Peki Peki Ne Anladınız

Geçen pazar Lemi Abiyle bir televizyon işini konuşurken mevzusu olmuştu. İyi programlardan bahsederken Ayhan Sicimoğlu'nun kulağını çınlatmıştık. Bende bugün oturup bunu sizinle paylaşayım istedim. MFÖ'ün en güzel parçalarından biri olan "Peki Peki Anladık" Parçasının aslında Ayhan Sicimoğlu için Mazhar Alonson tarafından yazıldığını ve Ayhan Sicimoğlu tarafından bestelendiğini duymuş muydunuz?
Mazhar Alonson bu şarkıyı 70'li yıllarda kurdukları müzik grubu İpucu Beşlisi’nden arkadaşı Ayhan sicimoğlu için yazmıştır. Bazıları şarkının Barış Manço için yazıldığını söylese de doğrusu bu şarkı Ayhan Sicimoğlu için yazılmıştır. Ayhan Sicimoğlu da bu şarkıyı hak etmiştir. Sanırım 1985’li yılların şarkısıydı. Ayhan Sicimoğlu bunu bizzat kendisi şöyle anlatmıştır.

“Mazhar Alanson sizin için şarkı yazmış. Bir dönem fırtına gibi esen ‘Peki peki anladık’ şarkısının sözlerini ilk duyduğunuzda ne hissetmiştiniz?
Mazhar bana okumuştu İtalya’da. Çok komik geldi… Hemen düzenlemeye karar verdim ve tek gitarlı bir şarkıdan tuhaf ritimli bir şarkı çıktı ortaya.” Aslında şarkıdaki bold alanları dikkate aldığınızda bunun işaretleri apacık ortadaydı. Öykünüyoruz keşke bizde ritim ustası, perküsyoncu, gastronomi üstadı Ayhan Sicimoğlu kadar özgür olabiseydik.

peki peki anladık
herşeyden sen anlarsın
peki peki anladık
herşeyi sen bilirsin
en güzel grubu sen kurdun
en güzel ritmi sen buldun
en iyi dalgıç sensin
en güzel filmi sen çektin
peki peki anladık
peki peki anladık
en güzel sen bakarsın
peki peki anladık
en güzel sen ağlarsın
ilk önce sen başlattın
en önce sen yavaşlattın
en uzağa sen gittin
en çabuk da sen döndün
peki peki anladık
sen neymişsin be abi!
peki peki anladık
en güzel sen gülersin
peki peki anladık
en güzel sen söversin
en güzel yemeği sen yaptın
en güzel kızı sen kaptın
en güzel tumbayı sen çaldın
en güzel şarkıyı sen yazdın
peki peki anladık
sen neymişsin be abi!

Yorumlar

Hayal Kahvem dedi ki…
Ayhan Sicimoğlu programlarının hastasıyımmm:)

Demek MFÖ'nün bu şarkısının öyküsü böyleyken böyle... vay canına sayın seyirciler! Hey, şimdi ben bu öyküyü hemen benim kardeşe yetiştirmeliyim. Çünkü benim kardeş sadece Ayhan Sicimoğlu'nun değil, bizatihi kendisinin hastasıı:)

Afedersiniz bir soru sorabilir miyim? Lemi Abi kim?
Blogger Bolat dedi ki…
Eski KanalD camiasından bir arkadaşımdır. Ben de hastasıyım kendisinin izleriz hep :)
Hayal Kahvem dedi ki…
Peki ya MFÖ... Ya MFÖ şarkıları! Heyy! "hastasıyımmm!" Gerçekten. MFÖ'nün Sanatçının Öyküsü adlı şarkısını bilir misiniz? O şarkının sözleriyle Sait Faik'in Sivriada Geceleri adlı öyküsünü o kadar benzetirim ki. Bana göre bu öyküye bir göndermedir bu şarkı. Bu kadar denk gelemez yani.
Okumak ister misiniz yazımı?

http://hayalkahvem.blogspot.com/2011/02/hayatmz-renklendiren-insanlara.html

Bu arada söylemeliyim.. Of! Sait Faik'in var ya.. Sait Faik'in tam manasıyla hastasıyım! Feci hastasıyım hem de... Öyle böyle değil:))
Blogger Bolat dedi ki…
Hayatımızın rengi olmuş Sait Faik'e pasaport alırken sormuşlar mesleğin nedir diye? O da "yazarlık" demiş. Yok demişler o meslekten sayılmaz başka bir meslek söyle! Güler misin, ağlar mısın :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi