Gecekondu turizmi

İstanbul'da Gecekondu Trurizmi

Yeni bir turizm çeşidi sürprizlerle dolu gecekondu mahalleleri, karmaşık yapılar, milyon dolarlık villalarla iç içe geçmiş iğreti yapılar. İnsanın yüzüne buz gibi çarpan yoksulluk ve yoksunluk. Köşedeki çöpten fırlayan kedi, yolun ortasında çift kale maç yapan yeni yetmeler. Halı yıkayan kadınlar, boya kutusundan saksılar, gıcır gıcır yıkanmış Şahin, Doğan marka araçlar. 

İstanbul’un gecekondu mahallelerine yönelik bir turizm rotası hazırlamam istenseydi şöyle bir rota çizerdim. Maslak Parkorman’ı hemen geçince başlayan Sariyer Derbet Mahallesi, oradan Armutlu, geç Kağıthane Sanayi Mahallesi’ne, sonra Bağcılar, Esenler Karabayır, Küçükçekmece Altınşehir ya da Başakşehir, sonra Esenyurt, Kıraç, Arnavutköy’de biterdi rota. Şehrin bu geri kalmış bölgelerini ziyaretler edebilirsiniz. Örneğin fotoğraf sanatçıları, sosyologlar,  antropologlar için, belgeselciler, şehirciler, mimarlar, gazeteciler için çok faydalı olabilir. Bu turlar her ne kadar Hindistan, Brezilya, Fas gibi ülkeler için geçerli olsa da özellikle İstanbul için bu eğilim çeşitli sosyal sıkıntılara yol açacaktır. Zira bizim toplumumuzda fakirliğiyle övünmek ayıp sayılır. Tur düzenlediğiniz o gecekondu semtinden sopayla kovalanırsınız.

Blogger Bolat der ki: "İstanbul'u koca bir çöplüğe döndürmeyi başaran siyasetçiyi alkışlıyorum!"

Yorumlar

Selam, bu şablon harika görünüyor ancak; ''izle''butonu yok. Ayrıca yorum yazmakta zorlandım. Örneğin şablonun Magazin formu açıldı bende, oradan yorum yazılamıyor. Sonra bir de Classic formu deneyince yorum yazabildim.
Mutlu Eller dedi ki…
Birçok insan gibi ben de hep merak ederim: Türkiye`de üniversitelerde okuyup, 'şehir planlamacı' olanlar sonra nerede çalışırlar, ne yaparlar diye. Nereye gitseniz aynı sorun her şehir dopdolu, kaçak yapılar, yarım inşaatlar, izinsiz binalar...
Tur fikrini destekleyebilirdim ama sonuçta sopayla kovalanmak var:))
Bu arada bloğunuzun yeni haline alışmaya çalışıyorum.
Stil Direktoru dedi ki…
hah sıkı yazı aslında ince mesajları anlasalar keşke nerdeeeee

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi