İstanbul'daki Pozitif titreşimin Adı Babylon


İstanbul’un kent kültüründe önemli bir yeri olan Asmalımescit’in güzel mekanlarından biridir Babylon. Beyoğlu’ndaki Pozitif müzik devinimini 1999’dan bu yana ona borçluyuz diyebilirim.  Yeryüzünün farklı tınılarını farklı disiplerdeki müzik türlerini aynı mekanda izlettiği için teşekkür ederiz. Burada Video art etkinlikleri de yapılmış hiç haberim olmadı çok üzüldüm. 

Yalnız bazı konserlerde işin dozunu kaçıran müşteriler olurdu, müşteri lafını onlar için özellikle kullanıyorum çünkü müzisyenlerin de moralini bozan bu tür insanlar için Babylon önemli bir karar almış “Sessiz Konser” yani kendi deyimleri ile Babylon’da sahne alan grupların yaptıkları müziğin dinamiklerine göre bazı “Sessiz Konser” olarak tanımlanır. Meali şudur, zıvanadan çıkan nara atan müşteri olursa kapıyı boylar. Ona göre sesiz konserlerde müzikten başka kahkaha, konuşma, nara gibi absürd davranışlarda bulunmayın.

Müzikseverlere, Babylon aylık programını dikkatle incelenmelini tavsiye ediyorum kimleri izlemedik ki,  Nil Kara İbrahimgil, Depeche Mode, Laika, Cem Karaca, Erkin Koray, Serkan Çağrı, İlhan Erşahin, Azam Ali, Babazula. 2010 Aralık ayı programına baktım, gidisi dinlenesi performanslar arsında Senor Coconut & His Orchestra,  sokak müziğinin önemli ismi Gevende’de, İngiltere popunun önemli ismi Sophie Ellis-Bextor aralık programında yer alıyor.

Şikayetim şudur, Babylon yazları biz İstanbulluları bizi öksüz bırakarak Çeşme Aya Yorgi plajindaki mekanına göç eder.

Fotograf Kaynak:Babylon

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı