Yunan Kahvesi

Bugün hava pek bozuk biraz soğuk, isli, puslu ve yağışlı. Yemekten sonra rehavet bastı, gittim kendime şekerli kahve aldım. İşte budur! Derhal  dimağı açtı, gözler fel fecir okudu. Suriyeli bir tüccarın heybesinde Yemen Valisi Özdemir Paşa’nın hediyesi olarak İstanbul sarayına keyifler getiren o minicik kahve fincanı bugün de benim gönlümü şenlendirdi.

Evet, artık o sıkışık Taht-ul Kalenin(Tahtakale) ara sokaklarında kahve koklamaya son. Yeni kahve markaları geldi. Bunlardan birisi “Kahve Dünyası” sakızlı Türk Kahvesini ben beğenerek içiyorum, yanında da çikolata. Dost toplantılarımızın, hararetli meclislerin, fütüristlerin, falcıların en gözde içeceği Türk Kahvesi’ne Yunanlılar Yunan Kahvesi diyorlar. Birkaç yabancı arkadaştan da duyunca! Konuyu ciddiye alıp “Allah Allah bu nedir böyle” dedim. Bir araştıram soruşturam bari. Anladım ki “Yunan Kahvesi” terimi bir öç alma meselesi olmuş. Yunan Kahvesi deyişi ‘Kıbrıs olayları’ndan sonra ortaya çıkmış. Yoksa bildiğin Yunanistan’da da Türk Kahvesine Türk Kahvesi deniliyormuş.

Anadolu’ da Kahve ile çayın rekabeti de meşhurdur.  Köylü kimsesi pek yüz vermez derler kahveye! Kahve keyif işidir harcı âlem içilmez der şehirlimiz. Amma velâkin Türk Kahvesinin o minicik fincanı, fincanın ince naif haline dayanamam.  Hele o bakır kalaylı cezvesi ile bence modern dünya ile hepten tezat içindedir Türk Kahvesi. Uzatmayalım yeterince antropolojik saptama yaptık.


Fotoğraf Kaynak:wikipedia

Yorumlar

bırtutamkekik dedi ki…
sağlık kahvesi olsun efendimm:)
Mutlu Eller dedi ki…
Yunan Kahvesi`nin bir öç alma meselesi olduğunu ilk kez duydum. Esas kıyağı Viyanalılara yapmışız, kahve çuvalını dönerken unut Viyana`da olacak iş değil yani:)))
I do not when but... I will travel to istambul some day!!
Bengi Özkan dedi ki…
oh affiyet olsun.

Bende kahveyi çaya tercih edenlerdenim.

Türk-Yunan fark etmez, şöyle bol köpüklü kahve herşeye bedel...


Sevgiler

Bengi
Zeynep dedi ki…
Bizim buralardaki kahve ile Yunanistan'ın kahvesi çok farklı ama. Oradada "Türk Kahvesi" diye satılıyor ama bizim kahvelerden çok daha lezzetli oluyor.
Ben yaklaşık 5 senedir kahvelerimi oradan alıyorum öyle alıştım ki onlara, şimdi buradaki kahveleri içemiyorum.
Ayrıca Türk Kahvesi kültürü Yunanistan'da daha yaygın, onlar daha çok önem veriyor özen gösteriyor buna.
Daha neler neler elden gidecek??
Blogger Bolat dedi ki…
Bir tutam kekik, teşekkür ederim.

Semi, komşu komşunu külüne muhtaçtır, diyerek haklılığını teslim ediyorum.

Zeynep, komşu hep mee to peşinde :))

Daneil, if you come to istanbul you will never regret!

Bengi, haklısın milliyetçilik yapmak değildi amacım. İnsan olan herkesi seviyoruz.

Zeynep, önümüzdeki yıl ben de bir Selanik, Atina yapmak istiyorum bakalım lezzetli mi:)

İçimden geldiği gibi, hoşgeldiniz :)

Toyin, thanks a lot :)
inanirsakolurbence dedi ki…
Şimdi canım nasıl kahve istedi anlatamam:) Taze kahve almaya gideceğim en kısa zamanda:D
BAMBİ dedi ki…
Ne güzel yazmışsınız.
Blogger Bolat dedi ki…
En kısa zamanda için bence de ama gece yarısı uyku kaçırır :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bambi, teşekkür ederim :)
Begonvilli Ev dedi ki…
Çok sevdiğim halde mideme dokunduğu için kahve içemiyorum. Güzel pişirilen bir Türk kahvesinin yerini tutmuyor o pek havalı isimli yabancı kahveler. Ayhan Sicimoğlu'nun gezilerini anlatan belgeselde dikkatimi çekmişti. Gerçekten de Yunan Adaları'nda bile Türk Kahvesi diyorlar.
Afiyetler olsun Bolat!
Zeynep dedi ki…
İsterseniz yollayabilirim size, Yunanistan'ın ürünlerine ait kahve kokulu kahve dolu bir paket :)
Gittiğiniz zaman kahve fincanı da alın oradan, burada olmayan fincanlar var şahaneler :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı