İmam Baildi, Bolat beğendi

Bu kadar patlıcan seven bir millete şimdi İmam Baildi adlı bir müzik grubunun 27 Aralık’ta İşbankası Kültür Merkezi ya da İş Sanat dediğimiz mekandaki konseri haber veriyorum. İmam Baildi 2005’te kurulmuş Yunanlı bir müzik grubu. Buzuki, gitar, çello, klarnet, trompet, tulum …kısaca Allah ne verdi ise var! Çok eğlenceli çocuklar. İstanbul'a da sık gelmeye başladılar. 

Patlıcan dedin de… İmam Bayıldı, Karnıyarık, Hünkâr Beğendi, Ali nazik, dolma, musakka gibi uzayı giden yemekler hep patlıcandan yapılır. Patlıcan 4000 yıl önce Güney Asya Hindistan’dan Çin’e sonra Arap yarımadasından İspanya’ya oradan Avrupa’ya nihayet 17’nci yüzyılda Amerika’nın üçüncü başkanı Thomas Jefferson bu sebzeyi ABD’ye tanıtmıştır.
Avrupalılar bu sebzeyi ilk gördüklerinde yumurtaya benzetmiş olmalılar ki ona “eggplant” demişler.

Hay bu etimoloji merakıma!

Yorumlar

Nini Nileud dedi ki…
hahah imam baildi:)

hoşmuş...
Blogger Bolat dedi ki…
Evet Nini, İmam Baildi, Bolat beğendi :)
... dedi ki…
Bolat çok güzel buu, ay ay inşallah gidebilirim, heyecanlandım^^ Teşekkürler haber verdiğin için. Gidemesem bile yeni bir grup öğrenmiş, uyumadan güzel bir şarkı dinlemiş oldum:))

Bu arada patlıcana bayılırıııım, kim sevmez ki:D
Blogger Bolat dedi ki…
Joy, çok eğlenceli oluyor konserleri :) tavsiye olunur.
Poliganum dedi ki…
başlığa baildim :) grup gerçekten eğlenceli görünüyor..
ne güzel işte, etimoloji merakın sayesinde gece gece yeni bi' bilgi edindik :) ama bu kadar yemek ismi geçti,acıktım ben yahu :))
Blogger Bolat dedi ki…
Poliganum, uyma şeytana bu saatte olmaz o iş! Yani yemek yeme derim :)
Elif Ayvaz dedi ki…
Kim sevmez patlıcanı. :))

Gelsinler gelsinler.
Blogger Bolat dedi ki…
Değil mi ama Elif :)
Vladimir dedi ki…
Ben malesef bu seferkini kaçırıyorum, bir daha gelişlerine inşallah :)
Neşeli Günler dedi ki…
patlıcandan mamül her yemeği sevdiğim gibi bu müziği de sevdim ben :)
Zeugma dedi ki…
Musakkası da nefis olur dimi?

Ben sevdim bu grubu...
Özellikle de enstrümanlarını :)
Semi dedi ki…
Patlicani severim, müzigi severim, Istanbul'u severim:)) Bir gün önce yurt disindan dönüyorum, dolayisiyla katilamam, katilanlara iyi eglenceler, benim yerime de eglenin...
Blogger Bolat dedi ki…
Vladimir, çok eğlenceli çocuklar ben Babylon'daki konserlerine gitmiştim.

Neşeli Günler, teşekkürler. Közde patlıcan diyorum.

Zeugma, entrümanlar bize yakın, kıyının öbür yanı :)

Semi, biz de bu gece Christmast kutluyorz isviçreli misafirlerimizle :)
Unknown dedi ki…
müzikleri çok eğlenceli, gözünü kapat dinle ve istediğin yere git
Mutlu Eller dedi ki…
Bolat, dün döndüm. Hayat hep tesadüflerle dolu...Uçakta THY dergisini karıştırırken "Imam Baildi" `ya birkaç sayfa ayırdıklarını gördüm. Zevkle okudum hikayelerini ve sizin yazınızı düşündüm:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı