Hafta Sonu Önerisi


Başımızın Tacısın Koca Sinan
Avrupa’nın kaderini şekillendiren dört büyük hükümdar vardır bunlar  I. Françoise-Fransa, VIII. Henry-Britanya, V. Charles-İspanya ve Kanuni Sultan Süleyman-Osmanlı Devleti. Türk devleti Kanuni döneminde o kadar büyüdü ki bir yanı Cezayir’de, diğer yanı Azerbaycan’da, Budapeşte’den Bağırsan Aden’den ses gelir. Aynı devirlerde Avrupa’da Leonardo, Michelangelo, Palladio, Raphael Avrupa mimarisinde Rönesans rüzgârı estiriyordu. Ancak Rönesans döneminde dahi hiçbir mimar Kanuni'nin mimarbaşısı Koca Sinan’ın yarısı kadar eser yapamadı. Peki, yapamadı da ne oldu, Mimar Sinan'ın kıymeti mi bilindi. Hayır! Süleymaniye’yi görmeden Roma’yı gördük, Hattuşa’dan önce Mısır’a gittik sizce de burada bir yanlışlık yok mu?
1997 yılıydı Süleymaniye’ye gittik. Ben saf insan kendi kendime " bu güzel eser’in içine ayakkabılık doluşturarak mahvetmişler" diyerekten ayakkabılarımı en arkadaki ayakkabılığa koydum. O güzelim Pierre Cardin ayakkabılarımı dönüşte bulamayınca cıngar çıkardım müezzin çalınmış efem dese de camide günahkar  ağzımı bozdum. Yalınayak kalınca hemen oracıkta bir ayakkabı alıp yola devam ettim.  Süleymaniye’ye bir daha gitmedim, yakın zamana kadar da restorasyondaydı. Şimdi gitmek zamanı artık çalınma derdimiz bitmiştir heralde. Güvenlik kamerası filan vardır.
Lafın özü şudur gidin Süleymaniye’yi bir hafta sonu görün. Doya doya Sinan Koklayın, vaktiniz varsa Palladio ve çağdaşı Sinan adına, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından düzenlenen Tophane-i Amire Binası’ndaki  sergiyi görün. Son not olarak şunu ekliyorum. Çekül Vakfını da Kültürel Miras'a yaptıkları katkı için tebrik ediyorum. Mimar Sinan adına yaptıkları güzel bir site var aşağıdaki linkten bu siteyi ziyaret edebilirsiniz.  
Abstract

Architect Sinan(1490-1588) also called Mimar Sinan or  Koca Sinan-Great Architect Sinan. He was born in Agirnas Village of the central Anatolian. Sinan is one of the most internationally renowned architects. He is  is acclaimed as a national hero by the modern Turkish Republic. İt is a good work for Architect Sinan. This site  created on the internet by the ÇEKÜL Foundation. http://www.sinanasaygi.org/en 


Photo source: Sadık Akyıldız http://www.sinanasaygi.org

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı