McDonald's İstanbul Tarihi


Çok gerekli miydi bilmiyorum ama bugün size fastfood teriminin türemesine yol açmış Mc Donald’s’ın Türkiye’ye girişini yazayım istedim. İlk Mc Donald’s restoranı1986 yılında Taksim’de açılmıştır. Bu restoran, satışları ve cirosuyla dünyadaki McDonald’s şubeleri arasında ilk 10’un içine girmiştir. 1991 yılında McDonald's Corporation'ın Türkiye'ye gelerek Merkez Ofisi'ni kurması, McDonald's'ın Türkiye'deki yapılanmasında attığı en önemli adım olmuştur. Gösterilen büyük ilgi sayesinde, Türkiye McDonald's'ın hızla büyüdüğü ülkeler arasına girmiştir. Yaşasın Slowfood diyorum!

Abstract

Taksim McDonald's Hangout at the very center of Istanbul. İstanbul Taksim McDonald's is  the first McDonald's opened in Turkey, in 1986.


Yorumlar

Hayal Kahvem dedi ki…
Selam Bolat, şimdi çok gerekli miydi diyebilirsiniz belki ama bakın size ne anlatacağım. Ben üniversiteye başladığımda bizim fakülte Şişli'deydi. Okulun karşısında Kristal Büfe vardı. Memleketin sanırım ilk hamburgercisidir Kristal Büfe. Umarım bir ara bu konuda da bir araştırma yazısı okuyabiliriz sizden:) Her fırsatta yerdim o kıt öğrenci bütçemle.Şimdi Cevahir'de var mesela. Arada yerim eski günler hatırına.

Yaşasın Slowfood diyeyim demesine ama şimdi bu yazı bana eski günleri hatırlattı ya yorumumu tam burada kristal burger hayal etmekle keseyim:)
Blogger Bolat dedi ki…
Bu konuda derli toplu bir yazı yazacağım. Afiyet olsun. Ben Cevahir Kirastal'a uğrayayım bir ara.
Adsız dedi ki…
Hello Bolat

zincir dünyada gider. Ben herhangi bir gitmemiş olduğunu söyleyeceğim, benim şehirde iki var, ben küçük restorantes gitmek ... sahipleri tarafından katılmıştır. hugs.
Pinecone Stew dedi ki…
Have a SUPER weekend !!!
Blogger Bolat dedi ki…
Maelgi, teşekkür ederim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Have a great weekend too Harry :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı