Kültürü Tasarlamak

Ne Hediye Etsem Yazısı
Geçen gün yurt dışına giderken ne hediye alacağını şaşırmış arkadaşıma tavsiye ettiğim markayı yazayım dedim. Hediyelik eşya ve obje tasarlayan markanın adı Hiref. Kanyon ve İstinyePark'ta mağazaları var. Kültürünü tasarla, sloganıyla yola çıkmışlar. Sanırım Osmanlıdaki sanat loncası "Ehli Hiref" ten almışlar bu ismi. O kadar büyük bir kültür mirasının üzerinde oturuyoruz ki, İstanbul’un tasarım üssü olamaması içi hiçbir neden yok. Anadolu Medeniyetlerini ve kendi kültürümüzü harmanlayarak gerekirse modernize edip çağdaş sanatın gerekliliklerine uygun tasarımlar üretebiliriz. Hiref'le tamemen bir tesadüf sonucu tanışmıştım. Ticari geri dönüşleri nasıldır bilemiyorum umuyorum ki bu işi sürdürebilecek kaynağa sahip olurlar. Düşünsenize Anadolu Medeniyetlerine ait objeler, aksesuarlar evimizde iş yerimizde ne kadar şık durur. Birkaç arkadaşımı zamanında bu işi yapmaları için cesaretlendirmiştim ama olmadı.

Abstract:
The history of Anatolia, the large peninsula of Western Asia, shows Turkey's rich heritage of many, many civilizations-Assyrian, Hittite, Urartian, Hurrian, Phrygian, Aramaean, Lydian and many other early groups, then Byzantine, Seljuk Turk, and Ottoman.  Hiref is new mark in İstanbul. Hiref is an upscale design brand following the world closely and fed by the wealth of the culture and history...More information : http://www.hiref.com.tr/Intro.aspx?language=en


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi