmiyoruz! Ben sahsen mitolojiden hep kactim, en fazla okudugum Homer, o kadar! Bu belki de kendi tarihimizi Osmanli ile sinirlandirmis olmamizdan kaynaklaniyordur, cunku gercekten tarihimizi bilmiyoruz.

Benim cok hosuma giden bir ornek vermek istiyorum. National Geographic, Kasim 2011 Turkiye sayisi,Kurban. 1994 yilinda Biga/Gumuscay'da bir lahit bulunuyor, bazilari yuzyilin bulusu diyorlar cunku lahit'in uzerinde Troya savasini kaybeden kralin kizinin kurban edilisinin tasviri var.

Simdi siki durun: Lahit kizin kurban edilmesinden 600 yil sonra yapilmis, bundan 3000 yil sonra, yore halki lahtin bulundugu yeri 'kizoldu veya kizoldun' olarak biliyor!!!!!
Dergide soyle bir yorum yazilmis "Anadolu'da 'olenle olunmuyordu' belki ama Polyksena gibi kurban edilenler 3 bin yil boyunca Anadolu'nun belleginde yasiyordu." Cok da kucumsemiyelim kendimizi degil mi :-)))

Neyse, guzel filan ama arkadasim, kimin eli kimin cebinde belli degil, kafasi kizan kelle ucurup, maymun ediyor birilerini, herkesin bir lakabi, herkesin bir raconu var, cok mecbur kalmadikca ilismek istemiyorum hala, gerekirse Ozlemaki'ye soruyordum, arada sana da bulasirim artik :-)
gülümse dedi ki…
Miken kralı da çok acımasızmış ama ya,öldür öldür nereye kadar?
Blogger Bolat dedi ki…
Sorma ya böyle görev mi olur! Ama şuçuna göre görevler hafif cayır cayır ateşlerde yanasın Herkül!!
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim efem bildiğimizi öğrendiğimizi eş dost ile paylaşma çabasındayız, hoş geldiniz :)
İki Kum Tanesi dedi ki…
Ben hiçbir şey anlamadım Bolat. Öldürdü diye mi vermiş bu 12 görevi ? E gene öldürtmüş. Zaten tarihle aram hiç iyi olmadı. Ama senin neşeli yorumların beni gülümsetti yine. Sağol :) Günün güzel olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Yok ödür diye vermemiş. Bizim Herkül'ü Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları bahçesinde gören Miken Kralı "Ne oldu elin çenende kukumav kuşu gibi otuyorsun Hacı Herkül" deyince Herkül "Kralım kafa esti çoluğu çocuğu, eşimi öldürdüm işte burdayım" demiş. Kralda bu garip kendine gelsin krallıkta buna bir görev verelim de günahlarından arınsın diye 12 görev vermiş o notu postite yazan Herkül teker teker gerçekleştirmeye çalışmış hepsini öldür dememiş kral ama Amazon kralıçesini yanlışlıkla öldürmüş:)) mesela.
Elif Ayvaz dedi ki…
Geçen Türkiye Turizm Coğrafyası dersindeki sunumumda bahsetmiştim kendisinden. :)
Stil Direktoru dedi ki…
Hacı .)) anladın sen!
Dostum tüylerim diken diken oldu neden dersen bu kadar mı olur diyeceksin okumaya devam et!


Sana şimdi orta okul yıllarında kaçırılan eserlerimizin gazete dergi küpürlerini kesip devasa bir defterde topladığım sayfaların bazılarını e-posta geçeceğim geçeceğim istersen yazına da eklersin! Ayrıca İlber Ortaylı'yı da çok severim ve bu ülkede O'nun gibi adamlara ihtiyaç çok ama O'nun ne değerlerimizin farkına varamadan yaşayıp giden bir yeni nesil var ortada! .(

Hele Yunanistan'dan el kadar taşı tarihi eser diye korumaya alırlarken; Ankara'da 13 YY Selçuklu Dönemi'nden kalan taş köprü rezil bir haldeyken insanın içi cıs ediyor... ve daha niceleri .((
Blogger Bolat dedi ki…
İlginç bir şeyler varsa bizimle paylaşabilirsin Elif :)
Blogger Bolat dedi ki…
Stil Direktörüm, yavaş yavaş öğreneceğiz ve insanlarımızın kıymet bilmesi için elimizi taşın altına koyacağız, sen, ben, o, biz, siz, onlar olup çoğalacağız ve Cumhuriyetimizi daha müreffeh bir hale getireceğiz. Resimleri gördüm çok sağol, ekleyeceğim post'a. İlber Ortaylı Hoca yürüyen kültürel Mirasımız listesindedir, Semavi Eyice Hocam dünyanın e iyi Bizans tarihçisidir, Halil İnalcık Hocam desen Osmanlı konusunu bitirmiştir, bu üç değerli insanla aynı künyede çalışma imkanım olmuş ve onur duymuştum :) Yıllar önceki defterini görünce adam olacak çocuk... onu gördüm :)
Kafe de Mola dedi ki…
Yorulmuş zamanında ama şimdi bak millet sırtında ,şey pardon uçağında taşıyo.Hiç bir emek zayi olmazmış.Büyüksün Herkül reyiz:)Bolaaatttt..:)
minikkus dedi ki…
adam sen kalk taa boğazdan giresuna kadar at üstünde (atla geziyodu diimi bunlar, bilemedim şimdi) koştur. ondan sonrasında geyik yakala, adam öldür, ahır temizle derken bütün ayak işlerine de sen koştur. e o da insan yorulur tabi nihayetinde. ama iki kap yemek istese herkes mırın kırın eder, kimse de demezki "aga bu herkül, herkülle şaka olmaz".
çok güldüm yaaa :))) sen ne komik bi insanmışsın iyiki de gelmişim buraya ^_^ meraba bolat :)
Blogger Bolat dedi ki…
Yahu adamı mezarında bile rahat ettirmediler sen çal ülke ülke dolaş sonunda Boston'a kadar git o yorulmasın kim yorulsun reyiz :))
Blogger Bolat dedi ki…
Herkül'e tahsis edilmiş çok vasıta var, uçan at arabasını rutin işlerde, kanatlı ejderhayı da özel davetlerde kullanıyor Aga :)
Stil Direktoru dedi ki…
Canımsın iltifat etmişsin, her bir üstadın saygısı sevgisi gönüllerde ayrı. Kusura bakma gidiş zamanı kapıda malum sevgiyle öpüyorum sizinkilere selamlar. Toplantılarda da kolaylıklar dilerim.
annemahsustan dedi ki…
Sözde tarih okuyorum... Yazdıklarını okudukça çoğalıyorum. bence bunların hepsi yorgunları oynamışlar...

Herakles'e 12 görevini pekiştirmek adına okudum ama görev sonlarındaki eklemeleri hiç hatırlamıyorum: )))
Blogger Bolat dedi ki…
Bilgi çoğaldıkça güzeldir efem, okuyalım paylaşalım ve Anadolu'nun değerlerin yayalım, ara sıra biz de görevi kötüye kullanıyor deforme ediyoruz Mitolojiyi ama napalım öyle olsun :))
Blogger Bolat dedi ki…
Güzel insan seni tanımakla şeref bulduk yahu :) tuzumuz, biberimiz, kekiğimiz, kremamız oldun :) Etimoloji ve Mitolojiye meraklıyımdır, Kelt rahibleri dersen akan sular durulur, şamanlar için de öyle :)İslami menkıbeleri de okuruz ama yorum yapınca çarpılma ihtimalimiz olduğu için hiç girmeyiz konuya :)))
canan beycan dedi ki…
Sizi kızımın bloğunda keşfettim.Hiç ilgim olmayan konular okudukça ilgimi çeker oldu.çok akıcı bir anlatımınız var. Bloğunuzu başa doğru okumaya başladım.Her konu güzel işlenmiş.Okumaya devam..Teşekkürler sizin gibi gençlere..
Blogger Bolat dedi ki…
Canan Hanım Merhaba :) şeref duydum. Bakın biz işte böyle kendi kendimize buralarda öğreniyor öğrendiklerimizi paylaşmaya çalışıyoruz :)Kızınıza selamlar :)
zeynep dedi ki…
Çok güzel bir yazı bayıldım . Bu arada bilgileri de pekiştirmiş olduk .
inanirsakolurbence dedi ki…
Miken kralı ya hayvanlara takmış ya altınlara:)
Unknown dedi ki…
Canim benim, guzel sozlerin icin cok tesekkur ederim. Ben asil, boyle guzel bir blog'da boyle guzel insanlarin arasinda oldugum icin, sizleri buldugum icin cok sansliyim!
Selpak isteyen? hehehehe

Benim operasyona donmem lazim, malum gorev beni bekliyor!
Koca Fil dedi ki…
resimdeki amazon kraliçesimi oluyor ?
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle katılıyorum, belki Miken Kralı vur demiş olabilir çünkü resimde görmüş olduğun gibi Herkül elinde her daim sopa ile dolaşan bir adamdır, Miken Kralı vur dediyse bizim Herkül öldürmüş. Altın olayına hiç girmiyorum Emperyalizm denen zımbırtıyı Amerka keşfetmemiş onu anladık :))
Blogger Bolat dedi ki…
Zeynep yazılı yapacağım ona göre :)) ama pekiştiyse sorunyok :))
Blogger Bolat dedi ki…
Sanırsam Amazon Kraliesi o efem gerçi bunlar Titan kimin eli kimin cebinde belli değil :)
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Amma cok oldur gorevi vermis yav. Sen de yine cok guzel esprilerle baglamissin yaziyi : )
Blogger Bolat dedi ki…
Sorma ya aslında biraz da bu Herkül'ün elinin ayarı büyük :))Yoksa Miken kralının tüm görevleri öldür değil :)
Ellie dedi ki…
Ah o Nemea Aslanı! 4 senedir her vazo resminde karşıma çıkıyor. Arkeoloji okuyunca insan mesleğine ne kadar aşık olsa da bir ah çekiyor bazen :)Eser tahribatı ve kaçakçılığı ile ilgili o kadar çok sorun var ki hangi birini saysak?! Malesef ülkemiz bu konuda çok duyarsız ve acımasız.
Blogger Bolat dedi ki…
O zaman şöyle yapalım, madem bunlar oluyor biz elimizi taşın altına koyarak, mesela siz bunu bloğunuzda veya herhangi bir yerde anlatarak toplumumuzu bilinçlendirebiliriz :) İnsanlar Truva'ya, Hattuşaş'a gitmeden Mısır'a filan gidiyor :)
Mutlu Eller dedi ki…
Arkeoloji mezunları kütüphanede iş buluyor Türkiye`de...Başta bunu çözmeleri lazım.
(yakın arkadaşlarımdan biri arkeoloji mezunu. Okurken amele olarak pek çok kazıya katıldı. Mezun oldu iş yok!Kendi mesleğini yapmıyor zaten artık, kel alaka bir işle meşgul)
Blogger Bolat dedi ki…
Semi bu Yorgun Herkül heykelini elinde bulunduran aile varya bunun alıntı olduğunu biliyordu, elinde dünyanın eseri var ama ne yapıyor biliyor musunuz? Arkeoloji kazılarına destek veriyor Türkiye'de bu ne yaman oksimoron:)) bizim Arkeologlarda pazarlamacı, bankacı, lojistikçi, kütüphaneci oluyor. Bravo walla.
Sonsuz Dekorasyon dedi ki…
merak etmeyin arkadaşlar yakında dindar nesille kazıları yerin altından iman gücüyle çıkarıcaz.. ne gerek var arkeoloğa...dimi ama
Blogger Bolat dedi ki…
Heykel günahtır gömün gitsin :)))
sevda s. dedi ki…
Ben de bir şey daha öğrendim sayende. Bir de senin yorumların da çok iyiydi :)
Blogger Bolat dedi ki…
Eywallah Sevda :)) öğle eğleniyoruz işte:)
aslibo dedi ki…
Yedikule Hisarı bütünlüğündeki Altın Kapı'nın dış cephesinde Herakles'in bu on iki işinin betinmlendiği 12 mermer levha bulunuyormuş. Seyahatnameler de falan vardır. Şimdi tek levha var ve onun da üzeri çok yıpranmış durumda. Din değişmiş olsa da antik inanışlarından tümüyle kopamamış Bizans hiçbir zaman.
Blogger Bolat dedi ki…
Ben bunu bilmiyordum Aslı:) teşekkürler.
siyah kuğu dedi ki…
Her şeyi anladım da Amazon kraliçesini neden öldürüyor!
ondan daha güçlü diye yedirememiş mi gururuna:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi