Türk Kahvesi, Müze ve İstanbul

İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından fonlanan bir projeyle Endüstriyel Tasarım Müzesi kuruluyor. ETMK Derneği  bu işe öncülük ediyor. Burada  Türk endüstriyel tasarımını küresel pazarlarda tanıtma, İstanbul'un tasarım bilincini yükselmek gibi ulvi hedefler var.  Umarım başarılı olurlar. Projenin destekçileri: İstanbul Kalkınma Ajansı’na, Beyoğlu Belediyesi’ne, Arzum Elektrikli Ev Aletleri, Gürallar Art Craft ve Ersa Ofis Mobilyaları'na teşekkür ediyoruz. Neticede İstanbul güzel bir endüstriyel müzeye sahip olacak! İstanbul tasarım merkezi olur mu? Zor ama neden olmasın!
Endüstriyel tasarım didin de, bak alıma ne geldi! Çalıştığım şirkette  kızlar özene bezene cezve ile Türk kahvesi yapardı öyle missss gibi kokar ama kahve yapmayı bilmediğimizden (üşendiğimizden) öyle iç geçirip dururduk. Ama Arçelik Telve diye öyle bir alet icat etti ki inanın insana “oyoyoyyyy” dedirtiyor. Bir kaşık kahve 1 şeker bas düğmeye al sana köpüklü Türk kahvesi. Alın size endüstriyel tasarım, buyurun buradan cin fikir, yürü ya  kulum inovasyon! Arzum Elektrikli Ev Aletleri ve Gürallar, Ersa Ofis alkışlar size olsun, İstanbul ve Türkiye size minnettar.

Yorumlar

pembe kekik dedi ki…
Endüstriyel tasarımlar son zamanlarda bir harika oldu.Yeniden meslek seçme şansım olsa kesin endüstriyel tasarımcı olurdum.İkea'da bu tasarımların örnekleri çok.Çok basit ama çok işlevsel ürünler var.Endüstriyel tasarımı hissediyorsun.Her sefer cin fikirlere hayran oluyorum.Telve'ye gelince bir harika.Müze açıldığı zaman bize buradan bilgi verirsin:)
Telve, kahve yapmayı beceremeyenlerin kurtarıcısı oldu :) Tabi benim gibi kahve yapmaya üşenenlerin de:) İyi haftasonları ;)
Mutlu Eller dedi ki…
Telve, bence son yıllardaki en müthiş icat! Bazı mekanlar eskiden zahmetli diye Türk Kahvesini menüye koymuyorlardı!Şimdi her yerde...
Ama şunu da belirtmem gerek, kömürde pişmiş Türk Kahvesi`nin tadını hiçbir şeye değişmem:)
İstanbul tasarım merkezi olur mu bilemem ama bu gelişmeler oldukça olumlu. Her şekilde desteklenmeli...
Blogger Bolat dedi ki…
Size nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum güzel insan :) sizden yorum seçeneğini öğrenmiş oldum :)
Blogger Bolat dedi ki…
Haklsınız çok inovatif bir endüstriyel ürün, iyi hafta sonları:)
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, denemek lazım kömürde kahveyi, inannın hiç denemedim, cehaletime verin :)
seyabb dedi ki…
İzmir Kemeraltında Kömürde Kahveyi çok güzel pişirirler.Hatta Kömürde ve cezve yerine fincanda...Mutlaka tavsiye ederim.Alet işler el övünür durumu .Telveyi almayı düşünüyorum.
pembe kekik dedi ki…
Ben de İzmir'de Nişantaşı kum kahvesi içiyorum.Kızgın kumun üzerinde pişiyor.Hikayesini bulur bize anlatırsın belki bir gün.Bu arada çaktırmadan yorum penceresinin merak ettiğim bir özelliğini de sen de denemiş oluyorum.
Blogger Bolat dedi ki…
Dur ben bunu araştırayım :) Pembe Kekik :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kardeşim, İzmir'e ilk gidişim de deneyeceğim :)
Sonsuz Dekorasyon dedi ki…
valla arçelik tasarlamış bizlerde keyifle kullanıyoruz..:)) güzel bir proje olmuş artık tasarıma öncü olması gerek markaların
Adsız dedi ki…
gayet güzel bir proje umarım hedeflerine ulaşır. ayrıca, tamam arçelik yapmıştır ama hiç bir makine Türk kızının elinden çıkan Türk kahvesini yapamaz :) tabi sen mecbur makineyle idare ediceksin sanırım :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kullanmak lazım, zira kahve dimağı açar, kalbi çalıştırır, mideyi cilalar :))
Blogger Bolat dedi ki…
Türk kızları o kadar bencil değil, ara sıra bize ikram ediyorlar :) cezve yapılan kahveyi tutmaz ama idare edeceğiz :))
Kafe de Mola dedi ki…
Bende kullanıyorum gerçekten el yapımına oranla köpük daha güzel çıkıyor.Kahvenin yanık kokusu elde yapınca kaçıyor gibi bu makina ile onunda kokusu kalıyor ve gözlerinizi kapatıp hayallere dalıyorsunuz.Hele yanında hakiki türk lokumu varsa artık dünya umrunuzda olmaz 10 dk. da olsa.Şimdi nedense senden lokumla ilgili bir post bekleyişine girdim:b
Blogger Bolat dedi ki…
Kafe de Mola, ismine yakışır bir yorum olmuş. Lokum veya çikolata olmazsa kahve yavan gelir:) ama ben lokumu yazdımdı
http://istanbulistanbulolali.blogspot.com/2011/06/bir-istanbul-lokumu-cemilzade_05.html
Kafe de Mola dedi ki…
Okudum yorumladım :)Çikolata demişsin , çikolata neskafeyle iyi gidiyor bence türk kahvesine lokum gerekirse inat damarımı tutarım bu konuda.Kalkıp yapsammı en hakikisinden bir türk kahvesi derin nefes almaya başladım kahve kokusu arıyorum.Yazın olsa yapmış balkondan manzaraya dalmıştım bile.Özel değerlerimizi ön planda tutup açtığın konular için teşekkürler:)
Blogger Bolat dedi ki…
Yorumlar için ben size teşekkür ediyorum, paylaşıyoruz gönlümüzden geçeni, bildiklerimizi, öğrendiklerimize. Doğru lokum diyelim o zaman :)
Mutlu Eller dedi ki…
Bolat İstanbul`da kesinlikle yapan mekan bulursunuz. Ben en son Safranbolu`da içmiştim, bir saat bekledik ama müthiş lezzet:)
Blogger Bolat dedi ki…
Merak ettim, gittiğim bir kaç yere sorayım :)
özge bayrak dedi ki…
merhaba bolat.
güzel bir bilgilendirme ve tanıtım postu olmuş, sayende hemen haberimiz oldu. umarım başarılı sonuçlar elde edrizbu vesileyle.
türk kahvesine gelince; ben de bir türk kahvesi sever olarak arçelik telve kullanıyorum yaklaşık 3yıldır. biraz huysuz bir sever olsam dA konu hakkında postum mevcut, yanında lokum ollmalı, su olmalı, damla sakızı macunu olmalı, birşeyler olmalı...bir kaç markanın daha var tabii türk kahvesi makinası. ama ben telve'den çok memnunum. arkadaşım arzum'unkini kullanıyordu, o da gayet başarılı.
semi'ye katılıyorum, kömür ateşi ile yapılan kahve bambaşkadır! ben nadir de olsamangal ateşinden sebeplendim şahsen. tavsiye edilir :)
sevgiler.
Blogger Bolat dedi ki…
Özge teşekkür ederim:) lokum olayına katılıyorum. Sakızlı türk kahvesi ayrı bir fenomen :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı