Ucube Binalar

İstanbul’un otel ihtiyacı büyük, yeni oteller açılmalı. İşte bir otel açılış haberi. Sabah gazetesinde şöyle bir haber var. “HILTON Worldwide Türkiye Otelleri'nin en yenisi 5 yıldızlı şehir oteli "Doubletree by Hilton Istanbul-Moda" yeni yılda kapılarını açıyor. Anadolu yakasında açılan otel Kadıköy-Moda bölgesinin ilk 5 yıldızlı oteli olma özelliği taşıyor.” Diyor sabah gazetesi belli ki PR şirketinin metnini aynen gazeteye koymuşlar. Şimdi bu haberin diğer yüzünü anlatayım ben size, sade vatandaş olarak bir blogger olarak. Bak şu şatafatlı "Doubletree by Hilton Istanbul-Moda" duruşunun ardında şöyle bir gerçek var. 
Otel resmen mahkemelik! Otel açılışını yaptı ama ertesinde mahkemenin bilirkişileri heyeti otelin ilk ziyaretçileri oluyor! Bu otel  Kadıköy’ün ucubesi Moda'nın çirkini! Hilton markasına hiç yakıştıramadım. Şimdi bunu emsal alan herkes boğaz görünümü filan dinlemeden bina yaparsa ne olacak bu İstanbul’un hali. Başka bir Süzer Plaza örneği, gökkafes olayı. Bunu bize layık görenlerin uzun süre kulakları çınlayacak! Kat sevdası nereden geliyor! Yatay olarak yapılamaz mıydı? Birileri para kazansın diye şu güzel şehrimizin silueti mi değişsin! 
Bu otelin yapımına imza atan herkes imzasının hesabını vermeli. Kimler hesap vermeli, Taşyapı, Kadıköy Belediye Başkanı, bu günaha ortak olan herkes hesabı vermeli. Gözünüz aydın Kadıköylüler siz oturduğunuz yerde gıkınızı çıkarmadığınız için gözünüzün içine baka baka bu otel yapıldı, hayrını görün! Hakkında olumsuz onlarca haber yapılan mahkemelik bir binayı İstanbulluları mı hafife alarak otel yapıyorlar? Şaşıyorum belki de hepimiz merkez Hilton’a dilekçe mail atmalı, bir kampanya mı başlatmalıyız yada var olan kampanyaları mı desteklemeliyiz! İşte size bu otel ile ilgili bir kaç haber örneği.

Biraz araştırın, Hürriyet, Habertürk...gibi bir sürü gazete haberi bulacaksınız! İşin en acıtıcı yanı şu diyeceksiniz ki bu fotoğraf moda sahilindeki ucube değil ki! Harbiye'deki Hilton! Bende sizi tebrik edeceğim bu Hilton’un İstanbul’a Avrupa yakasında yaptığı ilk bina!. Hatırlatayım dedim bu binayı da! Bu benim buraya gıcıklık etmek için koyduğum bir resim değil Hilton kendi koymuş kurumsal sayfasına, bu da onun linki. Resimden anlıyoruz ki o zaman da yanlış bir bina yapılmış!


Not: Hiton'a karşı özel bir husumetim yoktur sade bir vatandaş olarak oturduğum şehir İstanbul'un menfeatlerine uygun olarak, gelecek nesiller adına vatandaş olarak sahip çıkmak istiyorum. Bu benim doğal hakkım. Varsa Hilton'un özel bir açıklaması kendi yazımızı da düzeltmesini biliriz.

Yorumlar

Ferhat Bayram dedi ki…
ulan istanbul bana cok uzaksin... :(
Carmen Coello dedi ki…
From blog to blog I just found yours and the truth is that I just loved it!I have already become your follower. I leave you my blog and in case you like it I hoe you support me too. We all know how difficult is to launch a blog. Huge kiss

Cami

Room on the third floor
Begonvilli Ev dedi ki…
Size sonuna dek katılıyorum. Kentlere, yerleşim yerlerine kimlik ve kişilik kazandıran mimari özelliklere hiç önem verilmiyor ülkemizde. Ben de bu konuyu ''Kitch Binalar''başlığı ile yazmıştım bloğumda.
deniz saatçioğlu dedi ki…
Ben de ilk başta fotoğrafa baktım baktım, yok canım, böyle bir bina yok Kadıköy de, çok korkunç dedim. sonra anladım Harbiye Hilton olduğunu. Şu anda hiç göze batmıyor, kaybolmuş öbürlerinin yanında ama o zaman için ne kadar çirkin ve yanlışmış gerçekten. ve maalesef İstanbul hep böyle yanlışlarla dolu.

denizsaatcioglu.blogspot.com
coco-jelly dedi ki…
hiltona a karşı özel bir husimetinde olabilir=)=) çok çok haklısın yine güzelim istanbula. bu kadar demir beton yığını niye....
Blogger Bolat dedi ki…
Ferhat, isteye hiçbir yer uzak değil.

Cami, thank you.

Bego, Kitch Binalar'ı mutlaka okuyacağım.

Deniz, emsal almak işte buna deniyor.
Tüm çirkin binalar bu binanın çirkinliğini örtmüş.

Coco-jelly,Bu oteli, eğitimlerde, konaklamada, organizasyonlarda tercih etmeyeceğim aşikar!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi