İstanbul'daki Hatay

İstanbul  yemek cennetidir. Hertürlü mahalli, etnik yemekleri, her cins fastfood mutfak ürünlerini İstanbul'da tatmak mümkündür. Farklı yemekler tatmak isteyen insanlar için binlerce seçenek var. Kebap  pek sık tercih ettiğim yemek değildir fakat Aksaray Horhor'da gayet temiz ve leziz bir kebapçıya gittik. Restaurant’ın adı Hatay Has Kral Sofrası. Kebaplarını denemenizi tavsiye ediyorum. Mezeler de şahane, humus, abugannus, içli köfte ve çiğ köfte on numara. Kendilerinden tuzda tavuk olayını öğrenmiş oldum yalnız bu kaya tuzunu bulmak biraz sıkıntı. 

Yorumlar

Caner Cangül dedi ki…
Vatan Caddesi üzerinde vardı bir tane de: Akdeniz Hatay Sofrası. Aklımızda bulunsun bu da.
Mutlu Eller dedi ki…
Yeni bir adres, yeni oburluk noktası. Not edeyim, kebap seven yabancı dostlar için:)
Adsız dedi ki…
iyi meze yapabilmek ve mezeleri taze tutabilmek her kebapçının harcı değil.. Bulmuşken afiyetle yemek gerek :)
Modavesaire dedi ki…
vedat Milör buraya gitmişti sanki.. ist. aksarayda bir hatay lokantasıydı ama çok çok beğenmemişti biraz düşük puanlar vermişti diye hatırlıyorum. ben 2 yıl çocukluğumda hataydaydım 4 ve 6 yaş. çok miniktim ama orada ne kadar çok yemek yediğimi hep anlatır annem.. yemeklerinin kokusu hala burnumda inanın zeytini zeytinyağı salçası.. ooh miss:) istanbula gittiğimde bu dediğiniz yere kesin uğrayacağım:))
seni mimledim yeni yıl dilekleri için bilgin ola..
Adsız dedi ki…
Ben tuzda tavuğu tam da yerinde ama namını bilmeden yemiştim bir seyahat dönüşü,Hatay'da.Annemle babam da yanımdaydı o zaman hatta siz başka bir şey yiyin dokunmasın tuz demiştim.Onları bu tattan mahrum bırakacaktım ki,çalışan beyfendi durumu açıkladı.Bu yemeğin nasıl yapıldığını,alacağımız tuz tadının ne kadar olacağını vs.Yemeğin servisi de ilginçti.Tuzla kaplı tavuk önümüze geldiğinde tokmakla kırmamızı istemişti garson.Ne kadar şahane iş çıkardıklarını daha iyi görmemiz için de "içinden bir kemiği çeker misiniz" demişti.Lime lime görüntüsünden bu belliydi zaten ama yine de test edip onayladık ve gerçekten kemik çok kolay ayrıldı etinden.Ayrılmasaydı ne olacaktı?Özür dileyip biraz daha pişireceklerdi :) Ben özlemişim galiba bu lezzeti,HASKRAL'a uğrasak hiç fena olmaz.Teşekkürler,İpek.
Blogger Bolat dedi ki…
Merhaba Caner not ediyorum, teşekkür ediyorum.

Semi,Sık kebab yenilirse akılllara ziyan fakat arasıra keyifli oluyor.

Elvin, thanks.
Blogger Bolat dedi ki…
Modavesaire, Vedat Bey ne söyledi ise doğrudur, benim ağız tadım farklı olabilir Üstad Vedat Milör Üstüne söylenecek sözümüz olamaz. Şanslısınız Hatay'da yaşama fırsatınız olmuş. Ben de gençlik kampına Hatay Uluçınar'da katılmıştım.

Dayatılanla Yaşamak, mim'e cevap verdim, teşekkür ederim sıkı takibiniz için, harikasınız.
Blogger Bolat dedi ki…
Melek, gerçekten haklısınız meze ayrı bir yemek kültürü gerektiriyor. Ben İzmir Bostanlı'da bir restaurantta da güzel mezeler tatmıştım.

İpek, şöyle yaz olur balkon sezonunuaçarım ki balkon oda kadar geniştir. Masada misafirler beklemektedir ve tuzda taavuk masaya gelir yanımda saf alkol vardır biraz gezdiririm sonra kibriti çakarız püüüeeh şahanedir görüntü ve çekiçle kırılır tuz :)
bozbek dedi ki…
Ben burda sıcak humus yemiştim. Üstünde antep fıstıları..Harikaydı

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi