Menemen Yemeğinin İlginç Tarihi Kökeni ve Etimolojisi

İki Erkeğin Evde "Menemen" Yapma Hikayesi

Buhar cep telefonu kamerasının netliğini aldı

Dün tatil nedeniyle evdeydik, oğlumla acıkmışız ama annemiz alışverişe çıkmış. İçimizdeki martılar yemek yemek diye ağlıyor. Artık dayanacak halimiz kalmamış olmalı ki yemek yapmaya karar verdik.

İki erkek evde hangi yemekleri yapabilir?


Bu soruya 2 seçenekli bir cevap vardır. Bunlardan biri makarna diğeri menemen’dir. Her ikisi de az buçuk bekâr evinde kalmış, yurtlarda yaşamış olan erkek popülasyonun yapmayı bildiği yemekler arasındadır. 

Teomancığım aşçı yamağı ben aşçı başıyım.

Soğanları ver Teo “Al Baba”,
Dolaptan biber çıkar Teo “Tamam Baba”

4 adet domates çıkar Teo “Offf her şeyi bana yaptırıyorsun Babaaa”, 
Leeeeynnnn başlatma çarkına “Tamam Baabaaa”
Yumurtaları çıkar Teo “Tamam, tamam”
Oradan boş bir tabak ver Teo "Tamam Babaa"

Evet, soğanlar kavrulur, içine mantar atılır, sonra biberler eklenir üstüne de 3 adet yumurta kırdın mı al sana “menemen”

Peki nedir menemen, bu yemeğin mutfağımızdaki yeri nedir, tarihi nedir?



Evet, şimdi "menemen" yemeğini etimolojik olarak açıklayalım.

Menemen yemeği İngilizce’ deki “man- a – man” kelimelerinden mütevellit olup “adam adama” yapılan yemek demektir. Dikkat buyurun, “Havvalar” bu yemekten uzak durur. Siz hiç kadınları acıkınca gel şekerim açıktık “menemen” yapalım dediğini duydunuz mu? Zinhar, yoktur böyle bir durum. O yüzden “men-e men” bir erkek yemeğidir.

“Peki, ne oldu menemenimiz güzel miydi?”
Bilmiyorum!
“Nasıl yani Blogger Bolat, yaptığın menemen’i yemedin mi?”
Yemedim!
“Neden?”
Çünkü tam yumurtaları domatesin üstüne boca ettim telefonum çaldı.
1 dizi oyuncusu, 1 gazeteci, 1 işadamı toplaşmışlar Büyükçekmece’ye yemeğe geliyorlar, beni de almak istediler. Bari fotoğrafını çekeyim şu şahane eserin dedim, yemeğin buharından üstteki fotoğraf çıktı.
O menemen komple Teo’ya kaldı!

Türlü çeşitli telefon markalarıyla dizi oyuncusu ile fanlarını çekmekten karnımı da doyuramadım!

Gece eve geldim “men e men” bitmiş!
Sağlık olsun yapacak bir şey yok!


İstanbul'da menemen yenecek en iyi yerler


Off, neyse postu bitirmeden bilgi mahiyetinde İstanbul'da menemen yiyeceğiniz en iyi yerler. Bana kalırsa en iyi "menemen" evde yapılandır. Bu listeden daha hiç bir yerde menemen yemiş değilim Hürriyet yapmış listeyi bende bilginiz olsun diye ekliyorum: Saray, Sütiş, Lades, Bebek Kahve, Kale Çay Bahçesi en iyi "men e men" yapan yerler.

Öğrenciye Not:

Yavru kuşlarım, şimdi “menemen” yemeğinin tarihi gibi bir ödevin olurda benim blog yazısını kopyala yapıştır yaparsan aleme rezil olursun diye sana not bırakıyorum.

"Menemen" Osmanlıda yoktur, çünkü domates yoktur o devirde. 19. yy'da mutfağımıza girmiştir domates. İşte o nedenle Menemen Cumhuriyet yemeğidir. Türkiye’de ilk domates hasadının yapıldığı İzmir’in Menemen ilçesinde yapıldığından dolayı bu isimle anılır. Bir de yanlış söyleme o yemeğin adı “melemen” değil “menemen”dir. Mübadele yıllarında Girit’ten İzmir Menemen’e göç eden Türkler bu yemeği Menemen’e getirmişlerdir.


Yorumlar

Unknown dedi ki…
Kelimenin kökeni hakkında yazılan yanlış bilgi gençleri etkileyebilir.Allah'tan korkun
Kelimenin domatasle falan alakası yoktur ve kaynaklarda 'melemen' olarak geçer.Osamanlı'da domates vardı.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi