Öküzün Kafası

istanbul altınşehir

Yazının İcadı ve Kalem

Mısırlılar “Öküz” kafasından “A” harfi yaptı, Fenikeliler bunu alfabemizin ilk harfi olarak belirledi. Sonra “G” harfi geldi “Gimel” Fenikeliler için deve demekti. Yok deve demeyin deveye de benziyor yani “g” harfi. Elif, bet, gimet…Elif sopaya benziyordu tabanı olmayan “1” gibi düşünün. Sonrası geldi het, yon, faf, lamet, şin, tav… sonra atalarım “J” harfinin aynına “Bolat”ın “B”si dediler…

Aradan yüz binlerce yıl geçti insanoğlu, kaya parçasıyla, kemik kırığıyla, öküzün boynuzu ile yazmayı bırakıp kalemle yazmaya başladı, sonra klavye dönemine girdik. Yazma alet edevatlarımız kolaylaşırken yazı yazmak zorlaşıyor. Dünyanın en önemli şehri İstanbul ile ilgili kaynaklar o kadar tek düze ve sığ ki! Umarım daha yeni ve derinlikli yayınlar çıkar. 

Yarımburgaz Mağarası

Birazcık dilimize meraklı iseniz şöyle buyrun. Kayıt sürecimiz bugün bloglar ve bloggerlarla optik mağaralara yazarak devam ediyor. Yarımburgaz'da mağara duvarına yazan adamdan farkın ne ki! Aslında bir de istanbul kalem ilişkisini konu alan post yazmalıyım.

Yorumlar

Elif Ayvaz dedi ki…
Bir yerde link var da ben mi göremedim acaba?! Ya da yanlış mı anladım yazıyı?!

Keşke daha uzun bir yazı olsaymış. Güzel gidiyordu bence.
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :) ama vakit yoktu, liki ekledim ama ne yazı ki sitenin Türkçesi yok fakat bir çok kelimeyi Göktürkçe'den anlayabilirsiniz:)
Elif Ayvaz dedi ki…
Valla Gökrtürkçe'den okumaya çalıştım ama anlayamadım. Lisedeyken biraz biliyordum ama unutmuşum artık.
İngilizcesi de varmış. Oradan okudum.

Not: O siteyi çok sevdim. :))
Lígia Guerra dedi ki…
I loved your blog and am in love with Istanbul, its culture, fragrances and sounds, it's allwonderful!

Regards.
Blogger Bolat dedi ki…
Thank you very much :) you are so polite...
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim sizin bloğunuz da güzel olmuş.
tuğba dedi ki…
evet bloğunuz çok güzel. benımkine de bakabilirmisiniz yenı actım

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı