Delinin zoru ile röportaj!

İstanbul'da en sevdiğim semt? Beşiktaş. Bence İstanbul’un şarkısı? İstanbul İstanbul olalı. Keşke İstanbul’da şu olmayaydı? Gökdelenlerin alayı. İstanbul Boğazını en hissettiğin yer? Suada. İstanbul’un Balığı? Lüfer. İstanbul'un aracı? Vapur. En tuhaf otobüs hattı? 500T. En İstanbullu semt? Nişantaşı. En negatif İstanbul ilçesi? Silivri. Dişe dokunur en iyi İstanbul uygulaması? Metrobüs. Özlediğin İstanbul Sokağı? Asmalı Mescit. İstanbul Parfüm olsa? Channel Egoist. İstanbul’un en mistik binası? Yahya Efendi. En butik İstanbul? Nişantaşı. Beş kelimede İstanbul? Kültür, Kaos, Devinim, Sürpriz. İstanbul’da en berbat kamu malı? Esenler otogarı. İstanbul’un en iyi üniversitesi? Boğaziçi Üniversitesi ama son yıllarda çatırdıyor. İstanbul’un en mösyö lisesi? Dame de Sion. İstanbul’u en iyi anlatan adam? Semavi Eyice, İlber Ortaylı. En İstanbullu TV? NTV. En kırtasiye İstanbul? Kabalcı. Sanat Dostu şirketler desem? Eczacıbaşı, Sabancı, Koç Holding, Borusan. İstanbul’da çıkan yeni dergi? Campaign Dergisi. İstanbul’un Gazetesi? Hürriyet. En sevdiceğin performans merkezleri? Babylon, Balans, Clinic Live Music Club. En değişik Yayınevi? Denizler Kitavebi. En feminen İstanbul? Kızkulesi. Orası İstanbul mu? Silivri, Hadımköy, Esenyurt, Sultanbeyli, Tuzla, Mimaroba, Sinanoba. İstanbul’un kuşu? Yelkovan. İstanbul yemeği? Heh lafı buraya getireceğini biliyordum “zıkkımın kökü.” Bu akşam nereye gidelim arkadaş? Yakup-2

Not: Zıkkımın kökü deyimi, zakkum kökünün acılığını ifade etmek amacıyla “zıkkım” şeklinde ortaya çıkmıştır. Zakkumun kökü, zıkkımın kökü olmuştur. Zıkkım ayrıca Yemen ve civarında ölü evinde verilen yemeğin adıdır. Bir de "Zakkum" diye şahane bir grup vardır ki "Anason kokarken sofralar" desem, evet işte bildim,diyeceğiniz kesindir.

Yorumlar

Yine harika bir yazı olmuş.İstanbul'u bir İstanbullu gözüyle daha iyi tanımış olduk ;)
semmma dedi ki…
kesinlikle chanel egoist!
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, öyle kendi çapımızda dolaşıyoruz İstanbulda:)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim yorum için :)
rebeltakipte dedi ki…
zıkkımın kökünün açıklamasını bilmiyordum doğrusu,not olarak yazmanız çok iyi olmuş :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim Rebel :)
Adsız dedi ki…
İstanbul'un en iyi bloğu? Istanbul, Istanbul Olalı...:):):)
Adsız dedi ki…
dişe dokunurun metrobüs olduğuna katılmıyorym yok öle bişey. metroyu çoğaltsalardı olurdu. orası istanbul mu ya eklenecek daha çok ilçe var. artık.. canımın istanbul köşesini de unutmamak lazım :)
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Geçmiş olsun,acil şifalar dilerim.İstanbulu en iyi anlatan adam Bolat.Semavi Eyiceden sonra diyelim kendisi Amasralıymış.Amasraya heykelide dikilmiş ama biz farketmemişiz demekki:))Annem bazen kızınca yemek yemeyen torununa söyler zıkkımın kökünü ye,oda derki yemicem zıkkımın kökümü çocuk onuda yemek sanıyor tabi:)
çiço dedi ki…
Beş kelimede İstanbul? dörtte kalmış bilerek mi yazmadın bilmiyorum ama ben "kalabalık" yakıştırdım affola saygıyla :)
Blogger Bolat dedi ki…
Postun işe yaradığına sevindim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Şimdi çok utandım, siz nasıl görüyorsanız size göre öyle olsun efem :)) biraz iddialı olmamış mı sizce de?
Blogger Bolat dedi ki…
Esotron, pravo diyorum güzel bir hatırlatma yaptın :) ben metroyu öyle gördüm tabi metro olaydı diyoruz bütün İsstanbul ahalisi olarak ama...kötünün iyi kabilinden bir şey sayalım biz bunu :))
Blogger Bolat dedi ki…
Dünya tatlısı adamdır. En büüyyyük Bizans tarihçisidir, lakin kıymet bilene aşk olsun! Amasra gurur duysun. Hele bir kitaplığı vardı üstadın gitti Suna İnan Kıraç Vakfı'nın İstanbul Araştırmaları Enstitüsü'ne verdi. Bana vereydi iyiydi :)) Bana verseydi Hocam daha iyiydi, iyiydi bana verseydi, kitaplığı bana verseydiiii...
Blogger Bolat dedi ki…
Çiço inan olsun ben orada kalabalık yazıyor sanıyordum. Gerçekten:)) demek ki aklın yolu bir! Beşinci kalabalık olsun ama dört olduğunu fark eden de boşluğu doldursun :)
Melange dedi ki…
hahaa demek zikkimin kökü buymus..:)

bi de istanbul'un agaci, erguvan diye eklesem mi?
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Haklısın Amasralılar kıymet vermişler heykelini dikmişler,caddedede ismini yaşatmışlar.Semavi hocaya mail atsaydın keşke benim daha çok ihtiyacım var o kitaplığa diye:) isteyenin bir yüzü vermeyenin iki yüzümüydü her neyse işte umarım kitaplık kıymet bilen yerdedir:)
Adsız dedi ki…
Efenim bize göre böyle..İstanbul kendini buluyor bu blogta , e daha ne olsun efem :):)
Neşeli Günler dedi ki…
10 numara İSTANBUL olmuş :)
Kum Tanesi dedi ki…
Ben Istanbul´u 23 sene önce arkamda biraktim ama blogunuz sayesinde yeni havadisleri,degisiklikleri merakla takip eder oldum.Yanliz bu yazinizda bir seyi merak ettim:genelde sehirleri kadina benzetirler neden Istanbul ´u Chanel Egoist seciminizle erkege benzettiniz? Gerci koku olarak süper ama kadin olsaydi hangi kokuyu uygun görürdünüz bir Istanbul hayrani olarak?
Elif dedi ki…
Esenler otogarı İstanbula hiç yakışmıyor çok iyi tesbit. "Zakkum için "Nişanyan" cehennem yemişi, cehennem ağacı diye belirtmiş." Benim aklımda da zehir olarak kalmış.
Süper bir yazı olmuş.
Unknown dedi ki…
Konu basliklari hazirliyormussun gibi bir hisse kapildim! Isinma turlarimi yoksa? Cok guzel olmus :-)
çiço dedi ki…
çok şaşırdım :) hakkattende aklın yolu birmiş yani,
evet güzel olur boşluk doldurmaca gibi bakalım neler döktürülecek :))
zeynep dedi ki…
Bolat harika ve çok keyif veren bir yazı olmuş , teşekkür ederim , mutlu haftasonları .
Merve Demirel dedi ki…
çok güzel yazı,özellikle bu söz:) "İstanbul’da şu olmayaydı? Gökdelenlerin alayı."
Blogger Bolat dedi ki…
Evet Merve, haksız mıyım ben ama :)
Blogger Bolat dedi ki…
Hepimize mutlu haftalar dilerim :) şöyle ağız tadıyla...dinlensek :)
Blogger Bolat dedi ki…
Başak, biz biğbirimizi kolay anlayan insanlarız tam da bunu yapıyordum, subject headings :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Çok ruhsuz estetik yoksunu insanı delirten bir yapısı ve asla orada inmeyi denemeyin, İstanbul'da yaşayacağınız varsa da vazgeçersiniz, o derece yani :)))
Blogger Bolat dedi ki…
BU şehir sizi bırakmaz bakın peşinizden postlarla yakaladı sizi:))Evet, İstanbul'u CHannel Egoist yaptımdı sebebi şudur, ben severim kullanırım bu parfümü. İstanbul kadın kokaydı Shalimar olurdu benim için diyorum :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ah ne güzel hatırlattın Çiço'da kalabalığı hatırlattı ama ben yazdım sanıyordum kalşabalığı.
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Cok guzel bir rop olmus, ben de coguna katiliyorum bu cevaplarin, ben de mi deliyim ; )))
Blogger Bolat dedi ki…
Yok canım neden öyle öyle olasın, deli olan o çocuk :))
Keyifle okudum yazınızı.Asmalımescit ve Yakup benimde favorim.5 olmadığını bende farkettim Çiço gibi kalabalık bence de uygun.Ama metrobüse katılmıyorum.
Unknown dedi ki…
Yasasin!
Mutlu Eller dedi ki…
İstanbul`u en iyi anlatan adamsın Bolat:)Tarzını seviyorum:)
İstanbul`da yaşamıyorum ama bilirim az biraz. Cevaplarına katılıyorum. İstanbul`a yakışmayan bölümüne ekleme çok yapılabilir.
Sevgiler...
Deniz Acısu dedi ki…
çok iyi anlatmışsın:D Asmalımesciti özleyenler birleşse bir Asmalımescit daha yaparız yeminle:D
sevda s. dedi ki…
Cevaplara bayıldım :)
BENİM GÖZÜMDEN! dedi ki…
Örnekler hep Avrupa yakasından..Anadolu yakası örneklerini de görmek istesem:)
MERVE dedi ki…
istanbula ilk defa bu açıdan bakıyorum :) harika bir yazı olmuş kaleminize sağlık
Blogger Bolat dedi ki…
Esen yaparız blog ahalisi olarak bir Yakup-2 gecesi, fena olmaz :))
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, yorumlarınla desteğini hep hissettim, sağolasın arkadaşım Bursa'ya selamlar :)
Blogger Bolat dedi ki…
Deniz yapalım bir Yakup-2 gecesi :)) bak iyi fikir:)
Blogger Bolat dedi ki…
Sevda teşekkür ederim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bunu inan şimdi farkettim ama düzeltilmesi için dikkat edeceğiz bundan sonrası için, İstanbul'un karşı yakası olmayaydı İstanbul olur muydu? Emin değilim.
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, yorumunuz güç verdi :)
annemahsustan dedi ki…
Bu postu pek bi ayrıcalıklı beğendim. Düşüncelerim ile mi kesişti ne...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi