Biz Heybelide Yangına Çıkardık!

İstanbul'dan kalkan vapurlar sırayla Kınalıada, Burgazada'dan sonra Heybeliada'ya gelir son durak Büyükada’dır. İşte, İstanbul'un en yeşil adası Heybeliada içimizdeki piknik canavarlarının mangal eylemlerinin kurbanı oldu!  Birileri el kadar et yiyecek diye bizler koskoca ormanların yanışını izlemek zorunda mıyız? Bir ada sakininin dediği gibi “mangal” yerine  “zıkkımın kökünü yiyin!” Önceleri garipseme ve ötekileştirme olarak algıladığım bu lafı aynen ben de adalı kadının kullandığı anlamda kullanmak istiyorum. Heybeliada’yı yaktınız! Cunda’yı yaktınız, Çatalca’yı yaktınız! Daha doymadınız mı? Nedir bu sizdeki bu mangal iştahı! Heybeliada’nın yandığı gün ne yazık ki orada çok anlamlı bir sergi vardı. Sualtı fotoğrafçıları Ateş Evirgen ve Serço Ekşiyan’ın fotoğraflarından oluşan serginin adı “Marmara’da Hayat Var, Şimdilik!” Marmara kimin umurunda! Koşun kalabalıklar mangal var! Tütsüleyin, tütsülenin! Yiyin için kirletin, üstüne bir de ormanı yakarsanız sizden ala insan yok! Adalar Müzesi mi? Sergi mi? Kimin umurunda! 

Not: Heybeliada'nın eski adı Halki'dir, Hüseyin Rahmi Gürpınar burada yaşamıştır, bir de meşhur bir Bulgar şair vardı ama ismini unuttum.

Yorumlar

Begonvilli Ev dedi ki…
Bence de zıkkımın kökünü yesinler! Ormanı yakanlar yaşamları boyunca bir ağaç dikmişler mi acaba?

Müze, sergi vb sanatsal eğilimlere yanıt veren yerler gerçekten de kimsenin umurunda değil:((
Blogger Bolat dedi ki…
İnsanın sinirleri zıplıyor! Sen marketten aldığın eti değil kurdu kuşu tüm canlıları mangalına kurban ediyorsun! Yazık!
Başak dedi ki…
Şu mangal olayı her ortamda yasaklansa çok iyi olacak.
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle, katılıyorum!
Unknown dedi ki…
Bir kaç gün öncede Cunda adasında çıktı,yangın sezonu açıldı diye düşünmüştüm. Yazık
Nesrin dedi ki…
Ben de aynı duygularla bir yazı yazmaya başlamıştım dün akşam, ama sonra elektrik gitti. Bir daha yazmayı denedim bu sefer öfkemi anlatamadım.
Hakikaketten zıkkımın kökünü yesinler! Hadi mangalı yaktın, söndürmek bu kadar mı zor? Azıcık özen hepsi bu!
Blogger Bolat dedi ki…
Amaaaann bırak yansın Cunda, adamlar mangal yapacak! Yazıklar olsun!
Blogger Bolat dedi ki…
Bu kadar mı savurganız bu kadar mı insafsınız, yemesen ne olucak be adam!
Elif Ayvaz dedi ki…
Mangal ormandan, ağaçtan daha faydalı ya sonuçta. En azında yeniyor! Ondandır.
Blogger Bolat dedi ki…
Evet yeniyor olduğundan daha değerli olmalı :)))
Müstehzi dedi ki…
Selamlar: ) Balayımız için Büyükada ya gelmeyi düşünüyoruz Temmuz da.Yanlış bir tercih mi yaptık yoksa ? :(
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Öyle üzüldümki ne yazayım şimdi bilemedim,o güzelim doğayı kırılası elleriyle mahveden insan diyesim gelmiyor kusura bakmasınlar.Bazende o güzelim tarihi evleri yakarlar ya nasıl üzülürüm. Adı üstünde tarihi apartman dikilecek ya ,para kazanacaklar,elleri kırılsın ,zıkkımın kökünü yesinler ,bu mangal olayı yasaklansın ,eğer illede piknik yapılacaksa,piknikçilerde kontrol edilsin,özel yerler olsun mesela sonrada kirlettiklerini temizletsinler.
yenen herşey deşğerli olsaydı...eğer... sustum...:(
Büşra Bayram dedi ki…
10 numara olmuş :)
canan beycan dedi ki…
Bizim burada da üç sene önce çok büyük bir orman yangını oldu .Bu yangın hem önümüzdeki ormanı(Kendimi bildim bileli orada olan ağaçları,canlıları)Kendi ellerimle diktiğim altı yıllık beş fıstık çamını ve İş yerimi bir saat gibi kısa bir sürede küle çevirdi.Bizi de Ormanı da sıfırladı.Biz üç senede yine toparlanmayı başardık.Yine aynı yerde İşyerim var .Ama artık mis gibi orman havamız yok.Yeşilliği anca kendi yetiştirdiklerimizde görüyoruz.Kuşlarımız yok cıvıltıları yok.İlk zamanlar o yoldan iş yerime giderken gözlerim dolardı.Yangın gününü hala unutamadım.Siz hiç yanan kuşların önünüze düşüşüne şahit oldunuzmu.Bence olmayın.Ve yangını çıkaran bulunamadan olay ört bas oldu.Ne acı Ormanın yerinde şimdi çorak bir alan var.Doğa kendini tamir etmeye çalışıyor.Otlar çıkıyor.Bence de yeter artık.Böyle giderse gölgesine sığınacak ağaç kalmayacak,kuş sesleri susacak..:(((
seyabb dedi ki…
Hayvanları zehirleyen,masum yavru hayvanları oyuncak gibi görüp sokağa atan,yeni doğan öz çocuğunu tuvalete ,kaldırım taşına atan ,dedikodunun alasını yapan bir yaralı parmağa faydası dokunmayanlara da ne yazık ki insan deniyor....Bu haberlerden sonra mangaldan nefret eder oldum...İçip içip şişeleri kıranları anlamıyorum.Oğlanların ayağı harita gibi oldu.Her denize girdiklerinde bir yara oluşuyor....Yazık oldum güzel Cundaya
Uyuşuk Hayalperest dedi ki…
İşin özü mangal sonrasında. Yeyip içip, sonrasında olacakları düşünmeden, eve dönüş.
Ee bir daha gelmeyi düşün, tıpkı evin gibi. O nasıl sahip çıkıyorsan, geri geleceğim diye kapısına bacasına, elektriğine suyuna bakıyorsan, mangal dönüşü de aynı özeni göster.. değil mi ama.
Asıl ev, doğa sonuçta.
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Bu acimasiz piknikci kulturunu elestiren bir gazeteci isinden mi olmustu. Otekilestirmek kotu ama onlarin yaptigi zarar karsisinda nasil yapmazsin : (
çiço dedi ki…
yasak değilmi yaa ben anlamadım ama canım yandı benimde birazcık özveri kimseden bişey kaybettirmez ama en önemlisi insan olabilmek :(
Adsız dedi ki…
Kesinlikle güzel bir yazı olmuş tam yerinde ,herkes ömründe bir ağaç dikiyormu acaba , sanatsal faaliyetlerle kitap okumakla kim uğraşıcak gezip eğlenmek varken dimi ama
Ozlemaki dedi ki…
Stella teyzem de Halkili. Şu anda 85 yaşlarında. Onun gençliğinde adada sadece 1 Türk varmış, o da doktor bir beymiş. Sandal kiralayıp karşıya geçerlermiş. Adada sadece bir Türk olduğu için Heybeliler Türkçesi en kıt olanlarmış o dönemde. Dolayısıyla ortaya çıkan anlaşmazlıkları yazmaya terbiyem müsade etmiyor =) Başak gelsin, başka bir ortamda anlatırım bir vakit=)
HAVALAR ÇOK KURUDU BOLAT BEY..
ANTALYADA ÇOK SICAK.
ALLAH KORUSUN ÖNCEKİ SENELERDE SERİK YAKINLARINDA ORMANDA YANGIN ÇIKTI KÖYLER BİLE YANDI.BİZ ANTALYADAN HAVADAKİ DUMANI GÖRDÜK BALKONLARA BİLE İS YAĞDI.
BU MİLLLİ DEĞERLERİ ÇOK İYİ KORUMALI.
ADALARDA BİZİM İÇİN ÖNEMLİ...
Mutlu Eller dedi ki…
Mangal yasaklansın, aynı fikirdeyim.
Layıkıyla yapılamıyorsa bir şey başka çare yok gibi. İnsanların doğa ile ilişkileri mangal yapayım, çöpümü de oraya bırakayım, sigara izmaritinden ne olacak yahu şeklinde olduğu sürece bu yangınlar bitmez.
Hangisi daha kötü bilemiyorum öte yandan, birilerinin 'kaza' olarak yakması mı, yoksa gerçekten kaza olması mı...
EVREN KONAKÇI dedi ki…
Mangala suç bulmayın.Yemek yemeği bilmeyen, doğaya saygı duymayan kendinden başkasına değer vermeyen, orada sadece kendi varlığına önem veren, benden sonra tufan diyen insan kılığında ki varlıklara çözüm bulmak lazım. Nasıl mı? Bende bilmiyorum. Eğitimle mi? Zannetmiyorum.Çözüm. İnsan olmakla ilgili olmalı.Bu tip varlıklar nasıl insana döndürülür.Onu da bilmiyorum.
Unknown dedi ki…
Ben piknik hic sevmem, cocuklugumdan beri en fazla kendin pisir kendin ye gibi yerlere gitmisizdir o da bir iki defa, fakat gecen gun dukkanin onunde duran agacin altina uzanip piknik yapasim geldi!!! Genlerimizde mi var acaba???

Saka bir yana burada avuc ici kadar bir yesillik gorsek dalga geceriz burasi Turkiye'de olsa her pazar piknikciler kurulurdu diye, kopru yolunda ki 80derece egimli tepeciklerde piknik yapanlari hatirlarim!!!!! Kesinlikle bu isin kontrol altina alinmasi lazim, zaten yesillik korumak gibi bir huyumuz yok bir de yok etmesek!
fashiondiyet dedi ki…
gercekten cok üzücü. cahillik bedava!
Blogger Bolat dedi ki…
Gönül rahatlığı içinde gelip, benim de kulaklarımı çınlatabilirsiniz! Oraya gelmişken Adalar Müzesi'ni gezmeyi unutmayın 2010 Avrupa Kültür Başknetliği'nin güzel projelerinden biridir.
Mutluluklar dilerim şimdiden :)
Blogger Bolat dedi ki…
Dünyanın her yerinde piknik yapılıyor ama bizden çok mangal seven millet görmedim ben!
Blogger Bolat dedi ki…
İnsanın bir yerde kayışı kopuyor :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Keşke Heybeliada için bu yazıyı yazmak zorunda olmasaydık :))
Blogger Bolat dedi ki…
Ah ah ah bunu bir de mangal taifesine anlatabilsek iyi olacak ama nerde, nata kafa nato mermer! Umarım ben hiç karşılaşmmam o manzara ile :(
Blogger Bolat dedi ki…
Aman diyeyim efenim neler oluyor yahu, bakın bende huylandım! Deniz kenarında neden kırarlar ki şişeyi?
Blogger Bolat dedi ki…
Şehir hayatında acayip bozuk insanlar var, hasta ruhlu bir çok insan yaşıyor aramızda! Usül, erkan, adap, terbiye, nezaket, sevgi, şefkat, incelik....bunlar ne ki onlar için!
Belki isteyerek yapmıyorlar ama nobranlar, vurdumduymazlar, benciller!
Blogger Bolat dedi ki…
Dokuz köy hesabı! Nerden baksan tutarsızlık:)) İnsanlar hadi şehirde yaşama kültürünü öğrenemiyorlar peki ormanda yaşama kültürü de mi zor!
Blogger Bolat dedi ki…
Çiço, artık bu çağda bu kadar lafa gerek olmamalı! Ormanda ateş yakmasan dünya mı batar! Üzülmemek elde mi?
Blogger Bolat dedi ki…
Evet değil mi ama, biz her gün resim yap demiyoruz arada bir memleketimin insanı nler yapmış diye bir merak et, ne bileyim bir müze gez! Hadi bunu da geçtim toplumun ortak alanlarına, kültürel mirasa, tarihi mirasa, coğrafi mirasa ve insanlara bari zarar verme!
Blogger Bolat dedi ki…
Adalar çok güzeldir Özlemaki :) siz biriktirin o zaman şimdiden Heybeliada anılarını sonra güleriz hep birlikte :)) oloooor?
Blogger Bolat dedi ki…
Bu bir zihniyet olayı efem, ormanlar tüm dünyanın ciğeri, ne işler gördük biz güya Yunanistan bizim ormanları yaktırtmış biz de onların ormanlarını!!! Yahu insanlık kafayı yemiş :)) Antalyaya selamlar.
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, kazen olur her şey özellikle çocuklar ormanda tehlike saçar ellerinde ateş varsa! kimse isteyerek orman yakmaz zaten, yakarsa da ona insan denmez, başka bir mahluktur onlar! İnsan mangal yapar mı yapar. Korunaklı bir alandır barbekü vardır...ama her allahın hafta sonu ormana mangal yapmaya da gidilmez.KISACA İSTANBULDA YASAKLANMALI! En azından Ekimin sonuna kadar yasak olmalı :)
Çocukluğumda haylazlık edip perdeyi yakmışlığım ve rahmetli babacığımdan okkalı bir dayak yemişliğim vardır ki unutmam mümkün değildir :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Evren Bey :) sözümüz bu meclisten dışarıdır zaten :)) bu işi hakkı ile yapan çevreyi kirletmeyen hassas davranan insanlara lafımız olamaz! Daha ziyade vurdum duymaz insanlaradır hiddetimiz ama bana kalsa ben mangalı yasaklarım taa ki bu millet bu işi öğrenene kadar :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Başak, piknikte mahsur yok, doğa ile bütünleşeceğim ayağına mangal yapıp açık havada kafayı cilalamaksa niyet, bunadır itirazımız :))) ser piknik örtünü al evden yiyeceğini kitabını yayıl ağacın altına buna kim itiraz edebilir :) Bak bir de otoyol kenarlarında çekirdek çitleterek yoldan geçenleri izleyen piknikçi abilerimiz var, emin ol ormanda mangal yapmaktan daha az tehlikeli bir eylem yapıyorlar, en azından zararı kendilerini paso karbonmonoksit çekiyorlar, demek ki kafa yapıyor:))
Blogger Bolat dedi ki…
Fashiondiyet, cahillik onlara bedava ama bize o ormanları yenilemek eşek yükü ile para :)) kaybeden yine biz oluyoruz.
Olé dedi ki…
cok uzuldum. Burgazada yandiginda da icim ciz etmisti boyle. :( Sonra bekle ki yesersin eskisi gibi...
Olé dedi ki…
cok uzuldum :((( Burgazada yandiginda da icim yanmisti...
canan beycan dedi ki…
Hiç kimsenin böyle bir olayı canlı yaşamasını istemem.Elinden bir şey gelmemesi kadar kötü başka birşey yoktur.Çanakkale,Gelibolu Yarımadası,Cunda,Marmaris ....hepsine yazık oluyor.En çok ta gelecek nesillere yazık oluyor.Bir gün ormanı ,orman hayatını ,canlılarını eski dökümanlardan okuyup görerek öğrenmeye çalışacaklar.Ne büyük bir acı.
semaca dedi ki…
Çocukluğum Heybelide geçti... adalılar olarak hafta sonları eve kapanmaya alışmıştık... çünkü ada piknikçilerin aç istilası altındaydı.. amaç doğada olmak değil sanki doğayı bozmak, kendilerinden yapmaktı.. evde ne var ne yoksa getirilir.. olabildiğince geniş bir alana yayılınır.. mangallar yakılır... her köşeye bişiler konur ve artıkları geride bırakılırdi.. sonrası kimsenin umurunda değildi.. pazartesi o çocuk halimle gözlerim yaşarırdı, ormanın o tecavüze uğramış haline.. örtünemeyen... toplanamayan.. gizli çığlıklarını duyardım çamların.. her yaz çıkan orman yangınlarında hep birlikte ağlardık yasımız olurdu ağlayıp tutuşan can çekişen her ağaç... bu eğitim işi.. yasaklamalar yetecek mi... bence yetmez... toplum olarak bişilere saygı duymayı sevmeyi öğrenmedikçe.. daha çok canımız yanacak... sevgiyle...
Mutlu Eller dedi ki…
Sadece İstanbul`da mı????
Müstehzi dedi ki…
Çok teşekkür ederim :))
Adsız dedi ki…
Hah bak ben onlari diyorum, ailecek de geliyor onlar hahaha komik ama!
Bak simdi cekirdek citlemeyi de ozledigim geldi aklima! Bu arada cekirdek citleme konusunu da irdelemek lazim cunku bu deli amerikalilar bize yerken uzaydan gelmisiz gibi bakiyorlar, bir de ustune 'nereden ogrendin, nasil yiyorsun bana da ogret' dediklerinde bosbos bakinca suratlarina iyice afalliyorlar!!!! O da kesin genetik, iddia ediyorum :-D
Mangal bizim parkımızda baş keyfimiz açıkçası hatta bu akşam geldik ...Lakin orman dediğin zaman yüreğimin içi cız ediyor..Ben cehalete kızıyorum..Bilinçsiz olunmasına ..Tabi kafaları güzelmiydi onuda sorgulamak lazım..Eğri doğru nasıl buluna tek bildiğim var yine yandı ağaçlarım öyle doğa aşığıyım ki en ufak zararda oturup ağlıyorum ...Rabbim akıl fikir versin..
Blogger Bolat dedi ki…
Türkiyede üç aşağı beş yukarı herkes çekirdek çitletmiştir ama bana kalırsa yanlış bir alışkanlıktır. Yağ deposudur, insanı semiz hale getirir, bitene kadar bırakamazsın gel beni yer yer yer yer doyamazsın bu mereti :))
Blogger Bolat dedi ki…
Üzülmemek elde mi Ole:( ne ormanlar yansın ne de bir şeyleri yasaklamak zorunda kalmayalım ama insanlarında ortak yaşama mekanlarını insan gibi kullanması lazım :)
Blogger Bolat dedi ki…
Durumu o kadar güzel anlatmışsınız ki ben adalara giderken kendimi istilacı gibi hissediyorum :( Çünkü ada sakinlerinin rutin yaşamını bir anda değiştiriyoruz! Ama bunun bir yolu olmalı insan gibi yemeyi, eğlenmeyi, konuşmayı, selamlaşmayı öğrenmeliyiz!
Ben umutluyum insanlarımız bir gün bütün bunları öğrenecek :)
Blogger Bolat dedi ki…
Herkes ortak yaşam alanlarında daha dikkatli olmalı. Kendimiz kadar çevremizi ve doğayı da düşünmemiz gerekiyor ama yeterince bilinçli olmadığımız için cayır cayır yakıyoruz ormanı!
Akıl fikir konusuna ben de katılıyorum:)
Blogger Bolat dedi ki…
Tüm türkiye buna hazır değil Semi :)) İsyan çıkar mazallah:)))
pembelideniz dedi ki…
Toplaşıp elektirikli barbekü mü alsak bu millete?

Ne yapsak?
Nini Nileud dedi ki…
nasıl canım çekiyor gitmeyi...

bir o kadar da nasıl canım istemiyor o manzaraları görmeyi!
Unknown dedi ki…
E sen baslattin :-)))))
Blogger Bolat dedi ki…
Bence de güzel fikir en azından yangın çıkarma ihtimalimiz daha az:))
Blogger Bolat dedi ki…
Nini, keşke insanlar bunu anlayabilse, keşke bu işlerin suyunu çıkarmasak!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı