Bloggerlar ve Anneleri

Anne olan tüm bloggerları saygı ile selamlıyorum

Annelerimizin üzerimizdeki emeğini ciltler dolusu kitap,  yüz binlerce blog post yazsak anlatamayız. Herkesin annesi ile ilgili yüreğine dokunan bir hikayesi vardır.

Bekle beni anne


İnsan çocuk sahibi olmayınca gerçekten anneliği babalığı gerektiği kadar idrak edemiyor. Allah her isten insan evladına anne ve baba olmayı kısmet etsin.

Bir arkadaşımın doğum günü için Beyoğlu'ndan saat 2.30 civarında dönünce onu koltukta uyuklarken buldum. İşte o gün geldi aklıma. Annem,  Taksim'den eve sabaha yakın döndüğüm o geceyi koltukta uyuklayarak geçirmiş. Estambul korkutucu anneler tedirgin.

Bir çocuğun annesini izlemesi


İşte ben o gece annemi izlemiştim uzun süre. Alnındaki kırışıkları saymıştım  tek tek!  Acaba alnındaki o üç çizgiden biri ben miydim anne! Yıllar geçti, bak benim de alnım da  çizgiler oluştu biri sensin anne! Kırkıma doğru giderken yataklara düşünce “anne anne” diye zırlayan ben, bir taksi mesafesindeki sana neden sık uğrayamam anne! O kadar yoğunum ki, bak göğsümde madalyalar parlıyor! Haytalığıma, haylazlığıma ver, sen üzülme anne! Yanına gelemesem de unuttuğumu sanma! Ben bu dünyada en çok seni sevdim be anne! Dara düşerim aklıma gelirsin, efkârlanırım yanımda bitersin, kanatlı meleğim misin anne! Omzumda birden çok yük, eşek misali oradan oraya taşımakla geçiyor ömrün, hep daha iyisini istiyorlar anne! Gelince o büyük netameli günler, herkes dağılıyor da bir sen kalıyorsun, evimin direği misin anne! Soğuk kış günlerimin güneşi, kara gecelerimin şafağı, ağustosumun çınarı mısın anne! Varlığın varlığımın neşesi, yokluğun ömrümün çilesidir, Allah uzun ömürler versin anne. Bir gün bana; Oğlum sen benim neyimsin diye sorarsan “canımın içisin” diyeceğim anne, canımın içisin! 

Tüm blogger arkadaşların annelerini hatırlaması dileğiyle...


Fotoğraf Kaynak: painting-palace.com

Yorumlar

maviumut dedi ki…
ne kadar içten,güzel olmuş..
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, yarın annem bana kalmaya gelecek ben ona gidemeyince:( olsun böylesi de iyi, sabah olsa da annemi görsem diyorum :)
anne başka bir şey..kim ne ders desin.. var olduklarını bilmek yetiyor..
Blogger Bolat dedi ki…
Yeri dolmayan kadın diyorum ben :) kesinlikle var olsunlar hep :)
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Annende okumalı diye düşündüm bir an:) Güzel bir post olmuş,duygulandım:) Anne ve babayla her anı değerlendirmeli ,içinden sarılmak gelmişse sarılmalı,duygular bastırılmamalı,ertelenmemeli ,ölümlü dünya bir varsın bir yoksun...
Naz dedi ki…
annemi 9 ay 4 gundur gormuyorum, resmen gun sayiyorum, yazin kalbime dokundu:(
Sis dedi ki…
Sizle ve torunlarıyla uzun ömrü olsun inşallah.
Unknown dedi ki…
Allah eksik etmesin, uzun omurler versin, hep beraber olun:-)
Yazin cok guzel olmus arkadasim, siir gibi okudum, ne mutlu anniskoya senin gibi bir oglu var :-) Ne mutlu sana anniskon yaninda :-)
çiço dedi ki…
Allah uzun sağlıklı hayırlı ömür versin :) ne güzel duygularınız dile gelmiş...
Momentos dedi ki…
Offf !... of sadece :(


(annesi olmayanlar için zor haftalar)
Melange dedi ki…
aglattin beni sabah sabah..tam da böyle iste..
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Bolat ne guzel dokturmussun, ellerine saglik. Annenle sevginizi doya doya dile getirdiginiz guzel bir haftasonu diliyorum sana. En az haftada bir bin o taksiye : ) Ben ayda bir ucaga binmeye calisiyorum, simdilik isim sagolsun, imkan oluyor ama aylarca annemleri goremedigim zamanlar oldu, kiymetini bil annen yakininda. Simdi hemen telefona sariliyorum ben de : )
Blogger Bolat dedi ki…
Ölümlü dünyaaaaa
Ölümlüü insaaan
Ha alim olsan
Ha zalim olsan
Blogger Bolat dedi ki…
En kısa zamanda görmeni dilerim :)
Blogger Bolat dedi ki…
İnşallah Sis :)
Blogger Bolat dedi ki…
Başak bugün gelecek annem biraz önce aradım yolda olduğunu söyledi walla çok özledim yahu deyip senin de özlemini depreştirmeyeyim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim Çiçoooo
Blogger Bolat dedi ki…
Ruhu şad olsun :(
Blogger Bolat dedi ki…
Böyle bir niyetim yoktu özür dilerim ama sarıl telefona derim ben :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bu yazı ile anneleri hatırlatarak güzel bir telefon trafiğine sebep olduk galiba :)
İki Kum Tanesi dedi ki…
Şanslı annelerden demek ki,ne mutlu. Maşallah diyelim. :)
Gulcin dedi ki…
cok guzel cok icten. sanirim annemi arayacagim 1 saat once konustuk ama olsun bu yazidan sonra aramali...
Blogger Bolat dedi ki…
Çok sevinirim bence hakediyorlar aranmayı :)
Blogger Bolat dedi ki…
Tüm anneler şanlıdır efem tüm annelerimizi seviyoruz :)
Gulsen dedi ki…
duygusal gördüm seni :)
Ne güzel yazmışsın,annesinden uzak olan herkesin, ben de dahil gözü dolmuştur eminim.Okuyanlar en kısa zamanda imkanlarını zorlayıp,annelerine koşacaklardır.Keşke herkes duygularını böyle güzel ifade edebilse.
Toukovie dedi ki…
muhteşem bir yazı olmuş, anne deyince fena oluyorum:(
ben aynı evde yaşadığım halde özlerim annemi.
her anneye kırkında da olsa onu çocukluğunda olduğu kadar seven ve unutmayan evlatlar nasip olsun inşallah.
caglaBeycan dedi ki…
çok duygulandım. İnsan unutuyor bazen anne babasını, büyüklerini, saygı duyduğu insanları... onlarsa her ihtiyacımız olduğunda yanımızdalar bizi nasıl da utandırıyorlar..
miniamania dedi ki…
Eh be Bolat dostum!... tamam yokluğumda yazılarını özlemiştim de bu yaşımda bile beni nerelere götürdün bilemezsin... helal olsun sana. Analar başımızın tacı benim gibi analarını yitirmişlere sabır ve analarına rahmet dilerken hala analarını görüp konuşabilme fırsatı olanların annelerine de uzun sağlıklı ömürler diliyorum. Sevgi asla ötlemeye gelmiyor bilesiniz hele ana sevgisi. Allah başınızdan eksik etmesin.
Unknown dedi ki…
Cok guzel ve duygulu olmus. Ama annelerimizi gorelim.. bir taksi mesafesi neki... Lutfen daha slk gormeye git onu. Bak benim annemle aramda kitalar var. Keske yanimda olsa, keske oglumun buyudugune benim gibi sahitlik yapabilse... Hep keskeler var...
bozbek dedi ki…
Off be Bolat .. Ne yapmışsın böyle..

Annelerimiz bizim tarihimiz aslında ..
Başak dedi ki…
Ne güzel bir kelime annem geliyor demiştiniz ya.. duygulandım. Bende anneyim ama ruhum hala çocuk annemi aramak konuşmak,sarılmak isteğim hiç bitmiyorum. Annenize sağlıklı uzun ömürler dilerim.
pembelideniz dedi ki…
Bu sıcacık yazı için Teşekkürler...
Tamam tamda dost kazığı yediğim bir günün ertesinde bu yazıyı okuyunca ağlamış olabilirim..
Blogger Bolat dedi ki…
Nihayet kavuştuk anneye :) evet duygusala bağladık!
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle annelerimizi hatırlayalım konuşalım :)
Blogger Bolat dedi ki…
Oooo çok şanslısın kıymetini bil, ayrı yaşayacağın günler gelecek :)
Blogger Bolat dedi ki…
Çağlam annelerimizi mutlu edelim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Üstat ben de annelerimize uzun ömürler diliyorum, annesini kaybedenlere sabır diliyorum! Vefat eden annelerimize rahmet diliyorum!
Blogger Bolat dedi ki…
Kavuştuğunuzda sıkıca sarılın :)
RABİA SERTELİ dedi ki…
Kızlar büyürken anneleriyle fikir çatışması yaşarlar. Kız evlat kendi de anne olduktan sonra ancak annesini anlar ve barışır. Zamanla da annesinin modeli olur. Erkek çocukları ise anneleri ile fikir ayrılığına düşseler bile çatışma yaşamazlar. Onların birbirlerine olan sevgi ve bağlılıklarını -ölümsüz- aşk olarak nitelendirebiliriz. Şahane bir yazı, çok duygulandım. Annenize sevgi ve selamlar...
Blogger Bolat dedi ki…
Duygusal bir zamandaydım ama kavuştuk anneye şimdi istirahat ediyor biraz :)
Blogger Bolat dedi ki…
Efem annelerimizle mutlu zamanlarımız bizler için çok önemli :)
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Herkes yanlış yapar dostlara da yanlış yapma şansı verelim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle doğru tespit, ölümsüz aşk bizimkisi :)
Unknown dedi ki…
Skype sagolsun, karsilikli kahve ictik bugun, ona da sukur! Bazen onu kaybedecegimi dusunup aklimi kaybediyorum burada ama bu da gurbet hastaligi zaten! Istanbuldayken Yalovaya ayda bir ancak giderdim, buraya gelince dank ediyor insanin kafasina! Simdi oraya geldigim zaman kendi arkadaslarimin annelerini de gormeden donmuyorum.

Ana yarisi anneannemle ilgili cok buyuk bir yara var icimde, hic kapanmayacak o yuzden senin gibi vefali insanlar gorunce cok duygulaniyorum. Helal olsun arkadasim, mutlulugunuz daim olsun. Yarin obur gun 'suskunlar' arasina katildiginda insanlar geride kalanlar keske demesinler, inan olum acisindan beter.
Blogger Bolat dedi ki…
Oh oh oh iyi yapmışsın yemeklerini de özlemişsindir yahu :) şöyle kışın filan anneciği biraz yanına alsan güzel olur :) diye düşünüyorum.
Zaten sildim yazmadım=)Çok incindim ama yaşanmışlıkları silip atacak kadar asla nankör olmam kızgında değilim sadece kolumun biri artık sızlıyor..Kafa eski olunca karşınızdakileri kendiniz gibi belliyiveriyorsunuz halbuki estambul eski estambul değil!..
Blogger Bolat dedi ki…
Hoş olmamış dostun yanlışı ama bırakın o kendi utansın :) bu ceza ona yeter.
Mutlu Eller dedi ki…
Geçen hasta olduğunda anne sevginin sinyallerini vermiştin zaten:))
Annelik başka bir şey, kıymeti de ancak sular durulduğunda anlaşılıyor.
Daha önce annemle ilgili yazdığımda orada bahsettim benim anne modelimden. Anneni sık ziyaret etmesen de içindeki önemli, çocukların annelerinin dibinde olması da gerekmiyor ayrıca.
Anneler günü yaklaşırken içten bir yazı olmuş Bolat...uzun ömürler diliyorum anneciğine...
Blogger Bolat dedi ki…
Semi ben öğle annesiyle uzun bir arada yaşamış birisi olmamasına rağmen sevgim başkadır. Hatta evlendiğimiz günün ertesi sabahı "anne" diye seslendim,eşim bu durumu anneme anlatmış kadın iki gözü iki çeşme ağlamış yahu :) Şimdi dinleniyor selamını sabah iletiyorum :)
AslıASLI dedi ki…
Annemi uzun yıllar anlayamamış( yeni yetmelik zamanında ) anladığımda ise sıkı sıkıya bağlanmıştım. Şimdi bu yazınızı, gözlerim dolarak okudum. İyiki varlar Bolat, iyiki varlar.
Seda dedi ki…
Yeri dolmayan kadın :-) çok sevdim bu sözü..çok çok çok güzel bir yazı olmuş..yüreğinize sağlık..
Unknown dedi ki…
Geliyo sekerim, simdiden planlar yapildi :-))))
canan beycan dedi ki…
Allah annenize uzun ömürler versin. O büyük değeri çok genç yaşta kaybettim.Yazınızı okurken içim bir kötü oldu.Hatta anca ikinci seferde tam olarak okuya bildim.Tam onun kıymetini anladığım zamanlarda yanımda yoktu.Onun için yanımızdayken kıymetini bilelim.Hep bir yanım onu arıyor.Bu yaşımda bile.Allah çocuklarımıza erken yaşlarda anne baba acısını, bizlerede evlat acısını tattırmasın..
Anne sevgisini saf ama ayni anda gercekci anlatmis güzel bir yazi...Istanbul'un büyüsü kaleminize de yansimis, kelimeler oynuyor resmen; Basarilarinizin devamini dilerim...
Blogger Bolat dedi ki…
Aslı ağlamasaydın bari, niyetim sadece annelerimizi hatırlatmaktı :)
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim, sevdiyseniz ne mutlu :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle onların değerlerini bilmemiz lazım, umarım Çağla ile güzel günleriniz olur :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, keyif almanıza çok sevindim, harikasınız :)
Çok güzel bir yazı olmuş, çok beğendim :)
Merhaba sevgili Bolat
bir aslında fazlaca yorum eklemek niyetinde değilim...

öyle güzel bir duygu akışı olmuşki,,
hatta bir daha okumalıyım :)
Anne baba başka bir şey çok güzel paylaşım.
Ellerinize sağlık.
Sonsuz Dekorasyon dedi ki…
evet anneee canımınnnn taaa içisinnn...
Blogger Bolat dedi ki…
Okuyalım ama ağlamayalım :) annemizi hatırlayalım yeterli :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim güzel yorum için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Biz de üç gündür aşk yaşıyoruz kendisiyle yarın dönecek hemen özleyeceğim kendisini :) annenize selamlar:)
Seda Maç dedi ki…
sırf buyüzden oğlum olsun istemiyorum taksime carta curta gittiğinde koltuklarda sabahlamamak için =)
anneler baş tacı
sevgiler
Unknown dedi ki…
Çok sıcak çok güzel bir yazı olmuş benim oğlum yurtdışında şu an kuş olup onun yanına gitmek istedim.Sevgiler..
AsOrTiK dedi ki…
birkaç gün sonra yazsan güzel bir anneler günü yazısı olabilirdi:))
her geçen gün farklı bir boyut kazanıyor anneme olan sevgim.
ne güzel ifade etmişsin, duygulandım. annene ve tüm annelere uzun ve sağlıklı ömürler diliyorum, sevgilerimi gönderiyorum ve öpülesi elleri öpüyorum...
nil dedi ki…
oğlum da benim için böyle şeyler yazsın nolur nolur noluuuur :))

gözlerim doldu ne diyeyim, zaten bahane aramaktayım ,)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı