Sen istersen değişir her şey!

Balık ve İstanbul yan yana geldiğinde aklıma gelen üç kelime: Lüfer, Boğaz ve Defne’dir. Fikir Sahibi Damaklar(FSD) iki yıl önce "İstanbul Lüfer’e Hasret kalmasın” adı altında bir kampanya gerçekleştirdi. Kampanya başarılı oldu hatta lüfer avlanma alt limiti uzunluğu bakanlıkça yükseltildi. Bence, son yıllarda Türk sivil toplum hayatındaki en  başarılı kampanyaydı. Tüm taraflar el ele vermişti.  
          Kampanya şimdi Terra Madre Balkanlar 2012’de, örnek proje olarak tanıtılacakmış. Buradan doktora öğrencilerine sesleniyorum, lütfen bu kampanyayı tez olarak inceleyiniz! Bir avuç insanın neler yapabileceğine şahit olup şaşıracaksınız! Kadınların gücüne tanık olacaksınız! Teşekkürler slowfood, teşekkürler, Fikir Sahibi Damaklar, teşekkürler Defne Koryürek. Kimdir bu Defne Koryürek diyenler şöyle gelsin! Defne Koryürek, Estambulludur. TED videosunu izlerseniz bir kadının neler yapabileceğine şahit olacaksınız! Kendisini lüfer kraliçesi ilan ediyorum!


Fotoğraf Kaynak: Salt

Yorumlar

neslice tarifler dedi ki…
Lüferi çok sevsem de kampanyayı destekliyorum. Helal olsun kadına..
Blogger Bolat dedi ki…
24 cm üzerindeki lüferi yemenizde mahsur yok yeter ki çinekop ve sarıkanat yemeyin! Destek için kendi adıma minnetarım! Videoyu da izleyin müthiş kadın! Lüfer gibi bazen de sert :))
Begonvilli Ev dedi ki…
Bu tür projelere bayılıyorum. Defne gibilerin çok olaması dileği ile.

Bu konu ile ilgili değil ama Rebeze Kültür Evi ile ilgili bilgin var mı? Çok güzel şeyler okudum, oralarda olsam gidip görmek isterdim.
Elif Ayvaz dedi ki…
Seninki kaç santim? kampanyası da vardı. Aynı şeyden mi bahsediyoruz bilmiyorum ama o da çok iyiydi.
pembelideniz dedi ki…
Defne kim diyecektim ki cevap vermiş oldun...
:)

Balık ve İstanbul ne güzel sevgilidir değil mi?

İşte tam burada biz İstanbullulara çok görev düşüyor.

Hem boğazımızı hem balıklarımızı koruma görevimizin bilincinde olmak dileği ile...
Blogger Bolat dedi ki…
Ben ilk defa duydum Rebeze Kültür Evi'ni :) keşke herkes elini taşın altına koysa! Ben de destekliyor ve beğeniyorum bu tür projeleri.
Blogger Bolat dedi ki…
Bu kampanya da İstanbul Lüfer'e Hasret Kalmasın kampanyasının akabinde geldi o da çok başarılıydı:) Greenpeace ekine teşekkür ediyoruz.
Blogger Bolat dedi ki…
Pembe_Deniz, kesinlikle haklısın biz İstanbullulara çok görevler düşüyor, şikayet etmekle bitmiyor her şey :)
Klio'nun Şarkısı dedi ki…
Tebrik etmek lazım.
Blogger Bolat dedi ki…
Sezer, evet hatta onları yüreklendirmek lazım :)
Mutlu Eller dedi ki…
Tebrikler. Kadınların gücü adına diyelim biz de:)
Driftwood art dedi ki…
Defne Koryürek'e teşekkür ediyorum! Video çok güzel!Farkındalık ayrıca güzel.En ilginç gelense,İstanbul'daki karadenizli taksiciler...Bu önemli konunun tek çözümü ise doğayla,toprakla dostluk kurmak..paylaşım için çok mersi:)
AslıASLI dedi ki…
Ben Karadeniz'liyim Bolat :) hani sorsanız hiç gittinizmi memleketinize diye, bir kere oda bir yaşındaymışım derim. Ama balık kültürünü, neler yapılması, yapılmaması gerektiğini iyi bilirim.

İzledim Defne Hanımı ve yürekten kutluyorum.
Unknown dedi ki…
Yasasin fikir sahibi kadinlar :-)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, kadınların gücü adına! Kadınların güçlü olduğu ülkeler daha medeni ve daha gelişmiş oluyor neden acaba:)) Semi
Blogger Bolat dedi ki…
Bizler geri dönüşümlü varlıkların temiz toprak, temiz su, temiz hava :)) çok teşekkürler yorum için!
Blogger Bolat dedi ki…
Ben de karadenizli sayılırım köken olarak ama benimde senden farkım yok 2013 kısmet olursa gitmek istiyorum en son 2001 yılında gitmiştim :) Ben deniz insanlarının özellikle denizi babalarının mirası olarak görüp hovardaca davranmasına isyan ediyorum bu konuda karadenizli hemşerilerime sitemkarım!
Ozlemaki dedi ki…
en başta annelere ve anne adayı arkadaşlarıma gönderdim bu postu ve videoyu muhakkak izlemelerini not düştüm. Sağol Bolat!
Nini Nileud dedi ki…
ben de lüfer kraliçesine saygılarımı sunuyorum:)
MERVE dedi ki…
kadınlar böyledir işte :) bir avucu bırakın bir tanesi bile dünyaya bedeldir :) tabi kötü işlerin peşinde koşmadıkları sürece dünyayı da yine kadınlar kurtaracaktır diye düşünüyorum ..
Blogger Bolat dedi ki…
Ama şimdi sizin pizzacılar duymasın bunu arkadaşım :)) şubeyi almasınlar senden :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle iyi etmişsin yemek olayında da şahanedir Defne, yemeğini tattık mı hayır ama tv programı vardı biliyorsun NTV'de.
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim Nini :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kadın eli dediğimiz şey önemli, dokundukları her şeyi değiştirme ihtimalleri çok yüksek :))
Unknown dedi ki…
Alamazlar, boyle calisan deli bulamazlar :-))))

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı