İstanbula kar yağar adı afet olur!

Yukarısı ile aram iyi anlaşılan! Kar yağdı da yağdı, şikâyetçi miyim? Hayır. İstanbul’da kar var ben işe gitmeye çalıştım, hatta gittim! Aklımı peynir ekmekle mi yemişim! Neden bu havada dışarı çıkıyorum ki! Neden bir gün olsun keyifle oturup evimde kendimi kara teslim etmiyorum? Bırak işi gücü al eline çayı, küpeştelere fon yapmış kar eşliğinde bu doğa harikasını doya doya izle! Olmaz, kar araçları tuz basıp illa ki asfaltın siyah yüzünü bize gösterecek! Neden bir gün olsun ara veremiyoruz ki bu köleliğimize? Neden tabiat olaylarına doğal afet yakıştırmasını yapıştırıyoruz. Belki de tanrı evde kalmamızı istiyordur! Çok yağmış olması bizi cezalandırmak için değil belkide evimize, ülkemize, dünyaya bereket gelsin diye öyle olmuştur.  Medya’nın tüm araçlarında ölçüsüz bir dil hâkim. Beyaz Afet! İstanbul’u teslim alan felaket! Bir şeyin afet olabilmesi için insanların hayatına karşı yıkıcı, sarsıcı etki yapması lazım. Öyle her şeye afet sıfatı yapıştırılmaz. İrademizin dışındaki sarsıcı etki yapan doğa olayları için “doğal afet” demişiz. Hatta İngilizcedeki “disaster” Latincedeki yıldız anlamına gelen “astrum” sözcüğünden türemiştir ve  antik çağ inanışlarına göre başedilemeyen tüm doğa olaylarının gökten yönetildiği inancıyla latince “Dis-astrum”,  İngilizce “disaster” kelimesi kullanılmıştır.
Bu yağışlar nedeniyle yaşamını kaybedenler için çok üzgünüm bunların neredeyse tamamı kardan değil insanların düşüncesizliğinden ve görevlilerin ihmalinden kaynaklanıyor. Yazık!

Yorumlar

Mutlu Eller dedi ki…
Abartmayı seviyoruz Bolat:)
Her konuda bu böyle. Öğrenemediğimiz, korkarım ki öğrenemeyeceğimiz şey doğayla baş etmeyi öğrenmek. Doğaya kafa tutuyoruz, kar yağmasın, sel olmasın, deprem olmasın...mücadele nasıl yapılır konusu açık. Sıkı önlem ve uygulamalarla bu 'felaket'durumlar minimuma indirilebilir.

Not: Bolat, etimoloji sevgini seviyorum:))
Bende çok şikayetçiyim her şeye afet yakıştırması yapan haber programlarından. En büyük afet Erzurum'un köylerinde o zaman, insan boyunu geçen kar yığınlarının arasında okula gitmeye çalışan öğrenciler de afetzede oluyor bu durumda. Ama İstanbul'un durumu ele alındığında 2 saatlik kesintisiz yağan kardan dolayı şehir birbirine karışıyor,trafik felç oluyor,insanlar mağdur duruma düşüyor. Gerçekten İstanbul'da yaşamak için güçlü ve sabırlı insan olmak gerekiyor. Özellikle de kış aylarında.
Caner Cangül dedi ki…
Kar yağışı grip gibidir. İlaç alırsan 1 hafta, almazsan 7 günde iyileşir denir ya! Hafif geçirmek için kendince tedbirler alırsın.

İstanbul'a aar yağışında da benzer şekilde tedbir alınır, hafifletilir etkisi. Ne öyle ya, bütün yolları açmak için bu çaba. Gitmesinler işe mişe; çok mu matah şeyler yapar bu insanlar sanki! Ne dünya batar, ne ekonomi. Tuzlama, solüsyonlamanın verdiği zararı bile karşılamaz herhalde üretilen değer. Tuzlasan da buzlasan da 3 gün sürmez etkisi. Hadi olsun, yüzyılın karı yağsa 7 gün olur.

Afet'in AF ile alakası var mıdır Bolat? Hani, doğanın bir af şekli olmasın sakın :-)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet Caner, afet ve felaket kelimeleri de yukarıyı yaratıcıyı işaret eder ama buna doğal afet dersek yumuşatmış oluruz.
N.Narda dedi ki…
Tam da benim İstanbul'un dedikodusunu ettiğim gibi demişsiniz :)
Ne bu ya, her dakka ekrandan İstanbul'da kar,felaket...Kedi kuyruğunu görmüş yara zannetmiş :))
Zeugma dedi ki…
Doya doya izlemek? Ah mümkün olabilse.
Doğal afet deyip işin içinden çıkmak ne kolay aslında di mi?
Blogger Bolat dedi ki…
E, biraz öyle pek alışkın değil İstanbullu kar olayına :) eyyam içinde herkes :))
Blogger Bolat dedi ki…
Kolaycılık, işin içinden sıyrılma açıkgözlülüğü :)
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Karda yürümeyi severim,şikayet edeceğimize keyfini çıkaralım derim:)
Merhaba, öncelikle tam bir İstanbul aşığı olarak blogunuzu keşfettiğim için mutlu olduğumu söylemek istiyorum :)Yazıya gelince hatalarımızdan ders çıkartmadıkça işimiz çok zor...
Görüşmek dileğiyle...
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim güzel yorumunuz için, bloğuma hoş geldiniz :)
gülümse dedi ki…
Bizim burası da aynen bu sekilde.hastaneden dönerken nasıl geldik anlatamam:)))
Blogger Bolat dedi ki…
Dikkat etmek lazım :)
Adsız dedi ki…
Bütün gün evde olunca sürekli haberleri takip ettim. İnsanların çok zor şartlar altında işe gidebilmek uğruna verdikleri mücadeleyi gördükçe, zamanında bir çok kez sırf İstanbul'a kar yağdı diye yolda kaldığım geceleri anımsadım. Dediğin gibi yaptığımız kölelikten başka bir şey değil. O zaman da bizler modern köleleriz derdim ama sadece derdim!!! Kulağım ağzımdan çıkan kelimeyi duymazdı... Bugün bir keşke daha ekledim defterime. Oysa ben eskiden hiç keşke dememiştim...
evet cok doğru demıssınız,ama bazı ısyerlerı tatıl edılmıs bugun bence gıtmeseydınız cay demleyıp kar seyretmek daha zevklı:))
kar değıl ınsanlar öldürür tıpkı deprem değıl bınalar öldürür gibi..
Açıkçası biz karın keyfini sonuna kadar çıkarıyoruz....Yüreğinize sağlık yine güzel yazı..
mavii dedi ki…
ne kadar güzel bir pencenreden bakmışsınız olaya bolat bey söylediklerinize katılıyorum.hep bekleriz gelince de şikayet ederiz tadını çıkarmak varken:)
joyvemoda dedi ki…
istanbulda yaşıyorsan afetine de katlanacaksın :) çok zor çooook
seyabb dedi ki…
Aile hekimimiz bize haber izlemeyin dedi.Sağlığımız için önemli bir uyarıydı sanırım.Görüyorum ki herkes bu bültenlerden bunalmış:)Çukura düşen vatandaş kardan değil o çukuru kapatmayan kişilerin yüzünden öldü.Yada evsiz insanlar sosyal dayanışması zayıf bizlerin yüzünden öldü.Kar bir nimettir.Hatalarımızı başkalarına ve olaylara yüklemek kolaydır ama bu gerçekleri değiştirmez.Burada şu an pamuk pamuk kar yağıyor ve biz çok mutluyuz.
A-H dedi ki…
harika bir bakis acisi, sanirim bir tek cocuklar salt bu sekilde yaklasiyor kar yagisina ve de en cok onlar cikariyor tadini ;)keske hep boyle olumlu olabilsek ama biz hep en olumsuz yanlarini goruyoruz herseyin :(
Gezi/yorum... dedi ki…
Kar istanbula her zaman yağmıyor tadını çıkarmak lazım. habire şikayet edenlere anlam veremiyorum..
rebeltakipte dedi ki…
Karı kaç yıl sonra böyle dolu dolu ve güzel yaşayan İstanbullular için kar yağışı iyi oldu bence ama büyük şehirde hayatı durdurduğu da bir gerçek.ara sokaklardaki kar arabaları sokaklarda mahsur bıraktı,özellikle şehir merkezinde oturmayan İstanbullular için ulaşım çok zor,ben evde yatıyorum kar yağdığından beri ama işi gidenlerin işi zor tabi
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Al benden de o kadar, ne guzel dile getirmissin yine benim de dusunduklerimi : ) Burada da yagmaya basladi iki gundur ama daha tutmadi, tutsa da cikip kartopu kardanadam oynasak olgumla giye bekliyorum hevesle : ) Guzel karli bir haftasonu hepinize : )
Sonsuz Dekorasyon dedi ki…
kar yağışını afet olarak göstermek saçma gerçekten tuzlama yapıldığında düzgün çalışıldığında bununda önüne geçilebiliyor. tabi bu hava da işte değilde evde olup kahve keyfi yapmak paha biçilemez tabi:))) arabayla çıkmaya kalktım kaydı anında geri döndüm çok ürkütücüydü
D!mple Rock dedi ki…
hem de ne afet. afet-i fettan.. yolda kaldım falan ama yine de karı seviyorum ^^
pembe kekik dedi ki…
İzmir'de de kar yağdı bugün. Doğal afet değilde mutluluktu İzmir için:)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim güzel yorum için, evet modern köleleriz :)
Blogger Bolat dedi ki…
İşe gittikten sonra keşke dedim çok aptalca oldu :))
Blogger Bolat dedi ki…
Oh ne güzel çıkarın keyfini bizim içinde keyif yapın :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kar adına afet diyebileceğim tek şey çığdır Joy :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ne güzel insanmış o hekim, bize denk gelmedi böylesi, sonuna kadar destekliyorum doktorunuzu :)
Blogger Bolat dedi ki…
İnsan içindeki çocuğu hiç öldürmemeli mümkünse arasıra çocuklaşmalıyız :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ben karı çok sevdim, umarım her yıl böyle yağar, yağsın yağsın michelin lastik reklamlarındaki gibi yağsın :)
Blogger Bolat dedi ki…
Aylin bizim burada 25 santim oldu :)) umarım sizin orada da kardan adam yapacak kadar yağar. Hepimize iyi hafta sonları.
Blogger Bolat dedi ki…
Aman iyi olmuş aracınızı almamanız güzel olmuş. Aman diyeyim bizim aracada minibüs çaptı bu yazıyı okuyamayabilirdiniz!
Blogger Bolat dedi ki…
Evet seviyoruz bu fettanı, yağsın daha çok yağsın :))
Blogger Bolat dedi ki…
Evet bugün sıradan bir yağış izmir için mutluluk tablosu oluşturmuş, tadını çıkarın lütfen :)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet karı keyfe dönüştürmek lazım hiç bir şey yapamasak kar topu oynamak kardan adam yapamıyorsak TIR'dan adam yapmak lazım :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim Semi, doğayla barışık yaşamalıyız, şahsen bunu yapmaya çalışıyoruz ama daha çok gayret de gerekiyor :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ben Erzurumda bir kış yaşamak isterdim :) sabır denen şey mevcut ama karşıdakilerden de bunu bekliyorsun ama cahil insanda çok :) tam gaz gidiyorlar sokak aralarında bile!
Blogger Bolat dedi ki…
Oh ne güzel tadını çıkaralım ozaman :)
obrisko dedi ki…
hele de o katur kutur etmesi yok mu bastıkça :D
Melange dedi ki…
Evet evet, basimiza gelenler gercek bir "disaster"... :)) sevgili kar: konumuz sen degilsin, alinma.. :)
Elif Ayvaz dedi ki…
Kar iyidir. Mikropları temizler, der büyükler. Bence afet değil çok güzel bir şey. Gün içinde olan şeylere o kadar alışıyoruz ki kar muzice gibi geliyor bazen. Hele ki Kuşadası'nda. Burada kışın neredeyse her gün yağmur yağıyor. Artık o kadar çok alıştık ki. Amaaan, yağmur mu? Hep yağıyor zaten deyip geçiyoruz. Ama dün sabah bir uyandık ki kar yağıyor. 15 yıl mı ne olmuş yağmayalı. Normal tabii burası için. Ben Balıkesirli olduğum için alışığım da hiç kar görmeyen arkadaşlarım var. Ki dün en az onlar kadar ben de sevindim. Kar demek eğlence demek. Sıcak çay ya da salep, kartopu, kardanadam demek. :)
darkolivee dedi ki…
İstanbul ve Ankara'ya allah kolaylık versin...
Hergün haberlerde yüreğim ağzıma geliyor o manzara karşısında ama gene de çok güzel göründüğünü söylemeden edemeyeceğim :)

sevgiler
sevda s. dedi ki…
Hergün 9-6 işe gitmek zorunda olduğum için kışın ve karın keyfini hiiiçç çıkaramadım, açıkçası bana eziyet oldu daha çok. Keşke eevde kalıp tadını çıkarabilseydim 1 güncükte olsa :(
özge bayrak dedi ki…
nedense böyle bir durum var evet bolat, bazı ülkelerde kar neredeyse 1 mt oluyor sorun yok, biz de 2 gün üstüste kar yağıyor, el değmemiş yerler 2 karış kar, hayatımız felç, eee n'oldu - orası kara teslim, burası beyaz afette, şurası kar altında! gerçek olan bu, 4 mevsim yaşıyoruz işte layıkıyla yaşayalım :) hatta dediğin gibi bırakalım da 'mola' olsun!
yuvalarımız sıcak şükür ki, evimizden az da olsa yeri geldiğinde lapa lapa yağan karı izleyip keyif yapabiliyoruz. sokakta olmak durumunda olan insanlar ve sokak hayvanları, - derecelerde herkese kolaylıklar olsun umarım...
kahve, çay keyfi denilince akan sular durur, pek severim keyifle sohbetle yudumlamayı...
sevgiler.
Blogger Bolat dedi ki…
İnsanoğlu acayip uyduruyor :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kar güzeldir yetmedi hafataya Uludağdayız :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bir gün bunu denemelisin keşke dememek için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kar güzeldir yağsın yeter ki :)
Blogger Bolat dedi ki…
Biz eyyam yapmayı çok seviyoruz Özge :) keşke tadını çıkarabilsek her durumun :)
Driftwood art dedi ki…
Bu yazıyı çok beğendim.her şeyi birbirine karıştıran bir toplum,doğal olaylara Afet diyebilir....Afetlere de doğal bakabilir.
Berrilla dedi ki…
Bolat bu hafta hiç blog okuyamadım, oyüzden yazını görmedim... Evet, bu hafta ben de aynı bu düşüncelerdeydim. Binbir zorlukla karın en şiddetli olduğu zaman iş için İstanbul'un bir ucundan diğer ucuna gittim ve keşke evde oturup yağan kara karşı bir bardak çay içebilme lüksüne sahip olabilseydim diye düşündüm hep...
Blogger Bolat dedi ki…
Keşke Beril keşke evde oturup karın tadını çıkarabilseydik :)
Farfalle dedi ki…
Yazı gerçekten muhteşem olmuş, ellerine ve ağzına sağlık, ben evde olduğum için 15 tatil boyunca karın tadını doyasıya çıkardım , keşke isteyen herkes yapabilseydi bunu:(. Sewgiler...
gps87 dedi ki…
Çok güzel bir yazı olmuş öncelikle, bende kardan afet diye bahsedilmesine hep sinir olmuşumdur. Karı, kışı, soğuğu seven bir insan olarak kar hiçbir zaman rahatsız edici gelmemiştir. Ankara'ya da inanılmaz güzel kar yağdı ve yaklaşık 1,5 aydır Ankara karlar altında ve görüntü süper...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi