Bunu yapma Farid Ferjad!

İran asıllı Amerikalı keman virtüözü, Türkiye vatandaşı(ne tufaf bir tanımlama) ‘Kemanı ağlatan adam’ Farid Farjad, İstanbul’daki son konserinde ülkesiyle ilgili söylediklerine karşı çıkan bir grup İranlı’ya kızıp sahneyi terk etti. Bir grup İran’lı her platformda kendi ülkesini karalayan Farid Farjad’a “Sallama Farjad efendi” diye tepki gösterince sanatçı bu durumu içine sindiremedi sahneyi terk etti. Kendi ülkesine düşman bir adama benim saygı duymam zorlaşacak. Her şartta insan kendi ülkesini sevmeli, gerekirse inandığı değerler uğruna can vermeli. Gerçek vatan sevgisi budur! Kendisinden hiç hazzetmediğim Kaddafi bile ülkesinde mücadele edip can vermiş ve saygımı kazanmıştır. Farid Ferjat ülkesini çok seviyorsa İran’a gitsin Türk topraklarında ölmesinin benim için anlamı yok! Sanatçı olarak kendisini seviyorum, tekrar ediyorum müziğini seviyorum bize politika yapmasın lütfen, sadece müzik dinlemek istiyoruz!

Yorumlar

MadamB Fashion dedi ki…
sanatçı olarak gerçekten saygı değer biri.
Blogger Bolat dedi ki…
Evet sanatına ve kişisel olarak kendisine saygı duyuyorum :)
Joujou dedi ki…
Kendi ülkesine düşman hiç bir insana saygı duymak olanaklı değil zaten. Parçası olduğu bir şeye ihanet ediyor demektir. Hal böyleyken de müziği ne kadar güzel olursa olsun, insan olarak anlamsızlaşıyor benim için.
eleni dedi ki…
bazı gruplarca kullanılıp kullanılmama durumu hakkında bir delile rastlamadığım için yorum yapamayacağım ama insan her şartta ülkesini sevmek zorunda değildir.Farid Farjad sade ve sadece düşüncelerini sözle ifade ettiği için -ki bu bir insan hakkıdır- gıyabında idam cezasına çarptırılmıştır ülkesinde,siz bu durumda olsanız ülkenizi koşulsuz şartsız sever miydiniz?ben kendime bu soruyu sorduğumda olumlu bir cevap veremiyorum
Blogger Bolat dedi ki…
Joujou, müziğini sevdiğimi itiraf ediyorum :) kişi olarak sempatik de buluyorum ama Farid Ferjad'ı yeni keşfettiler galiba! Molla rejimine karşıyım ama kendi ülkesini sevmeyen insana saygı duymam zor!
Blogger Bolat dedi ki…
Eleni, Farjad'ı yıllardır takip ederim, severim ama bir insanın kendi vatanını karalamasına karşı hükmüm kesindir, gözümde değersizleşir o insan! Bu da benim fikrim, fikrinize saygı duyuyorum ama ben böyle bir insanım maalesef! Bir insan bir fikre inanıyorsa o uğurda her şeyi göze almalı! Kaçmak bir göze alış değildir benim için! Dobrayım biraz ama öyle işte! Molla rejimini sevdiğimi düşünmezsiniz umarım :)
Begonvilli Ev dedi ki…
Farid Farjad hayranıyım ve konduramıyorum doğrusu. Acaba ne tür bir tepki gösterdiği? İran rejimine olan tepkisi ülkesini aşağılaması olarak mı algılanıyor? Doğrusu bire bir tanık olmadan bir anlam veremiyorum.

Öte yandan Kaddafi ile ilgili görüşüne aynen katılıyorum. Nefret edilesi bir diktatör olsa da ülkesini terketmedi ve ABD'ye boyun eğmedi. Libyalılar Kaddafi günlerini arayabilirler. Demokrasi yerine de avuçlarını yalayabilirler. Amerika babasının hayrına yapmıyor müdahaleleri..
Blogger Bolat dedi ki…
Bego, Ferjad'ın her platformda bunu yapıyor olması hoş değil! Ama herşeye rağmen güzel müziğini dinleyeceğiz! Libya konusunda hemfikirim, ayağında sabo terlik, amerikan military cap, m16 ile demokrasi filan gelmez bir Atatürk lazım Libya'ya!
Joujou dedi ki…
Ülkeyi sevmekle rejimden ya da uygulamalardan hoşlanmamak ayrı şeyler. Ben de ülkemi çok seviyorum ama şu an yaşananlardan da hiç hoşlanmıyorum. Yurtdışına çıktığımda da asla ülkeme laf ettirmem. Ben de etmem. Bir sürü bilim insanımız, yazarımız, askerimiz içeride şu anda. Kesinleşmiş bir suçları bile yok hem de. Ama sorsanız, hala ülkelerini seviyorlardır. Bunlar ayrı şeyler...
esma gül dedi ki…
Ben şimdi sahneyi terk ettikten sonra kalan seyirciye üzüldüm...Çünkü onu canlı dinlemek çok daha mükemmel bir his...
Bir insan ülkesinde idamla yargılanıp kaça bilir, bunu anlarım. Yaşamak güzel çünkü. Ve insan kendisine ters olan bu rejime de başkaldırıp, isyan bayraklarını açabilir, bunu da anlarım... Ama ülkene bu saygısızlığı yapamazsın, bunu anlayamam işte... İyisiyle kötüsüyle senin topraklarındır oralar ve sevdiklerinin ayak bastığı yerlerdir.Başkaldırışın neyedir, kimedir?
sevgi ve selamlar,
Blogger Bolat dedi ki…
Joujou yönetimleri sevmeme hakkımız her daim var, bu hakkı her kim kullanıyorsa buna da saygımız var.
Blogger Bolat dedi ki…
Esma, televizyon programında bile bodoslama ülkesini eleştirir mi insan! Napalım onu seviyoruz diye hislerimizi yansıtmama durumumuz olmazdı bunu yapmış oldum. Günün Kötükedi Şerafettin'iyim yani!
esma gül dedi ki…
İyi yapmışsınız :) Gerçi ne kadar tavrından hoşnut olmasakta ben vazgeçemem ondan ;)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi