Sosyal medyada halleri

Daha sabah başladı sosyal medya macerası. Sağ olsun, Nihat Sırdar twitter’da bir ünlünün abuk sabuk görüntülerini bize haber verdi. Her ortamın kendine özgü bir adabımuaşeret kuralı olmalı diye düşünüyorum, aksini düşünenlere de saygı duyarım. Blogların en güzel tarafı diğer sosyal mecralara göre daha kaliteli, özgün ve en önemlisi kalıcı ayak izi bırakması. Kaliteli blog içeriklerini bir arada toplamak ve blog yazarları ile okuyucularını aynı platformda buluşturmak amacıyla hayata geçirilen İstanbul merkezli bir şirketin projesi olan Bloxoo yayın hayatına 20 Kasımda son vereceğini ilan ediyor. Umarım çok kaliteli yazılım ve web uygulamaları geliştirmiş bu kurum için moral bozucu bir gelişme değildir. Bence Türkiye’deki blogların en büyük sorunu yeterince özgün içerik olmamasıdır. Çoğu zaman sürekli tekrar eden konuları ve belirli bir bakış açısı içermeyen duyuruları okumuş oluyoruz. Bloxoo ile ilgili olarak birçok eleştiri vardı saygı duyarım ama ben en çok bloggerların eleştirilmesinden yanayım. Ülkemizdeki blogların gelişebilmesi için özgün içerik ve özgün platformların olması gerekir. Bunun için dünyadan Bloglovin’i ülkemizden ise birçok sorun barındırmasına rağmen Hürriyet’in Bumerang’ını beğeniyorum. Henüz beğenecek bir kurumsal bloğa rastlamadım ama üzerine daha fazla gidilirse Hafele Türkiye tarafından kurulmuş olan “Gateway” adlı bloğu beğenebilirim. Yazılarını beğenerek izlediğim birçok blogger var. Haftanın birkaç günü blog post yazma işini hafife almamak lazım içeriği ne olursa olsun yazma eylemimizi tetikleyen Blogger, Wordpress gibi platformlar takdir edilesi projelerdir. Yazının icadından sonra insanlığın yazı yazmaya en çok katıldığı çağın içindeyiz, daha iyi bir dünya umut ediyorum.

Yorumlar

N.Narda dedi ki…
Özgün içerik...konusundaki fikirlerinize katılıyorum. Bloglar, samimi ve aşırı kişisel olabiliyor, olsun. Ama bahsettiğiniz türde ufuk açıcı,özgün,yeni bakış açıları veren, hatta öğretici güzel bloglar da var; özgün ve devamlı olmaları kültür hayatımız için faydalı diye düşünüyorum ...
Kurumsal blog meselesine gelince; ben de iyisine rastlamadım,siren yayınları hariç:)Gerçi o da sırf kendi ürünlerini tanıtıyor ama iyi tanıtıyor:))
Blogger Bolat dedi ki…
N.Narda, teşekkür ederim yorumun için, Siren Yayınları bloğunu inceleyeceğim.
Unknown dedi ki…
Ben blog dünyasını yeni keşfedenlerdenim. Şimdilik bu engin deryayı keşfetmeye ve ne var ne yok anlamaya çalışıyorum büyük bir şaşkınlık ve keyifle. Sizin yazınız farklı bir boyut kattı izlenimlerime. Teşekkürler...
Blogger Bolat dedi ki…
Ehlikeyf, yorum için teşekkür ederim :) ben de çok faydalı buluyorum blogları.
Kapasite ve ilgi çok önemli.Artık blogların sayısı azımsanmayacak kadar çok.Profesyonel bir altyapı olarak bunu Bumerang'ın kaldırabileceğini düşünüyorum ve çok beğeniyorum.
Blogger Bolat dedi ki…
Bumerang'ında alacağı çok yol var ama genede aynı şekilde düşünüyoruz :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi