İstanbul'un Sokak Tabelaları Değişiyor

Sessiz sedasız oldu ama İstanbul’un sokak tabelaları hızla değişiyor, bizim sokak tabelası değişmiyor! Belediyede paramı kalmadı diye düşünmekteyim! Ben kırmızı tabelaları çok estetik buluyorum. Özgün tipolojisi ve tasarımıyla İstanbul’a yakışır tabelalar yaratılmış. Geçen gün Acıbadem’e giderken dikkatimi çekmişti bloğumda yazayım diye düşünmüştüm. İnternetten biraz araştırınca bu sokak tabelalarının Bülent Erkmen tarafından tasarlandığını öğrendim. Elinin değdiği her şeyi güzelleştiren adam Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar’da hocalık yapıyor. İstanbul Sokak tabelalarında sokak adı, mahalle adı ve ilçe adı belirtiliyor, sanırım her ilçe için farklı bir renk tanımıyla adrese ait önemli belirteçler tabelada yer alıyor. Bülent Erkmen’in işlerini merak edenler bu siteyi ziyaret edebilirler.

Yorumlar

Hayal Kahvem dedi ki…
Selam Bolat,
İstanbul'da sokak tabelaları diye yazmışsınız ya... Peki İstanbul'da 600 den fazla çıkmaz sokak olduğunu duymuş muydunuz? Ben öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Can Feda Çıkmazı, Kadın Çıkmazı, Balkon Çıkmazı, Hamam Çıkmazı... Bu şehircilikle ilgili bir konu mu yoksa mahremiyetle ilgisi var mı bilemedim:)

Henüz bloğunuzdaki tüm yazıları gözden geçiremedim. Acaba çıkmaz sokakları konu edinmiş miydiniz?
İlginç bir konu...
Blogger Bolat dedi ki…
Merhaba, İnanın sayısını bilmiyordum. Henüz yazma fırsatım olmadı. Siz yazdı iseniz okumak isterim doğrusu :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi