Aşil Tendonu'nu Gördüm

Pazar günü uzun süredir gitmek istediğim Antrepo3’teki Kadavra Sergisine gittim. Kadavra Müzesi herhalde en doğru isimlendirme, tabi müze deyince acaba insan bedenine sanat muamelesi yapmak ne derece doğru bilmiyorum. Eğer sanat muamelesi yapılacak olursa ki, ben buna bu sergiden sonra bir başyapıt diyorum. Kimse tanrı ile boy ölçüşmeye kalkmasın avucunu yalar. Hayretler içinde kaldım. Ürpermeden cesetler içinde dolaştık bu nasıl bir şeydir! Etimolojiye düşkünlüğümden olsa gerek en çok insanın Aşil Tendonu’nu merak ediyordum gördüm. Büyük Usta Homeros’un Troya savaşının en ülü figürü olan Aşil’den alan ayağın topuk kısmının hemen arkasında olan kas. Biliyorsunuz Tarihin gördüğü en aşağılık iç savaşa olan Raunda soykırımında Hutular Tutsi kabile üyelerini öldürmekten yorulunca onların kaçmamaları için Aşil tendonlarını kesmişlerdi. Neyse bu sergiyi herkese mutlaka tavsiye ediyorum. Gidin ve nasıl bir mucizeye sahip olduğunuzu ve onu nasıl pespaye bir şekilde kullandığınızı görün! Anrepo-3 Body World Sergisi yoğun istek üzerine uzatılmış, bu fırsatı mutlaka değerlendirin. Kaçırırsanız çok üzülürsünüz bir daha Türkiye’ye gelir mi? belli değil. Plastinasyon yöntemiyle tüm organlarınız kaslarınız, dalağınız, böbreğiniz, damarlarınız, beyin korteksiniz, pipiniz, apandistiniz her şey meydanda! Mesela tıp hala körbağırsak apandist'in ne işe yaradığını bilim insanları keşfedememiş, sergi tabelasında öyle yazıyor.Bu sergi için diyorlar ki sergi ilk kez Müslüman bir ülkeye gelmiş bunda ne sakınca var ben anlam veremedim.



Abstract
I visited Body World fair in Istanbul. It was amazing. In Body World & The Cycle of Life, more than 200 authentic human specimens transformed through Plastination, show the form, beauty, function, and potential of the human body. The Cycle of Life, a special feature on the human life cycle, shows the body living through time – from the first spark of life at conception to infancy and childhood, from adolescence and youth to adulthood and old age.

Yorumlar

Larenta dedi ki…
Ben de çok istedim ama kısmet olmadı,Çok güzel yorumlar duyuyorum sergi hakkında.
Teşekkürler..
Blog sayfanızı keyifle izliyorum. Çünkü; ilginç konuları özgün bir anlatımla ele alıyorsunuz. Kopyala yapıştır tarzı blogları sevmiyorum. Dahası emeğe saygısızlık olarak değerlendiriyorum.

Yazım kurallarına dikkat ediyorsunuz. Bence blog yazarlığına soyunan her insan bu konuda titizlik göstermeli, doğru ve güzel yazma konusunda eksikleri varsa gidermeli, yanlışlarını düzeltme yoluna gitmeli. Pek çok blog yazarı en basit yazım kurallarını bile bilmiyor. Okuyorken rahatsızlık duyuyorum.

Paylaştığınız fotoğraflar konularınızı destekliyor.

Blog sayfanıza girdiğim zaman, bir şeyler öğreniyor, geçirdiğim zamana acımıyorum.

Kısacası ben size teşekkür borçluyum.
Blogger Bolat dedi ki…
Larenta,
Sergi uzatıldı, gitmeni tavsiye ediyorum.
Blogger Bolat dedi ki…
İnanın buradan yüzüm kızardı :) keyifli okumalar dilerim, sizin bloğunuz da gayet güzel.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı