İstanbulun İlk Çağdaş Kent Müzesi Adalar Müzesi

Prince's island istanbul museum

Adalar Şehir Müzesi


İstanbul'un ilk çağdaş kent müzesi 31 Temmuz 2010'da açılıyor. Bir çok insan buna şaşırsa da ben şaşırmıyorum. Çünkü adalar İstanbul'un en şehirli yerlerinden birisidir. Adalarda şehir kültürü oturmuştur. Ama adalarda! Müzenin adı "AdalarMüzesi". Müze, Adalar'ın sosyal tarihini, dününü, bugününü anlatacak. Bence 2010 Ajansının elle tutulur ilk ve tek projesi! Olarak görüyorum. Vallahi bravo! Hiç yoktan iyidir.

Adalar Belediyesi ve Adalar Vakfını tebrik ediyorum, İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı tebrik edemeyeceğim ben daha büyük çaplı projeler bekliyordum. Tamamen hüsran! Bence yaptıkları onca iş arasında birkaç restorasyon projesi U2 konseri ve katkıda bulundukları "Adalar Müzesi" ile hatırlanacaklar.Estambul'un şehir belleği için bu çalışma önemli.

Adalar Müzesi, adalar için büyük kazanım. Burada göç ile ilgili önemli bir tarih biriktirilebilir. Adalar Müzesi adaların kültürel mirası kadar, adaların coğrafi mirası hakkında da önemli çalışmalara kaynaklık edecektir. Constantinople'den İstanbul'a sürdürülebilir bir şehir yaşamı için böyle projelere ihtiyacımız var.

İkinci değerlendirmemi müzeyi ziyaret ettikten sonra yapacağım. Sonuç olarak Kültürel mirasımız için iyi bir kazanım. Sözel tarih çalışması için de tebrik ediyorum güzel düşünce. Gidip gezelim, görelim izlenimlerimizi paylaşalım. Sadık Karamustafa gibi isimler başta olmak üzere tüm emeği geçen herkesi tebrik ediyorum.

Fotograf Kaynak:kaferuj

Yorumlar

Adsız dedi ki…
U2 Değerlendirmenize aynen katılıyorum

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı