Gidelemeyen Sergiyi Üzülerek Okumak


Bir arkadaşla buluşmak için gittiğim alışveriş merkezinde buluşmaya 20 dakika önceden gidip D&;R yayınevine uğradım. Dergileri karıştırırken Grafik Tasarım Dergisi'nin yeni sayısında Işık Üniversitesi, Ekslibris Derneği ve İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı'nında finanse ettiğini bildiğim(ama ne kadar etmiştir, şüphem var) sergiyle ilgili haber dosyası gördüm.  'Ekslibris ve Mühürler' başlıklı dosyada dereceye giren çalışmalara yer verilmiş. 

Çocuklarımızın bu sanatın adını bile telaffuz edemeyeceği bir ülkede yaşıyoruz. 2008 yılında bir dergiye kapak konusu olarak Ekslibris'i önermiştim. 

Çıkış amacının kitaplarda mülkiyeti ifade etmek olduğunu düşündüğüm bu sanatın estetik ve teknik olarak yaratıcılık gerektirdiğine inanıyorum. Zaman zaman kütüphanemden kitap aşıranlar için Ekslibris yerine Kebikeç yaptırmaya karar verdim. Eğer bu sanatla ilgileniyorsanız bu işin piri Hasip Pektaş hocanın sitesini ziyaret edebilirisiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi