İstanbul Not Constantinople

they might be giant

They Might be Giant Istanbul


Bugün nereden aklıma düştü ise they might be giant tarafından 80’li yıllarda söylenen, Jimmy Kennedy ve Nat Simon tarafından İstanbul'un fethinden sonra süregelen isim değişimlerini anlatan "Istanbul Not Constantinople" dilime dolandı. Kıpır Kıpır yerimde duramayarak şarkıyı dinliyorum.

Bir Bizans Uzmanı Semavi Eyice


Değerli arkadaşım Mehmet bu sabah bana mail atmıştı. Kendisi sıkı bir Bizans hayranıdır. Semavi Eyice Hocam ile tanışma gibi bir fikrimiz vardı ama henüz uygulamaya geçemedik. Allah Eyice hocamızı bize bağışlasın. Ellerinden öpüyorum. Neyse ben şarkı’nın sözlerini sizinle paylaşıyorum.

Istanbul was constantinople 


İşte, Kız sen istanbul’un neresindensin tadında bir şarkı

Istanbul was constantinople
now it's Istanbul, not Constantinople
been a long time gone, constantinople
now it's Turkish delight on a moonlit night

every gal in Constantinople
lives in istanbul, not Constantinople
so if you've got a date in Constantinople
she'll be waiting in Istanbul

even old New York
was once new Amsterdam
why they changed it i can't say
people just liked it better that way

so take me backto Constantinople
no, you can't go back to Constantinople
been a long time gone, Constantinople
why did constantinople get the works?
that's nobody's business but the Turks!

Yorumlar

neyapsam? dedi ki…
Bu şarkı Raising Hope dizisinin bir bölümünde geçiyordu. O geldi aklıma şimdi yazıyı okuyunca :).
Blogger Bolat dedi ki…
Güzel şarkıdır ben ara sıra dinlerim :) Benim aklıma vapurda gelir hep :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı