Solothurn İstanbul Tobleron

Bu resimde nedir Bolat? Söyleyeyim, tadına doyamadığım “Toblerone” çikolatasına şeklini vermiş Matterhon Dağı. Hafta sonu misafirlerimiz vardı. Bisikletle İsviçre’den yola çıkıp İtalya, Slovenya, Arnavutluk, Yunanistan üzerinden Türkiye’ye giriş yapmışlar. Evet, biliyorum bizim için uçuk, delilik ama açıkçası ben imreniyorum. Öyle yetiştiriliyoruz ki, her yanımız korku duvarlarıyla örülü. O duvarların içinde her yıl binlerce kişi dünyayı tadamadan ölüyoruz. Bizim için her şey tehlike:  Göz göze geldiğin biri sana gülümserse aman başını çevir, gözlerini kaçır. Akşam karanlık sokakta yürüme tecavüz ederler. Yola tek başına çıkma kaybolursun! Bisiklete binme çarparlar! İstanbul yollarında yazın bisiklete binersen kafana güneş geçer, kışın binersen üşütürsün, baharda binersen sel olur suda kaybolursun. İyi de ne zaman bisiklete bineceğiz! İstanbul'da ne zaman bisiklet yollarımız olacak! Olmayacak sevgili blog okuyucusu hiç olmayacak taaaaaaa ki biz o aptal yollara bisikletle çıkmadığımız sürece asla bisiklet yolumuz olmayacak! Çok kötümser olduk gelin bu postu bestesi yüzüklerin beyfendisi’ne sözleri  İbram Tatlıses’e ait olan Swiss Halk Türküsü ilen bitirelim:

Matterhorn'un eteğindee (hayee)
Uçan güverciiiiin olsam.
Lied olsam dillerde, (heidi heidi)
Diyar diyar dolansam.
Lied olsam dillerde, (heidi heidi)
Diyar diyar dolansam
Again pls evladımmmmmmm
Başımdaki sevdayı karlı alpler'e mi yazsam?
Bu bendeki aşk değil söyle bana nere gidem?
Oy ben nedem nasıl edem başım alıp nere gidem?
Oy ben nedem nasıl edem başım alıp nice'e gidem!
Elleri göriiiimmmm , Sazlarrrrrrrr hayeeeeeeee hayeeeeeeeeeee
Bu bendeki aşk değil; (heidi heidi)
Söyle bana nere gidem?


Not: Philip ve Pascalina sizi seviyoruz, yolunuz açık olsun. Başka bir notta beni üniversitede tek derse bırakan Özlem Hocam'a beni yaktınız hocam Solothurn'dan burs alıyordum yüksek lisans için gidecektim beni asistanken tek derse bıraktınız! Bu şarkıyı size armağan ediyorum. Yoksa bu karlı Alpler'e adımı yazacaktım. Mümtaz insan ekşisözlük yazarı yüzüklerin beyfendisine selamlarımı sunarım!

Yorumlar

agresif prenses dedi ki…
sen çok yaşa emi :)))))) şarkın beni benden aldı taaa o Matterhon Dağının tepesine kondurdu :)))))))
doğru söze ne denir ki..iyisi mi bir toblerone daha yemeye başla yanında muhteşem şarkınla..dışarı çıkıp eyleme kalkarsan, hava soğuk üşütürsün hasta olursun, hasta olmasan biber gazı falan yersin..sonra nasıl binersin ki bisiklete???!!! sabah sabah hem eğlendirdin hem düşündürdün..bol tobleroneli günler..hocana da yolla biraz istersen..
Nini Nileud dedi ki…
bayıldım ve kıskandım!
şarkın da şahane:)
pembe kekik dedi ki…
:) Türkü'ye bayıldım.Hele nakaratına Heidi Heidi.
Driftwood art dedi ki…
Bisiklet hayatının bir parçası olanlara,bisiklet yolu gerekmez;Ben trafiğin içine bisikletimle dalıyorum ve şu yüzyılda hala şaşkınlıkla ağızları açık bakıyorlar.Siz bisiklet yolundan bahsediyorsunuz.....şarkı güzeldi:)
Elif Ayvaz dedi ki…
Şarkı müthiş Bolat. Bugünün en iyi şeyi o! :))

Özlem Hocana da selam ederim. Nasıl bir şeymiş o öyle?! :Oo
Elif Ayvaz dedi ki…
Ve tabii ki artık başımızı kaldırmaya ve dış dünyayı görmeye ihtiyacımız var.
Melange dedi ki…
hahaaaha...harikasin Bolat :)
Unknown dedi ki…
Kendimi bu bisiklet turuna çıkmış olarak düşünmek bile aklımı başımdan aldı. Geçen akşam da bir Türk çift üstelik de bebekleriyle bu yaz çıktıkları bisiklet turunu anlatıyordu televizyonda.
Blogger Bolat dedi ki…
agresif prenses, Carpe diem daha ne diyem ki :)

Dayatılanla Yaşamak, eğlendiysek ne güzel :)

Nini, bu şarkı İbrahim Tatlıses'in :)

Pembe Kekik, Heidi sarı saçlı değil siyah saçlıymış ben çok şaşırdım :)

karagözlüsurey design, en güzeli yapıyorunuz, alkışlıyorum :)

Elif Ayvaz, kesinlikle kabuğumuzda kendimizle didişmeyi bırakmalıyız:) Özlem Hoca profesör oldu, tebrik ediyorum :)

Melange, siz de öylesiniz, teşekkürler :)

Ehlikeyf, bu haberi duymuştum, ne güzel ama :) değil mi?
estasarimelif dedi ki…
selam bolat...bıraktığın yorumu ancak okuma fırsatım oldu.
keçe sanatına ilgin olduğunu yazmışsın.
aslında keçe ile çok ürün yapıyorum. eskiden hemen hemen hepsini yayınlardım. ancak son dönemde çok fazla kopyalandığına tanık olduğum için, her ürünümü yayınlamıyorum.
ama yoğun bir biçimde devam ediyorum.

bloğuma hoşgeldin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı