İstanbul'un Dergileri

Şehir dışında olduğum için bu hafta bloğumu sık yenileyemedim. Yolculuk esnasında birkaç dergi satın almıştım otelde bakarım diye. İşte bu eylemden yola çıkıp dergiler hakkında yazmak istedim. Dergiler benim için cana can veren kan gibidir. Sayfaları çevirdikçe başka bir dünya başka bir konu bulursun. İstanbul için çıkarılmış dergiler o kadar çoktur ki, bu dergileri bir masa üzerine koysak İstanbul kadar renkli bir görüntü ortaya çıkacaktır. İstanbul için çıkarılmış ilk dergi Fransız Büyükelçiliği tarafından çıkarılmış “ Bulletin de Nouvellestir.” Biz Türklerin çıkardığı ilk dergi ise “Vakayi Tıbbıye” olmuştur. Günümüzde İstanbul için izlediğim dergiler arasında İstanbul Timeout, İstanbul Life, İstanbulmag, Milliyet Sanat,  İstanbul Kültür Sanat Dergisi, Inİstanbul, P Dergisi ve son olarak İstanbul &İstanbul Dergisi hemen ilk aklıma gelenler. İstanbul & İstanbul Degisi’nin “Bloglar”  adlı bir konu başlığı var ve seçtikleri bazı blogları tanıtıyorlar. Son olarak da Türkiye Araştırmaları Litaratür Dergisi’nin kapak konusu İstanbul olunca bu dergiyi de satın aldım.

Yorumlar

okuyan dedi ki…
çok kapsamlı ve çok güzel dergiler var gerçekten... ve ben ne zamandır takip edemiyorum:(
euphrates dedi ki…
Hemen yarın ben de alacağım İstanbul & İstanbul Degisi’ni, bak merak ettim şimdi. Bu arada; iyi yolculuklar olsun Bolat!
Unknown dedi ki…
Gün geçtikçe dergiler sadece reklamların öne çıktığı, okunacak çok az şeyin olduğu bir hal aldılar ne yazık ki. Fakat Timeout'u beğenirim ben de.
Unknown dedi ki…
Eeee sonra? Senin blog varmi iclerinde? Begendin mi? Hangisi en sevdigin? Bunlarin arasinda online takip ettigin var mi? Yoksa 'esyaya sadakat' adina illa somut olarak elinde mi tutmak istersin dergiyi?
Bana yazi yarim kalmis gibi geldi, cok mu soru sordum? Hahahahaha!
Sorduysam affola.....
elma+Z dedi ki…
dergiye bayıldım harika bir keşif olmuş cok tesekkurler.
Adsız dedi ki…
O bahsetmiş olduğun dergilerde kesinlikle ama kesinlikle bloğuna yer vermeliler bence..
Mutlu Eller dedi ki…
Bolat, bak şimdi merakta kaldık biz:) Üstelik İstanbul&İstanbul dergisi buralarda yok. Konu İstanbul olunca senin bloğun mutlaka vardır diye düşünüyorum. Haksız mıyım?
selinacar dedi ki…
İstanbul'da gerçekleşen etkinlikleri,sergileri,konserleri artık bir tıkla öğrenebiliyorsak da ben biriktirmeyi sevenlerden olduğumdan dergilerden vazgeçemiyorum.Canım şehrime özel dergilerin çevirdiğim her sayfasında da şunu iyice idrak ediyorum ki İstanbul'un hızına yetişmek mümkün değil!
pembe kekik dedi ki…
Her gün bir şey öğrenmeğe ara vermiş olduk.Merak ettim sizin blogunuzda var mı dergide?
Kafe de Mola dedi ki…
Seni izlemeye alıp ilk yorum yazdığımda''İstanbul ,İstanbul Olalı böyle güzel yorumlanmamıştır ''demiştim.Bu sebeple İstanbul merakım için tek adresim senin blog.Tek geçerim.Zaten dergi vs.buralarda hayal .
Adsız dedi ki…
Fırından taze çıkmış kelimeleri okuyabildiğim İstanbul dergisi http://istanbulistanbulolali.blogspot.com/
Blogger Bolat dedi ki…
Okumak lazım ki dergicilik ölmesin :)
Blogger Bolat dedi ki…
Caner teşekkür ederim :))
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, döndük bile :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ama yaşamaları için başka şansları yok, dergi alıcısı neredeyse yok oldu.
Blogger Bolat dedi ki…
Tırsmaya başladım :)) evet bu yazı yarım kaldı gerçekten, çünkü çok yorgundum. Timeout'u satın alırım bir de Milliyet Sanat, P dergisinin belirli sayılarını kütüphanem için alırım :))
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler güzel yorum için :) güzel bir dergi, 3. yılını doldurmuş :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim bu güzel yorum için :))
Blogger Bolat dedi ki…
Evet Semi, bir güzellik yapıp benim bloğuma yer verdiler :)
Blogger Bolat dedi ki…
Selin hakikaten öyle, ömür yetmez Istanbuldaki etkinlikleri takip etmeye :)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet Pembe Kekik, 34 sayfada bloğuma yer verdiler :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, o sizin güzel düşüncelerinizden kaynaklanıyor :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :) harikasınız.
Unknown dedi ki…
Allahtan ben 'yorumlari okuyan' blog takipcilerindenim de cevaplarin yarisini oradan aldim :-) Bir daha butun yorumlar bitsin oyle yazicam en azindan sorulari aza indirgemis olurum....korkutmadan :-)

Cok uzak kaldim dergi dunyasina ama en son geldigimde bayagi cesitlenmis gordum dergi seceneklerini...
Zynp dedi ki…
Yedi Kita Ve Istanbul Dergileri olmassa olmazim. Türkiyeye ayak bastigim an ilk Simit alip sonra Dergileri kurcalamaktir isim (:
Sizi takip etmek cok enteresan, yani bilgi dolu.. Tesekkürü borc biliriz (:
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Bayan Travma ne guzel yazmis cidden : ) Cok sanslisin, bolca dergi okumaya vaktin var, ben eskisi gibi dergi takip edemiyorum, bloglar da cok zaman aliyor okuma kontenjanindan. Ama kafede otururken Istanbul Life ve Timeout gorursem ilk tercihlerim arasinda, yeni yerleri kesfetmek icin : )
Mutlu Eller dedi ki…
Bu güzelliği tebrik ederim o zaman. Umarım bulur okurum bir yerlerde:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi