Haydarpaşa yanar biz ağlaşırız

Tarih boyunca bir kıyı yerleşmesi olan İstanbul'da kıyı yapıları kent kimliğinin en önemli bileşeni olmuştur. Geçmişte kim güçlü ise, kentte onun silueti oluşmuştur. Tarihi yarımadada kalelerle başlayan kent silueti kiliseler, camiler, saraylar; derken fabrika bacaları ve gökdelenlerle devam ediyor. İstanbul dendiğinde hepimizin aklına ilk olarak tarihi yarımada, Salacak, Harem ve Haydarpaşa hattı gelmektedir. Hükümet İstanbul’daki en büyük tek parça kamusal alan olan bu bölgeyi yeniden yapılandırmak istiyordu. Yangına bir saat geç müdahale edilmiş olsaydı kentin en önemli kültürel ve endüstriyel mirası Haydarpaşa kül olacaktı. Bu yangını ünlü mimarımız Şefik Birkiye nasıl izlemiştir? Proje hazırladığı için pişman olmuş mudur? Pazar günü yangını hüzünle izledim...

Abstract

A fire broke out Sunday in Istanbul’s historical Haydarpaşa train station, engulfing the landmark building’s roof in flames and posing a threat to the entire structure.Hürriyet Dailynews

Photo Source: Milliyet 29.11.2010

Yorumlar

Joujou dedi ki…
Bense izleyemedim. Ormanlar yanarken kalbimin tam ortasına nasıl dayanılmaz bir acı yerleşiyorsa, "Haydarpaşa yanmış!" dediklerinde de aynı şey oldu. Bakamadım, izleyemedim. İstanbul'un en sevdiğim binalarından biridir. Çok üzgünüm... Nasıl kıyılır böyle bir binaya, aklım almıyor!
Blogger Bolat dedi ki…
Sanki anılarımda yanıyordu, çok tuhaf, iyi ki seyretmemişsiniz!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi