TÜYAP, düş mü gerçek mi?

Bugün Ferit Edgü’nün onur yazarı seçildiği ve ana teması “Umut: düş mü, Gerçek mi?” olarak belirlenen TÜYAP İstanbul Kitap Fuarındaydım. Fuar gayet kalabalık, satışlarda güzel en azından ben kısıtlı bütçemle 481 TL’lik  bir kitap satın alımı yaptığıma göre her şey yolunda demektir. TÜYAP artık bu fuara değişik bir renk katmalı çünkü fuar sıradanlaşmaya ve çıtası düşmeye başladı. Fuara ulaşım işkence, işkence, resmen işkence. İyi haber metrobüsün bu işkenceye son verecek olması. TÜYAP yerdeki halıserler pütür pütür olup çöpe dönmüş, havalandırma son derece kötü, 20 dakikada insanın başı ağrıyor. Elinizi vicdanınıza koyun 30. su yapılan fuar böyle mi olmalı.

Bu yıl fuarın onur konuğu ülkesi Mısır. Kıyıda köşede bir yer vermişler. Öncelikle bu ayıp! Mısırlılarda bu nezaketsizliğe ayak uydurmuş olacaklar ki fuar stantları çok sıradan! Duvarlarda Arab Baharı resimleri var o resimlerde Arap Baharı’na benziyor, iğreti uyduruk, yapıştıramamışlar yere düşmüş filan. İyi olan şu stantlardaki görevliler çok güler yüzlü ve ilgililer. Savunduğu dünya görüşüyle aynı paralel de olmasam da Ragıp Zarakol’a yapılanlar beni de endişelendirmeye başladı.

TÜYAP Artist’e kısa bir ziayeret gerçekleştirdim detaylı olarak haftaya Pazar gezeceğim ama ilk dikkatimi çeken Prof. Dr. Münir Ekonomi’nin koleksiyonundan oluşan arkeolojik eserlerin Gündelik Yaşam ve Sanat, İnanç ve Sanat, Savaş ve Sanat, Gömü Gelenekleri ve Sanat  gibi başlıklar altında İstanbul Sanat Fuarında sergileniyor olması. Evin Sanat Galerisi de aynı güzellikte.
Unutmadan son önerim şu, Türk Dil Kurumu, Türk Tarih Kurumu gibi kurumlar lütfen yanyana olsun ara ara başımız dönüyor.

Yorumlar

bossa nova dedi ki…
TÜYAP'a ulaşım hakikaten ölüm gibi. Özellikle karşı yakadan giderken metrobüs de henüz yokken çok daha feci idi:)
Tüyap'tan sonra Ankara'yı görün tam bir fecaat.
Ayrıca TDK, TTK gibi kurumların yan yana olması gerçekten LAZIM.
Blogger Bolat dedi ki…
Bossa Nova, umarım en metrobüsle bu problem çözülür:)
Deniz dedi ki…
Merhaba, yazınızı beğendim ve aynen katılıyorum. Ben de sizi kendi bloğuma beklerim..:)
www.LensMarket.Com
HYPATİA dedi ki…
Bende cumartesi günü fuardaydım İstanbuldaki Tüyap'a ilk defa gitmiş bulundum ulaşım hakikaten çok zor hele benim gibi 300 kusur tllik alışveriş yapanlara dönüş bir ızdırap...İzmirdeki kitap fuarı daha küçük olsada ulaşım imkanı ve fuar alanının merkezi bir yerde bulunması büyük avantaj...keşke daha merkezi bir yere bu tarz yapılsa...Kocaelindeyim geçen nisanda izmirdekine de gittim benim için izmirdekine gidiş daha kolaydı..Zamanım sınırlı olduğu için sanat fuarını inceleyemedim...burdan sanat fuarı ile ilgili olan yazınızı da bekliyorum..sevgiler :)
Müstehzi dedi ki…
İki yıldır Tüyap Kitap fuarına gelmek istiyorum ama olmuyor.

Oradaki havayı yazınızla biraz olsun soludum; ciğerlere giden derin bir nefes de seneye alınır umarım:))
Blogger Bolat dedi ki…
Deniz, merhaba hoşgeldiniz :)

Haypatia, TÜYAP Kitap Fuarı bende şöyle bir kanı oluşturdu, sanki ben indirimli kitap almaya gidiyorum gibi. Fuar 30 yıldır üstüne bir şey katmamış!

Müstehzi, bir sonraki sefere bekleriz İstanbul Kitap Fuarı'na :)
Mia Wallace dedi ki…
ben de ordaydım ve harika bi gün geçirdim
Blogger Bolat dedi ki…
Mia, çok sevindim :) ne güzel haber.
Narsistanbul dedi ki…
Fuara her yıl gidiyoruz ama girişin ücretli olmasından hoşlanmıyorum...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi