Sana eşek diyene ne diyeyim ben Ali! Ali İbrahim Farka Touré

Avrupalı bir akadaşım Ali Farkayı sevmediğini söyledi. Çok da 'tın' dedim kendi kendime Ali Farka’yı sevmeyen dünyadan ne gam alır! Yok armonisi kulaklarını tırmalıyormuş, çok yerelmiş… vs! Daha neler, alem sevmese de ben seni seviyorum Ali Farka, ruhun şad olsun! Seni İstanbul’da dinlemek vardı mesela Babylon sana çok yakışırdı.
ali farka toure istanbul konser
Ali Farka Toure

Hayat hikayesi şöyle : Ali İbrahim Touré, İkinci Dünya Savaşı’nın sürdüğü yıllarda Mali’nin Timbutku bölgesinin ücra bir köyünde 1939 yılında doğar. On çocuklu bir ailenin en ufak çocuğu olarak dünyaya gelir. Diğer dokuz çocuk bebekken ölür, eh orası Mali'dir. Hayata olan bu bağlılığı, inatçılık ve azim olarak gören aile, Ali İbrahim Touré’ye “eşek” anlamına gelen “Farka” lakabını takarlar. Adı kalır Ali Farka. Ah be Ali ahhh. Aldın beni göklere çıkardın, çöllerde dolandırdın şimdi eşekleri daha  çok sevdim bir parça sensin diye!. Sensiz İstanbul sanki öksüz be Ali ibram Farka.

Abstract
I love world music. I am listening to Ali Farka. His music so beautiful and elegant. He was born in 1939 in the Timbuktu region, Mali, into the noble Sorhai family. Being of noble birth, he should never have taken up music. His family disapproved because the musician profession is normally inherited in Malian society and the right to play belongs to the musician families. However, being a man of determination and independence, once he decided to take up music, there was no stopping him. His nickname, “Farka”, chosen by his parents, means “donkey”, an animal admired for its tenacity and stubbornness.

Yorumlar

sim only contracts dedi ki…
i like this article.....
Blogger Bolat dedi ki…
Thank you, you are so polite

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı