Çekip gitmek buralardan!

Şehir üstüme üstüme geldi, sakin ol dedim kendime! Hakikaten bir süre sonra sakinleştim. Üzüldüğüm, darlandığım şey nedir, onu sordum kendime? Bunu büyütmemem gerektiğine kendimi inandırdım. Bütün bunları öğrenmek için Hindistan’a gitmedim ama bir arkadaşım gidiyor. Bütün kariyeri, çocukları, kocayı arkada bırak ve git! Cesur karar. Demek ki bazen insanın canına tak diyor her şey. Arkadaşım, gideceği şehri söyledi, internetten baktım, manzara şiir yazdırcak kadar güzel. Yoga kursu bir dağın eteğinde. Kıskanmadım desem yalan olur. Cesur kararı için kutluyorum. Sevgili arkadaşım bu postu okuyacağını biliyorum. Bir gün bizim için şunu yap, yazın göbeğinde ağacın altına otur, sırtını ağaca ver, eline bir kuru dal parçası alarak bir yön tayin et. İstanbul buyana düşer diyerek bizi hatırla Banu. Satacak bir Ferrarin yoktu ama maaşından damla damla biriktirdiğin paralarla neticede amacına ulaşacaksın, darısı hayallerini gerçekleştirmek isteyenlerin başına.  O kahverengi  Hindistan toprağını gördüğünde aklına gelecek ilk kelime “khaki” yani “haki” olsun çünkü bu kelime dünya dillerine Hintçe’den geçmiştir, biz farsçadan almışız. Hikayesi de şudur Hindistanı işgal eden İngiliz askerleri beyaz üniformalarından dolayı kolay hedef olmaya başlamıştır bunu gören bir İngiliz subay üniformaları toz, toprak ve çamura batırarak toprak rengine yakın bir renk elde etmiştir ve askerleri arazi rengine uydurmaya çalışmış ve toprak rengine benzeyen bu üniformaya “haki” denilmiştir.

Yorumlar

RABİA SERTELİ dedi ki…
Tebdili mekanda ferahlık vardır. Seyahat etmek, seyyah olmak, başlıbaşına bir ferahlık sebebi. Gidilen yer de anlattığınız gibi özel bir yer olunca kıskanmamak mümkün değil.Ama biz yine de kendi telkinimizi kendimiz yapmayı tercih ederiz.
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Hayallerinin peşinden gitmek,iyi güzel ama ya sorumluluklarımız ,bana kalırsa özleyince geri dönecektir,hadi koca neysede:) insan çocuklarını özler ya...
Mutlu Eller dedi ki…
Geçen ay yakın dostum yeni geldi Hindistan`dan.
Son yıllarda ne zaman Hindistan dese biri aklıma Cem Yılmaz`ın Hindistan`ından başkası gelmiyor:)
"-Sevgi nerde? -İçimizde" :)))))
Elif Ayvaz dedi ki…
Benimki de böyle bir karar o zaman. Her şeyi bıraktım geldim buralara. Umarım hayırlısı olur arkadaşının hakkında.
Unknown dedi ki…
Banu'ya iyi sanslar, darisi bunu yapmak isteyen herkesin basina!
beklentilerine kavuşması dileklerimle yolu açık olsun..
Naz dedi ki…
Gidecegim diyenin onunde dag olsan duramazsin demis senarist... Ben de bundan 4 yil evvel bir bunalti aninda isi gucu birakip gittimdi;) iyi ki de gitmisim , o yaban ellerde kocacigimla tanisacakmisim meger;)) bazen icten gelen o ses kaderin ta kendisi olabiliyor;) sevgiler
çiço dedi ki…
insanın hayallerine kavuşması ne güzel yolu açık olsun :)
ama en güzeli geri gelebilecek olmak :) hevesini alır gelir :)
gülümse dedi ki…
Bana da oluyor arada,biraz kaybolmada yeni yerler kesfetmekte degisiklikte fayda vardir
Derya Solmaz dedi ki…
arkadaşın içinden geleni yaptığı için takdire şayan bir davranış içinde.. vede çok iyi hissedecek kendi için yaptığı bu güzel şeyi. darısı başımıza...;)
Mehlika Yıldırım dedi ki…
dilerim herkes hayalini kurduğu hedeflediği şeyleri gerçekleştirebilme imkanını bulur. Rengin hikayesi de gerçekten ilginçmiş.
semaca dedi ki…
Bazen öyle bit git gelir ki... duramazsın....bazen öyle gitler sürükler ki seni kaçamazsın.... uzaklara gitmekmidir o yoksa derinlerine inmek, dağlarına tırmanmak mı, bilemezsin... git geldi mi durduramazsın.... ardında ne bıraksan da.... bir parçan sana baksa da....öyle bir gitdir ki o... gidersin... gel'in şüphesi bile durduramaz... bir gel, bir dur, beklemezsin... gidersin...yüreğinin götürdüğü yere, yüreğini götürdüğün yere.... bol şans olsun hepimize :)
annemahsustan dedi ki…
Tebrik etmek lazım...

İsteyen herkese nasip olsun istedikleri...
Sis dedi ki…
Kıskanmadım diyemem, benim de sık sık alıp başımı gitmek gelir içimden ama sonra o ukala çok bilmiş iç sesim " bunu çocuk doğurmadan düşünecektin" der, kırar dizimi otururum. Bol şanslar cesur arkadaşınıza.
Elif dedi ki…
Gitmek iyidir umarım gittiği yer geldiği yeri aratmaz.
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle ferahlık vardır, baharat memleketi:))
Blogger Bolat dedi ki…
Bende öyle dedimdi ama baktım ki pessimist yapacak arkadaşımı üstüne gitmedim :))kürkçü dükkanına dönüş diyorsun yani!
Blogger Bolat dedi ki…
Semi çok güldüm :)) hay çok yaşa emi:))
Blogger Bolat dedi ki…
Çekirge senin ki bir gıdım İndistan olmuş bea:))
Joujou dedi ki…
Semi, ben de bir an aynı şeyi düşündüm. "KDV'si? İçinde, içinde. :)))"
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, kesinlikle o ev seni bekliyor arkadaşım:) Dön gel dön gellll diye diye:)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, umarım mutlu olur keyif alır :)
Joujou dedi ki…
Banu'nun bu gidebilme kararlılığına müthiş özendim gerçekten. Yalnız belirtmekte fayda var, giden bir arkadaşımız anlatmıştı: Pislikte tavan yapmışlar maalesef. Çok korkutucu :))
Blogger Bolat dedi ki…
Bak bunu da konuştuk ama hatın evli :)) kafasının tası atar mı atar, yapar mı yapar! Aman diyeyim!
Blogger Bolat dedi ki…
Hem hevesini alsın hem de işten güçten nefes alsın biraz :))
Blogger Bolat dedi ki…
Bence ara sıra kaybol lazım ki kıymet biline:)
Blogger Bolat dedi ki…
Magma amiiinnnnn diyorum bak o kadar istekli dedim ki arşı alaya ulaşır diye düşünüyorum:)
Blogger Bolat dedi ki…
Sorma gittiler elin memleketiniişgal ettiler pardon medeniyet götürdülerdi!
Blogger Bolat dedi ki…
Bu nasıl şiirimsi yorum arkadaş pek tatlı olmuş:)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle cesur karar:)
Blogger Bolat dedi ki…
Yok yok ara sıra delilik yapmak lazım gün gelir o çocuklar seni beni bırakır anacım merak etme:)
Blogger Bolat dedi ki…
Aman Allah korusun :) gelsin de maceralarını dinleyelim :))
alkım doğan dedi ki…
İstanbul - ya da büyük şehir mi demeli- çoğu insanda uzaklaşma isteği uyandırıyor. Ben de hep doğanın kucağında bir yerlere gitme hayali kurarım. Öte yandan öylesine şehir kültürüyle yoğrulmuşuz ve gittiğimiz yerde de özlemeye başlıyoruz bu şehri.
Yine de yolculuklar güzel, beni hep heyecanlandırır!
Blogger Bolat dedi ki…
Joujou geçen gün yemekte çok maytap geçtim, "Hacı bir de ganjda yıkanırsan pirü pak gelirsin" dedim ve sustum :)) malum yemekteyiz ya!
Blogger Bolat dedi ki…
Bir yanım git diyor öbür yanım gellllllll! Maalesef Alkım biz bunu hep yaşıyoruz.
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Aslında hayat kısa insan dünyaya bir kere gelir yaşarken tabiki istediğini yapmalı ve bu düşüncesine saygı duyuyorum,işin içinde çocuk varsa bu benim düşüncem(galiba ben bu konuda biraz yufka yürekliyim) kendi adıma ben çocuklarımı özlerdim,çok fazla ayrı kalamazdım...
Unknown dedi ki…
Sabah sabah sen de beni guldurdun :-))) Manastir aga, beni manastir paklar!
Stil Direktoru dedi ki…
Vay be .) Sağolasın! Haki en sevdiğimdir tondur hatta bugün PR ajansı hediye yollayacağız diye mail atmış, sevdiğiniz renk neler demiş 5 6 popüler ton vardı mailde, dedim ki tşk ama haki yoksa hediye de gerek yok .) O derece de netimdir bilirsin.

Konuya dönecek olursak; yoga veya başka spor dalları bence olay insanın özünde ve er yada geç kafayı da bedeni de rahatlatacak bir şeyler bulmazsak sonumuz bu trafikte iyi değil .)
Blogger Bolat dedi ki…
Akıl ve beden sağlığımızı koruyalım derim arkadaşım :)
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Arkadasina bravA cidden, umarim istedigi gibi bir tecrube yasayip geri doner. Senin konuyu baglama seklini de cok sevdim yine, HAKI birsey giydigimde aklima gelecek bu hikaye hep. Son yorumun icin cok tesekkurler : ) Is gezisindeydim iki gundur, o yuzden ancak yorum birakmaya vakit buldum.
Blogger Bolat dedi ki…
Aylin, teşekkür ederim güzel yorumun için:) Acelemiz yok. Yorumunu görünce çok mutlu oldum, teşekkür ederim. Umarım Banu istediğini bulur Hindistan'da.
Ferhat Bayram dedi ki…
yahu hindistan fln istemem istanbula gidim yeter bana heheheh :)
sevda s. dedi ki…
Benim de böyle bir kaçmaya ihtiyacım var ama geri dönmek ister miyim, bilmem
Blogger Bolat dedi ki…
Ooo çok uzak değil buyur gel :)
Blogger Bolat dedi ki…
Farklılık iyidir her daim, gitmeli ve dönmeli :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı