Pera Pera Perrraaaaaaa

Pera Müzesi

Türk dünyasının en önemli ressamlarından Osman Hamdi Bey'in,  'Kaplumbağa Terbiyecisi' isimli tablosunu Bursa Yeşil Cami'de çizdiği iddia ediliyor. Osman Hamdi Bey, Kaplumbağa Terbiyecisi'ni Yeşil Cami'de tasarlayarak çalışmasına başlamış. Tablosunu eskiz yapıp atölyesinde tamamlamış. Binlerce kez reprodüksiyonlarını gördüğümüz 5 milyon dolarlık bu eserin orijinalini nerede görebiliriz? Diyorsanız, cevap Pera müzesidir bilesiniz. Türk Güzel Sanatlarının mihenk taşı ve Türk müzeciliğin babası bu önemli insan ve eseri için Pera Müzesi’nin ziyaretçi akınına uğraması lazım.

Suna ve İnan Kıraç mükemmel eserler bıraktılar. Onları hep hatırlayacağız millet olarak.
Abstract

Osman Hamdi Bey (1842 – 24 February 1910) was an Ottoman statesman, intellectual, art expert and also a prominent and pioneering Turkish painter. He was also  archaeologist and museum curator in Turkey. He was the founder of Istanbul Archaelogy Museum and İstanbul Mimar Sinan University of Fine Arts. If you want to see his famous work “The Tortoise Trainer/Kamplumbağa Terbiyecisi”  you can visit the Pera Museum.

Yorumlar

Hayal Kahvem dedi ki…
En son İstanbul Film Festivali için Beyoğlu'na gittiğimde, Pera'ya uğramıştım.İhsan Cemal Karaburçak'ın resim sergisi vardı. Sanırım temmuz ayında sergi sona erecek. Görmediyseniz tavsiye ederim. Bir çocuk masumiyetiyle anlatılmaz güzel renkler kullanmış.Çok sevmiştim.

Pera'ya gidince Meşhur Kaplumbağa Terbiyecisi adlı tablonun önünde uzun uzun durdum her zaman olduğu gibi... Bu elinde ney'i, sırtında keşkül'ü olan bu derviş, sahiden kaplumbağa terbiyecisi midir? Kaplumbağa terbiye edilebilir mi peki? Sabrı mı anlatmaktadır bu tablo? Yoksa boşa kürek çekmeyi mi? Hep düşündürür beni.

Acaba Osman Hamdi Bey bu tabloyu yaparken neyi amaçlamış? Siz biliyor musunuz Bolat?
Blogger Bolat dedi ki…
Bu tabloda bence kendini ifade etmeye çalışmış olmalı. Herhalde o zamanlar Türk toplumu değişime pek açık değildi. Müze, sanat, arkeoloji, resim'den kopuk bir hayat vardı. İşte o sabrı ifade etmeye çalışmış olabilir. Güzel hayvanlardır kaplumbağalar. Biz insanlardan çok yaşarlar, yavaş olmaları tabakhaneye yetişmeye çalışan bizlere ders niteliğindedir :)
Türk resim sanatının en çok tanınan tablolarından biri. Herhalde reprodüksiyonlarını pazarlayanlar ve kopyalarını yapıp satanlar ressamdan çok daha fazlasını kazananmışlardır. Ayrıca sanatçının aynı temalı çok sayıda çalışması olduğunu okumuştum.Orijinallerini görmek isterdim.
Unknown dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Blogger Bolat dedi ki…
Evet kesinlikle katılıyorum, repredüksiyonları çok daha fazla kazanmıştır. En azından bu repredüksiyonların sanatın tabana yaygınlaşması yönünde bir faydası olduğuna inanıyorum.
Larenta dedi ki…
Ben de bu tablonun puzzle ını yaptım.duvarımda asılı :)
Blogger Bolat dedi ki…
Gürhan,
Çok şanlısınız, bizim zamanımızda üniversitede internet minternet yoktu. Onu geçtim mouse bile yoktu, sağ sol tuşuyla gezerdik. Bilgi ağları filan vardı bir de bu ağlara girer ücretle bir kaç sayfa alır vay beaaaaaaa ne teknoloji derdik! Size başka bir dünya geldiniz.
Yazdıkların için yüzüm kızardı çok teşekkür ederim. Sizin gibi gençlerimiz yazmaya bu yaşlarda başlarsa, gelecekten umutluyuz Gürhan.
Blogger Bolat dedi ki…
Larenta, seviyoruz Osman Hamdi Bey'i bence hep asılı kalsın ve size de sabrı çağrıştırsın :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı