5. Sahaf Festivali Başlıyor


Eski TÜYAP Kitap Fuarı’nın bulunduğu alanda yani Tepebaşı'nda Beyoğlu Sahaf Festivali yapılacak, geçen yıl Taksim Gezi Parkında 4. Sahaf Festivali’nde aradığım üç yayını orada bulmanın keyfini yaşadım. Bakalım bu yıl neler bulabileceğiz. Sahaf festivalinde sadece kitaplar yok, dergiler, çizgi romanlar, kartpostallar, fotoğraflar, sinema afişleri gibi birçok değerli eseri bulabilirsiniz. Elbette bu bir fuar değil fuar havası vermemek de lazım buradan bir TÜYAP Kitap Fuarı çıkmaz. Yer müsait değil. Bu festivalin birincisi Galata’da ikinci, üçüncü ve dördüncüsü Taksim Gezi Parkı’nda yapılmıştı. Sahaf Festivali 6 Eylül Salı günü başlıyor ve 18 Eylül Pazar günü sona eriyor. Geçen yıl cildine hayran olduğum iki kitap vardı pahalı olduğu için alamamıştım, bu yıl görürsem alacağım. Efemaracılara tavsiyemdir bu etkinliği kaçırmayınız.


Not: Efemera Nedir? Eski Latince günlük gündeliğin karşılığı olan 'ephemeron' kelimesinden İngilizceye 'Ephemera' olarak geçmiş ve dilimize de buradan giriş yapmıştır. Antikacılık terimi olarak efemera: saklama amacı ile üretilmemiş basılı ve yazılı materyalleri kapsamaktadır. Koleksiyonu yapılan efemeralardan bazıları ise: fotoğraf, bilet, mektup, fatura, el ilanları, lokanta menüleri gibi bir zamanlar kullanılmış olan nostaljik nesnelerdir. Örneğin eski Latincede efemera, bir günlük ömrü olan böceğe verilen isimdir.

Yorumlar

Hayal Kahvem dedi ki…
Hey! Bana gökyüzünde festival var deseler merdiven dayayıp çıkan cinstenim:) Sahaflar Festivali'ne ilk kez geçen sene gitmiştim. Yediklerin senin olsun görüklerini anlat derseniz.. Burdan buyrun..

http://hayalkahvem.blogspot.com/2010/10/ekim-aynn-ilk-cumartesi-gununde.html

Bu yıl.. Du bakalım.. İlla giderim..

"Efemaracılar" mı? Valla Bolat ne yalan söyleyeyim bu kelimeyi ilk kez duydum:)
Blogger Bolat dedi ki…
Vildan öğrenmiş olduk hep birlikte 3 yıl önce Sertaç Kayserilioğlu ile röportaj yapmıştık, kendisi efemeracıdır.
Hayal Kahvem dedi ki…
Siz de efermacılardan mısınız Bolat:)
Ne yalan söyleyeyim anlamını bilmesem korkutucu bir kelime!!
Blogger Bolat dedi ki…
Yok efemeracı değilim sadece sevdiğim dergilerin koleksiyonunu yapıyorum oda toplasan 150 dergiyi geçmez:)
Vladimir dedi ki…
Bu sayfaya uğramasaydım eğer bundan kesinlikle haberim olmazdı. Şimdi kesinlikle hemen yarından tezi yok gidiyorum. Çok teşekkürler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi