Bavul'u Hazırla

istanbul bavul
Evet, kuzey yarım kürede tatil başladı. Geçen birkaç kişiyle konuşuyordum. Malum, yaz mevsimi olunca tatillerden bahis açıldı. Herkes bir çırpıda saydırdı. Tüm güney gezilmiş, Avrupa’daki önemli ülkeler turlanmış. Gidilen ülkelerdeki alışveriş mağazaları efenim ne bilim kaç yıldızlı oteller… 

Şöyle düşündüm bavuldan ne farkımız var. Otelin yıldızından bana ne! Gittiğin ülkede birisiyle konuştun mu? Ne yer ne içer ne giyer bildin mi? Gittiğin şehrin tarihine dokunabildin mi, içinde sen olmayan kareler çekebildin mi? Yok diyorsan bavuldan farkın yok.

İstanbul'u gezmemek

İstanbul'da yaşayan milyonlarca insan Adalar'ı bilmiyor, hayatında bir kez olsun para verip Ayasofya Müzesine girmemiş, Yerebatan Sarnıcını görmemiş. Görmek isteği de yok. Dünyayı gezsen gezmesen ne! Ne sen İstanbulun farkındasın ne de İstanbul senin umurunda.



Yorumlar

Adsız dedi ki…
cok dogru :)

gittigim sehirlerde sokakta yurumeyi cok severim ben
ve her sehrin bir ruhu olduguna inanirim :) o ruhunda o sehirde yasayan insanlari etkiledigini dusunurum
Elif Ayvaz dedi ki…
Vay canına! Düşününce çok doğru aslında. Hiç böyle bakmamıştım.
Hayal Kahvem dedi ki…
Her şey iyi tamam da Bolat, kusura bakmayın ama içinde ben olmayan fotoğrafı neyleyim ben?

O durumda kartpostaldan ne farkı olacak çektiğim fotoğrafın? Kartpostal istersem zaten satın alırım. Mühim olan, sonra o fotoğrafa baktığımda kendimi kartpostalın içerisinde görmem:)Ben böyle düşünüyorum. İçinde kendimin olmadığı tatil fotoğraflarını sevmiyorum ben:)
Blogger Bolat dedi ki…
Ruh önemli her şeyde, seyahatlerin bile :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bakmaya başlamak lazım ozaman Elif :)
Blogger Bolat dedi ki…
İçinde sen olmayan fotoğraflar olursa günün birinde insanlar onu bak bir zamanlar Gölcük köylüğü böyle imiş diyecekler :)
Dilek dedi ki…
Cok güzel bir yorum! "bavuldan farkin yok " :-) ne kadar dogru sözler...katiliyorum...
Öyle güzel söylemişsiniz ki...

Gittiğim yerlerde ilk dikkatimi çeken mimari özellikler başta olmak üzere yaşamın her alanında özgünlük olup olmadığıdır. Bununla ilgili sürekli gözlem yapar, yerel tatlara, el sanatlarına vs ulaşmaya çalışırım. Bir otelin havuz başında ya da akşam diskoda zaman geçirmek bana göre değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı