Çok Yaşa Google Çelebi


Doğumunun 400. yıldönümü nedeniyle yurdumuzun bir çok yerinde etkinlikler yapılıyor. İstanbul Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü, İstanbul Rehberler Odası, İstanbul Ticaret Odası “Evliya Çelebi’nin İzinde Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitimi” düzenlediler.  

Evliya Çelebi’nin gezi rotalarının turizme kazandırılması güzel bir çalışma. Haluk Dursun Hoca Ayasofya'da Evliya Çelebiye özel bir müze programı düzenleneceğini anlattı TRT-Türk'te! Birkaç arkadaş Evliya Çelebinin izinde İstanbul'u keşfetmek için bir gezi programı hazırladık bile. Evliya Çelebi Seyahatname’nin birinci cildinde İstanbul’u anlatıyor. 

Kitap İstanbul’un kuruluşundan Evliya Çelebi’nin yaşadığı zamana kadar olan tasvirler ve hikâyelerle doludur. Evliya Çelebi İstanbul’un kuruluşuna dair epikleri de şahane anlatır, tılsımlar, acayip ve garip olaylar, daha neler neler! İstanbul’u merak edenlerin kesinlikle birinci cildi okumasını tavsiye ederim. 

Seyahatname’de efsane, gözlem ve kurgunun atbaşı gider. 25 Mart 2011 tarihli google Türkiye sayfası Evliya Çelebi anısına özel logoyla çıktı. Çok yaşa Google Çelebi diyerek yazıma son veriyorum.


Yorumlar

Hayal Kahvem dedi ki…
Selam Bolat,
Evliya Çelebi ile ilgili İstanbul'da ne gibi etkinlikler var? Nereden öğrenebilirim? Evliya Çelebi büyük büyük büyük büyük babam olur da. Kendisiyle yakinen ilgilenmeliyim:)
Blogger Bolat dedi ki…
Tüm etkinlikleri ben de takip etmeye çalışıyorum. En son Dolmabahçe'deki sergiyi hatırlıyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı